Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 513 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 35  Volgende
 Ventilatieprobleem C5 PH3 
Auteur Bericht
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Moet ik toch maar ns een temp meter in de cabine hangen. Gek dat ie als ie 20 aangeeft dat niet de temp in de cabine is. Niet handig eigenlijk. Lees het nu pas.

24 feb 2010 00:02
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla

Naar boven
Antwoord met een citaat
bgt schreef:
Moet ik toch maar ns een temp meter in de cabine hangen. Gek dat ie als ie 20 aangeeft dat niet de temp in de cabine is. Niet handig eigenlijk. Lees het nu pas.

Het zou kunnen dat ze op basis van klachten hebben geconstateerd dat het te moeilijk is om een ingestelde stand ook daadwerkelijk te laten correleren met een meetbare temperatuur en dat ze door ervaring wijs geworden de bewuste zinsnedes in het instructieboekje hebben opgenomen.

24 feb 2010 12:57
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Naar boven
Antwoord met een citaat
Henk, idd, zijn ze van al dat gezeur of de temp. wel klopt. Had m net ff op 21.5 maar dat is toch wel warm.....pffff.
Terwijl ik een koukleum ben(geworden) na deze lange winter.

24 feb 2010 16:19
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Energielabel: A
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium

Naar boven
Antwoord met een citaat
Mijn C5 is vandaag de hele dag bij de dealer geweest waar de modificatie aan de middenconsole is uitgevoerd.

De IR thermometer gaat dus weer de auto in en ik ga de aankomende dagen kijken of het wat heeft opgeleverd.

Roel.

02 maart 2010 19:05
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Naar boven
Antwoord met een citaat
Roel, ben benieuwd.

Wat ik gek vind is dat ie af en toe zo beslaat, dit gebeurd vooral als je al een keer gereden hebt en na bijv. een boswandeling in de regen weer wegrijdt, je moet dan die roostertjes op het dashboard aansturen via het bedienings paneel. In de stand "auto" blazen die dan niet echt, ook niet op de zijruiten. Die op de voorruit wel. In de C4Picasso was dit toch allemaal beter geregeld. Nu ik er steeds meer op let merk ik dat de hele regeling heel chaotisch is dat merk je vooral bij vochtig weer. Je kan dan warme lucht op jouw voorruit hebben en op jouw voeten maar niet uit de buitenste roosters van het dashboard. De "auto" stand in de C4P werkte hier wel goed mee.
Ff kijken wat Roel voor resultaten heeft.

Mvg Bert

02 maart 2010 21:21
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: C5 SEDAN LB
Energielabel: C
Organummer: 11547
Productienummer: 10262
kilometerstand: 26000
Kleur: Mativoire

Naar boven
Antwoord met een citaat
Roel,

Ben erg benieuwd naar het resultaat van de modificatie. Vorige week is bij mijn C5 ook de modificatie van de middenconsole door de dealer geregeld. Heeft echter niets geholpen.
Afgelopen week naar Oosterijk gereden. Stand van de clima op auto en instelling op 20,5. Na ongeveer anderhalf uur snelweg rijden werd het bij de onderbenen weer onaangenaam warm. Uit de bovenroosters komt dan tegelijkertijd een onaangename koude lucht. Uit ergenis heb ik de autostand uitgezet en de luchtstroom alleen op de vooruit laten staan. Ook de airco heb ik uitgezet. Wat schets mijn verbazing. Een aangename temperatuur. Ik heb vervolgens niets meer aan deze stand willen veranderen tot de terugweg.
Op de terugweg naar Nederland weer gestart met autostand. Zelfde probleem. Ik begon mij op dat moment zorgen te maken over mijn zomervakantie naar het zonnige zuiden. Zou ik dan ook met warme voeten moeten rjden? Vervolgens heb ik de temperatuur weer redelijk kunnen krijgen door de airco weer uit te zetten en de luchtstroom op de voorruit.

Hoewel de dealer wel meedenkt is het probleem nog steeds niet voldoende opgelost. Ik rij een C5 III, 2.0 benzine, uitvoering LB. De auto is gemaakt in juni 2008, in maart 2009 op kenteken gezet. Over een maand volgt de eerste beurt. Zal ik het probleem maar weer eens aankaarten. Mogelijk komt in de tussentijd nog een wel werkende oplossing! In de tussentijd blijf ik dit onderwerp volgen.

Hugo

02 maart 2010 22:08
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Naar boven
Antwoord met een citaat
Hugo, klinkt bekend. Als ik bijv. snel wil ontwasemen moet ik de blower op de midden openingen zetten zodat ie op de zijruiten blaast. "Auto" doet dan niet veel behalve heel weinig lucht uit de midden roosters te laten komen(=koud) en veel op de voorruit en voeten. Dit kan toch niet de bedoeling van de "auto" stand zijn. De C4P dit dit toch stukken beter.

02 maart 2010 23:20
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Aircross Blue HDI 180 Shine
Opties: Panorama-schuifdak, standkachel
Brandstof: Diesel
Organummer: 15563
Productienummer: 0430
kilometerstand: 8687
Kleur: Parelmoer wit

Naar boven
Antwoord met een citaat
Hoewel mijn AC goed werkt en de temperatuur goed instelbaar is, werd mijn middenconsole ook heel erg warm om niet te zeggen, heet. Eerst aan de bestuurderszijde, daarna aan de bijrijderskant en daarna ook voorin. Daardoor werd het ook warm aan de voeten. Soms viel de telefoon of de CD-speler (RT4) uit met de mededeling dat het wegens te hoge temperatuur uitgeschakeld moest worden.

Bij mijn garage kenden ze dat probleem, maar meestal viel dan het navigatiesysteem uit. Hun oplossing was het plaatsen van ventilator in de middenconsole die het teveel aan warmte moet afvoeren.

Dit heeft goed gewerkt, na twee uur rijden wordt de middenconsole nog wel warm, maar zeker niet meer heet.

Tom

18 maart 2010 23:28
Profiel
Antwoord met een citaat
Bismarck schreef:
zeker ontslagen..... :smt089

Helaas, moet je teleurstellen :-)
Zelfs in deze tijden zijn er mensen die een andere baan aangeboden krijgen.

En daar voor een andere auto gekozen dan de C5, nogmaals niet om het uiterlijk (kijk er iedere keer naar als ik er eentje zie rijden) maar om de airco. (en, voor de eerlijkheid, een wagen die in de 20% bijtelling valt)

Blijkt dus nog steeds niet opgelost te zijn, ik keek hier even uit nieuwsgierigheid.

Sterkte allemaal.

ps. na het vervangen van mijn kachelhuis leek het even goed, maar na een maandje trad het probleem toch weer op, dus in "mijn" C5 was dat niet de oplossing.

10 apr 2010 13:38
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Bouwjaar: 2008
Organummer: 11566
Kleur: Rouge Profond

Naar boven
Antwoord met een citaat
Het kachelhuis vervangen was zeker niet de oplossing. Bij mij is nu zelfs de hele airco uitgevallen, heel fijn bij deze net wat warmere dagen :evil: :cry: .
Afijn, volgende week voor de zoveelste keer naar de dealer. Daar mag ze weer twee dagen staan.

Zo langzamerhand rij ik meer in leen auto's dan in mijn C5.... :cry: :cry:

Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE

10 apr 2010 13:50
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Auto: C5 berline 2,0Hdi VTR
Opties: Metaalkleur / My way / PDC vooraan
Organummer: 11928
kilometerstand: 58000
Kleur: Thorium-grijs

Naar boven
Antwoord met een citaat
Tot nu toe was in mijn C5 alles in orde met de klimaatregeling en ik vind de temperatuurregeling best o.k.
En al zeker véél beter als in mijn vorige wagen (een C4 VTS) waar je constant moest aan regelen dan op 20° of lager want te warm in de auto, en wat later 's avonds weer op 24° omdat het te koud bleef in de wagen. Nu zet ik hem op 21° of 22° en dat voldoet mij en mijn vriendin ook :) .
Dat was zo tot ik het in de week toch te warm had in de wagen en hij maar niet wou afkoelen, een snel onderzoek leerde mij dat de airco gewoon niet meedraaide, de magneetkoppeling wordt gewoon niet geschakeld (en ventilatoren vooraan gaan ook niet draaien) terwijl dit wel zou moeten want alle instellingen juist ingesteld!
Aangezien de wagen 20/4 toch naar de dealer gaat voor vervangen van de koppeling (wegens doorslippen op 20000 km :cry: ) en trillingsproblemen met het remmen mogen ze dit meteen ook herstellen.
Door al deze problemen is mijn vertrouwen in deze wagen zéér ver naar beneden gegaan, 3 grote problemen op minder als 20000 km en binnen de 8 maanden is gewoon teveel van het goede :oops: .

10 apr 2010 21:53
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: C5 SEDAN LB
Energielabel: C
Organummer: 11547
Productienummer: 10262
kilometerstand: 26000
Kleur: Mativoire

Naar boven
Antwoord met een citaat
Beste mensen,

Ik begin maar met de mededeling dat ik zeer tevreden ben met mijn C5 III. (op de klimaatregeling na dan). De garage waar ik de auto in onderhoud heb, geeft alle medewerking en heeft inmiddels de middenconsole al vervangen. Dit heeft niet tot de oplossing geleid. Probleem is dat ik de auto veelal gebruik voor korte ritten en de ongemakken pas ontstaan bij langere ritten. Pas dan wordt het onaangenaam warm bij mijn benen.
De auto is vorige week voor een 20.000 beurt bij de dealer geweest en er is nogmaals onderzoek gedaan naar de klimaatregeling. Dit heeft niet geleid tot een oplossing en nu is het wachten op een monteur van Citroen Nederland. Gaat de C5 III voor een paar dagen naar de garage.
Gezien de eerdere reacties op dit forum verwacht ik niet al te veel van dit garagebezoek. Ik lees dat verschillende auto's al flink onder handen zijn geweest en dat het probleem niet alleen in Nederland speelt, maar ook in Duitsland en Frankrijk. Hoe is het mogelijk dat de oorzaak na dik twee jaar nog steeds niet gevonden is? Zou het een kwestie van geld zijn?
Ik heb de moed echter nog niet opgegeven en ga er van uit dat er een zeer slimme medewerker van Citroen Nederland aan mijn auto gaat werken.
Ik zal dit forum met belangstelling blijven volgen en zal jullie informeren als er resultaten zijn te melden.
Hugo

10 apr 2010 23:02
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla

Naar boven
Antwoord met een citaat
V-zesserke schreef:
Dat was zo tot ik het in de week toch te warm had in de wagen en hij maar niet wilde afkoelen, een snel onderzoek leerde mij dat de airco gewoon niet meedraaide, de magneetkoppeling wordt gewoon niet geschakeld (en ventilatoren vooraan gaan ook niet draaien) terwijl dit wel zou moeten want alle instellingen juist ingesteld!

Bij mij koelt de airco al minstens een paar weken (?) niet meer. Maar nu 't wat warmer wordt valt dat pas op. De rest van de klimaatregeling doet 't wel gewoon, de aanjager (die een paar maanden geleden al vervangen is) draait zich een slag in de rondte om toch maar vooral de instelde temperatuur te halen, maar zelfs als je de stand "Lo" instelt komt er geen koude lucht uit, wel veel ongekoelde buitenlucht.
Vandaag is vastgesteld dat de compressor lek is. Het duurt minstens anderhalve week voordat ze over een nieuwe kunnen beschikken (er gaan er veel stuk blijkbaar). Bovendien hebben ze een groot verschil tussen de linker en de rechter temperatuur geconstateerd (minstens 5 à 8 gr.), maar of dat echt op een probeem duidt kunnen ze pas vastellen als ze weer een goed werkende compressor hebben, misschien is het verschil dan wel weer weggewerkt. Enfin, de komende anderhalve week maar weer verder rijden zonder airco, met open ramen of zo. En watjes in mijn oren tegen het lawaai van die open ramen. :cry:

14 jun 2010 22:19
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Bouwjaar: 2008
Organummer: 11566
Kleur: Rouge Profond

Naar boven
Antwoord met een citaat
Het ging vandaag weer lekker met de verwarming, vanmorgen moest ik hem op 25' graden (airco uit) zetten met de luchtstroom naar beneden plus body om niet te bevriezen. Vanmiddag de gehele tijd heen en weer zitten jojo-en tussen 23' en 19' graden omdat de kachel alles deed behalve wat hij moest doen.

Lang leve het (pieeeeeeeep) ventilatie systeem in de C5, nog nooit zo'n systeem meegemaakt. En weet je wat het ergste is? Dat je gewoon niet serieus genomen wordt bij dealer en importeur.

De verwarming in een auto van 5000 Euro functioneert waarschijnlijk beter.

Dit doet toch zo afbreuk aan een verder zo comfortabele auto... :smt089

Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE

15 jun 2010 22:10
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bij mij is het probleem veel minder aanwezig, maar ik merk toch ook op dat ik regelmatig 1-2-3 graden hoger of lager moet zetten tijdens een rit om hetzelfde niveau van temperatuur aan te houden. Ook kan 19 graden op de ene dag aangenaam zijn, terwijl je op andere dag bevriest of zelfs smelt.
Kan toch zo moeilijk niet zijn om een deftig geregelde airco te maken? Ieder merk kan het, ook citroen kan (kon?) het op de C4P of bij vorige generatie c5 nooit een probleem kunnen opmerken.

Verder is het een topwagen, dus als het dat maar is (zeker als het zoals in mijn geval neit extreem erg aanwezig is) kan ik er mee leven, maar eigenlijk zou het niet echt mogen in deze (prijs)klasse.
Nuja, er zijn ergere dingen.

15 jun 2010 22:26
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 513 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 35  Volgende