Auteur |
Bericht |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Maandagauto??
Tis gewoon pech hebben en misschien een klein beetje hoe de vorige eigenaar ermee omging. 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
20 jun 2010 18:45 |
|
 |
Henk2304
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33 Berichten: 565 Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Naar boven
|
Henk2304 schreef: 2. Drie van de vijf sloten defect (alleen bestuurdersportier en kofferdeksel gingen wel op slot), ook al vanaf het begin, maar pas na een paar weken opgemerkt. Alarm deed 't wel. 'k Was nog ff vergeten dat de boordcomputer (Lexia?) niet eens door had dat de sloten stuk waren. Dat ding had wel meer niet door en is dus eerst maar eens vervangen. Pas toen bleek dat inderdaad de sloten stuk waren, zoals een gewone leek op dit gebied als ik al met het blote oog had geconstateerd. Daarmee komt het aantal mankementen/vervangingen dus eigenlijk op 6 binnen een jaar. En dat is toch wel wat erg veel voor een auto van € 37.000, niet dan? En als 't nou een leasebak was, maar ik heb haar gewoon privé aangeschaft. Ik zou haar dus eigenlijk moeten inruilen voordat de garantie verlopen is. Maar de verkoper van de dealer zit natuurlijk ook niet te wachten op zo'n probleembak, dus die ziet me aankomen. En of ik zelf dan nog zin heb in een C5 ... Normaal doe ik 4 jaar met een auto, maar dat kan ik me met deze wagen -als het aantal mankementen zo blijft doorgaan- financieël niet veroorloven Overigens, de dealer treft geen blaam, die doen hun best. Wel jammer dat (zoals al eens ergens anders opgemerkt) het zo lang duurt voordat de vervangende onderdelen er zijn. Mijn airco is nu al ruim twee weken defect gemeld en de compressor/condensor? komt hopelijk as. woensdag binnen zodat de reparatie donderdag kan worden uitgevoerd. Zo heb ik met die sloten/computer-storing ruim 3 weken in een C3 Picasso rondgereden omdat de onderdelen moeilijk leverbaar waren. En met de defecte veercilinder heb ik ruim anderhalve week rondgereden, en met de aanjager ook zoiets (gelukkig was het toen tamelijk koud en droog  ).
_________________ L8r, Henk
|
21 jun 2010 21:32 |
|
 |
Henk2304
C5club Die-Hard
Naar boven
|
Herman schreef: Tis gewoon pech hebben en misschien een klein beetje hoe de vorige eigenaar ermee omging.  Ik begrijp niet precies wat je bedoeld. Het gaat hier om maandagmodelletjes van nieuwe auto's dacht ik, dus de vorige eignaar was dan de fabriek/importeur/dealer, toch  En in mijn geval kwam ze rechtstreeks uit de fabriek, nog geen 14 dagen tussen productiedatum (volgens organummer) en aflevering bij de dealer.
|
21 jun 2010 21:35 |
|
 |
gvwijnen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 dec 2009 22:05 Berichten: 460 Woonplaats: België; regio Brussel
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Naar boven
|
Na regen komt zonneschijn moet je maar denken. Het is niet omdat je nu vele problemen hebt (kan je niet ontkennen) dat daarom heel de wagen slecht is. Vele zaken zijn kinderziekten. Veercilinders zijn een bekend probleem, dat zou nu van de baan moeten zijn. Airco eveneens bekend probleem door inferieure kwaliteit van de toeleverancier. Dat van die sloten is iets uniek, maar bleek ook af fabriek te komen als ik het me goed kan herinneren. Dus wacht nu even af, met een beetje geluk zijn alle problemen nu achter de rug 
|
21 jun 2010 21:43 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Energielabel: F
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Henk2304 schreef: En als 't nou een leasebak was, maar ik heb haar gewoon privé aangeschaft. Ik zou haar dus eigenlijk moeten inruilen voordat de garantie verlopen is. Ik zou in ieder geval de verlengde garantie erbij kopen, dan kun je nog een tijdje door. Inruilen hoeft niet bij je eigen dealer, je kunt rustig rondshoppen en kijken waar je de beste deal kunt doen, ik woon in NH-noord en mijn auto komt uit 's Hertogenbosch. Ik heb tot nu toe weinig problemen gehad met mijn nieuw gekochte C5 en normaal gesproken had ik deze na 3 jaar al weer ingeruild, maar de restwaarde van een C5 is zo bedroevend laag dat er veel te veel geld bij moet. Ik denk dat ik nu dus maar een auto oversla en de C5 bij 6 jaar en ca 200k van de hand doe als de afschrijving op een acceptabel bedrag is uitgekomen. 
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
22 jun 2010 09:53 |
|
 |
Aquatos
V.I.P.
Auto: C5 2.0 HDiF Tourer Ligne Business
Opties: Half lederen bekleding
Bouwjaar: 2008
kilometerstand: 70.000+
Kleur: Noir Perla
Naar boven
|
Henk2304 schreef: Wel jammer dat (zoals al eens ergens anders opgemerkt) het zo lang duurt voordat de vervangende onderdelen er zijn. Mijn airco is nu al ruim twee weken defect gemeld en de compressor/condensor? komt hopelijk as. woensdag binnen zodat de reparatie donderdag kan worden uitgevoerd. Ook hier een lekke condensor en de nieuwe laat al bijna 4 weken op zich wachten. De dealer heeft nog geen enkel idee wanneer ze geleverd worden 
|
22 jun 2010 15:08 |
|
 |
Henk2304
C5club Die-Hard
Naar boven
|
Aquatos schreef: Henk2304 schreef: Wel jammer dat (zoals al eens ergens anders opgemerkt) het zo lang duurt voordat de vervangende onderdelen er zijn. Mijn airco is nu al ruim twee weken defect gemeld en de compressor/condensor? komt hopelijk as. woensdag binnen zodat de reparatie donderdag kan worden uitgevoerd. Ook hier een lekke condensor en de nieuwe laat al bijna 4 weken op zich wachten. De dealer heeft nog geen enkel idee wanneer ze geleverd worden  Dat heb ik inmiddels ook ondervonden. De afspraak van morgen is vandaag gecancelled en ik word nog gebeld wanneer het nu wel kan  Ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in en dat met de hudige temperaturen ... Moet zaterdagmiddag op-en-neer naar Winterswijk (2 * 165 km) maar ik denk dat we met deze warmte maar met de C1 gaan. Die heeft tenminste een werkende airco (by Toyota)  Dan maar niet zweven 
|
23 jun 2010 20:53 |
|
 |
MarsTDI
C5club Bikkel
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Organummer: 11566
Kleur: Rouge Profond
Naar boven
|
Tsja, en dan is je condensor vervangen (bij mij ondertussen dus wel uitgevoerd) en dan bevries je zowat in de auto  . Omdat de regeling domweg niet goed wil regelen(zie draadje over ventilatie) blijft de ventilator gewoon loeien en wordt het erg frisjes. 
_________________ Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
|
23 jun 2010 23:28 |
|
 |
Henk2304
C5club Die-Hard
Naar boven
|
Ik krijg het er warm van  De ventilator/aanjager is bij mij al vervangen omdat tie al begon te loeien zonder dat de airco aanstond en terwijl het buiten nog koud was.
|
24 jun 2010 21:57 |
|
 |
Henk2304
C5club Die-Hard
Naar boven
|
Inmiddels is het defect onderdeel (compressor, condensor, verdamper of hoe dat ding heten mag) vervangen en de eerste ervaringen zijn positief. De regeling doet 't weer goed. Afwachten wat er wanneer nu weet stuk gaat 
|
02 jul 2010 14:54 |
|
 |
Cyberbob
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 feb 2010 16:12 Berichten: 595 Woonplaats: Brunssum (Zuid Limburg)
Auto: C5 2.0I 16V Break Exclusive
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09192
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 179000
Kleur: Gris Fulminator
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Sow Henk, bij jou huist echt de pechduivel in je C5 Kan me goed voorstellen dat op een gegeven moment de maat vol is voor je (al ben je Citrofiel) maar meestal bepalen de madammekes van vlees en bloed wel wanneer het finito is Ben maar blij dat je airco weer werkt, vandaag gaf mijn temp. sensor 42 graden aan en ook ik wacht nog op levering van de defecte airco onderdelen Ik zal voor je duimen dat het duiveltje nu is uitgedreven en dat je vanaf nu eindelijk kunt beginnen met genieten 
_________________ Eén dag niet gelachen is één dag niet geleefd.
|
02 jul 2010 15:34 |
|
 |
Henk2304
C5club Die-Hard
Naar boven
|
Dank je voor je medeleven, hoop dat jij ook snel weer koel kunt rijden want dat is wel zo cool 
|
03 jul 2010 14:27 |
|
 |
Aquatos
V.I.P.
Auto: C5 2.0 HDiF Tourer Ligne Business
Opties: Half lederen bekleding
kilometerstand: 70.000+
Kleur: Noir Perla
Naar boven
|
Henk2304 schreef: Inmiddels is het defect onderdeel (compressor, condensor, verdamper of hoe dat ding heten mag) vervangen en de eerste ervaringen zijn positief. De regeling doet 't weer goed. Afwachten wat er wanneer nu weet stuk gaat  Ook mijn condensor is afgelopen vrijdag vervangen na een wachttijd van 5 weken. Doet het weer prima nu 
|
05 jul 2010 08:28 |
|
 |
filip
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 08 apr 2009 21:23 Berichten: 674 Woonplaats: Grobbendonk ( België )
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Energielabel: C
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Naar boven
|
Roman schreef: @ klaverblaadje Seat Toledo... @ Maarten Ph3 is wel een aanrader ondanks dat er sommige met probs zijn.. mijne bijvoorbeeld is een top wagen,  problemen op jonge leeftijd duiken bij elk merk op !!! En is aanneembaar! Maar het zit hem in de service die je krijgt om de problemen op te lossen!! En daar laten ze het bij Citroen wel eens afweten !!! Sommige denken dat de Lexia alles oplost !!!! Als ik van hun was zou ik daar eens aan werken want kan wel eens veel klanten gaan kosten !!
|
10 jul 2010 19:26 |
|
 |
MarsTDI
C5club Bikkel
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Organummer: 11566
Kleur: Rouge Profond
Naar boven
|
filip schreef: Roman schreef: @ klaverblaadje Seat Toledo... @ Maarten Ph3 is wel een aanrader ondanks dat er sommige met probs zijn.. mijne bijvoorbeeld is een top wagen,  problemen op jonge leeftijd duiken bij elk merk op !!! En is aanneembaar! Maar het zit hem in de service die je krijgt om de problemen op te lossen!! En daar laten ze het bij Citroen wel eens afweten !!! Sommige denken dat de Lexia alles oplost !!!! Als ik van hun was zou ik daar eens aan werken want kan wel eens veel klanten gaan kosten !! Klopt, want degenen met een structureel probleem (zoals ik) worden gewoon afgescheept en niet geholpen. Overigens sta je dan als gewone consument beter in je recht dan als lease rijder, wat het is nou eenmaal geen eigendom!
_________________ Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
|
11 jul 2010 01:07 |
|
 |
|