Het ziet er naar uit dat ik binnenkort een C5 Tourer uit 2009 als leaseauto krijg. Deze komt ter vervanging van een C4 Picasso. In december is onze derde geboren. Mijn vraag is nu. Passen er 2 (en over een jaartje, 3) kinderstoeltjes op de achterbank van een C5 Tourer? Heeft de C5 op alle drie de stoelen isofix aansluitingen?
In de C4 krijg ik het allemaal maar net naast elkaar en dan kan ik niet meer tussen de stoeltjes om de gordels vast te maken...
Ik hoop dat jullie me wijzer kunnen maken, want voor de rest heb ik best wel zin in de C5
Re: Drie kinderstoeltjes / maxi-cosi op de achterbank
De C5-3 heeft 2 isofix aansluitingen op de achterbank (en 1 op de passagiersstoel) en wil je drie kinderzitjes op de achterbank is de kans groot dat je die 2 isofixen ook niet kunt gebruiken. Stoeltjes komen dan relatief ver naar binnen waardoor er niets meer tussen past.
3 op achterbank => gordels gebruiken.
Verder zul je er tegenaan lopen dat de achterbank links en rechts een stoeluitholling kent en de middelse passagier dus een stukje hoger zit. De middelste positie is dus geen volwaardige zitplaats (een maxi cosi kan er overigens prima staan)
Wat wel weer goed is aan de C5-3 is dat de gordels voldoende lengte hebben om een zitje te plaatsen. Vooral de C5-2 had eigenlijk net te kort
_________________ C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
05 jan 2012 17:32
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Idd er zit dan niks anders op dan de gordels te gebruiken, Isofix plaatst de stoeltjes zogezegd midden op de twee zitplaatsen, een andere optie is, mits de oudste groot genoeg is, die op een zitverhoger te plaatsen TUSSEN de stoeltjes in, maar echt handig is het allemaal niet in een Break / Tourer...
Vandaar de people-movers zoals bv. Piccasso, Scenic of Zafira, zijn daar toch beter op ingericht
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
05 jan 2012 18:06
bbird
C5club Newbie
Auto: misschien een C5 Tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
Hmmmz, ik zal er nog eens een nachtje over slapen Bedankt voor de snelle antwoorden in elk geval. Je kunt elke isofix stoel wel ook gewoon met de gordel vastzetten volgens mij...
Sowieso kinderen vanaf 4 jaar hebben weinig meer aan isofix. Groep 2/3 zitjes zijn immers veredelde gordelgeleiders.
En je kunt je afvragen of je een super stoel met side impact protection en de hele ratata nodig hebt als je in een super veilige tourer rijdt die zelf ook al flinke bescherming biedt.
Ikzelf had voor het groep 1 stoeltje het veiligste stoeltje te koop (de kiddy isofix van citroen zelf), maar nu gebruik ik zo'n Graco junior stoel als groep 2/3 stoeltje zonder isofix. Zolang ze er comfortabel inzitten en de gordel goed loopt is het prima.
_________________ C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum