Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 890 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 60  Volgende
 Alle info m.b.t. de nieuwe C5-3 , ... 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Opvolger C5 ( Phase 3 ? ) ... 2008 ?
hele mooie auto

op die foto van de zwarte lijkt de achterkant wel wat op de C6.

helaas op de 1.6 Hdi geen HP :evil: :evil: :evil:

Afbeelding


17 okt 2007 19:51
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Opvolger C5 ( Phase 3 ? ) ... 2008 ?
Let op, de wielen zijn niet rond. De plaatjes zijn een procent of 10 geplet... Meet de velgen maar eens: horizontaal gemeten groter dan verticaal....


En dan wordt het opeens een veel minder gestrekt ogende voiture... :shock:

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


17 okt 2007 22:19
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jan 2007 22:17
Berichten: 388
Woonplaats: Utrecht
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Opvolger C5 ( Phase 3 ? ) ... 2008 ?
nu je het zegt :shock:
ik vond het juist zo'n mooie auto geworden

_________________
C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT

Voorloper P508 SW1.6 thp

In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade


18 okt 2007 08:37
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Opvolger C5 ( Phase 3 ? ) ... 2008 ?
zo groot is het verschil niet bij de officiële platen.

Op deze heb ik het hersteld, het was 1,25%

Afbeelding

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


18 okt 2007 11:23
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Opvolger C5 ( Phase 3 ? ) ... 2008 ?
Zie ook hier even

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


18 okt 2007 12:29
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Opvolger C5 ( Phase 3 ? ) ... 2008 ?
http://www.netcarshow.com/citroen/2008-c5/

http://www.netcarshow.com/citroen/2008-c5_estate/


18 okt 2007 16:10
Antwoord met een citaat
Bericht Pics van dealer intro
Film van introductie:

Intro nieuwe C5 sedan en break


Sedan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mooie kleur, donker blauw zo te zien, staat hem goed al hoewel de lijnen minder zichtbaar zijn.


Break:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met glazen dak zo te zien???

Hij doet me een beetje aan de C-crosser denken...., recht van achter komt die en beetje plomp over als je het mij vraagt.


Interieur:

Afbeelding
Het lijken wel sport stoelen, ze zullen vast lekker zitten.

Afbeelding

Afbeelding
Mooie combinatie, leer en stof.

Afbeelding

Afbeelding

Ze hebben werk gemaakt van de klokken winkel chapeau!


19 okt 2007 21:09
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Pics van dealer intro
goh echt mooi.

:shock: :shock: en dan zwart


19 okt 2007 21:13
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 13 dec 2006 20:39
Berichten: 571
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Auto: C5 Break
Opties: PDC, Nav. RT3
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10182
Productienummer: 10129
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 235000
Kleur: NOIR OBSIDIEN
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Opvolger C5 ( Phase 3 ? ) ... 2008 ?
blijf het zeggen !


HEBBEHEBBEHEBBE!!

_________________
Citroen C5 Break


19 okt 2007 21:18
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Opvolger C5 ( Phase 3 ? ) ... 2008 ?
Nog meer foto's van intro:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


[hr]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[hr]


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


19 okt 2007 21:25
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04
Berichten: 8100
Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Opvolger C5 ( Phase 3 ? ) ... 2008 ?
Daar gaat mijn tellerringenhandel :lol:


mooi hoor.

_________________
C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda CBF 1000i 2007 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)


19 okt 2007 21:46
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Opvolger C5 ( Phase 3 ? ) ... 2008 ?
Srandaard lichtmetaal, erg klein, 18 inch minimaal nodig.....

Afbeelding


+ nog een paar foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


19 okt 2007 21:57
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Opvolger C5 ( Phase 3 ? ) ... 2008 ?
Afbeelding

Ahhh, nee toch hè....... :evil: :twisted:

:smt153

_________________
Johan


19 okt 2007 22:13
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Opvolger C5 ( Phase 3 ? ) ... 2008 ?
Afbeelding

Rare kleur leer op het dashboard, paars achtig, maar wel een leuke optie, dit zie je niet vaak lederen afwerking op het dashboard.


19 okt 2007 22:47
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 00:52
Berichten: 935
Woonplaats: Nieuw-Vennep
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Opvolger C5 ( Phase 3 ? ) ... 2008 ?
DE NIEUWE CITROËN C5:
AANTREKKINGSKRACHT, AANZIEN, PRESTATIES EN KWALITEIT

Amsterdam, 18 oktober 2007 – Met de nieuwe C5, positioneert Citroen zich nadrukkelijk in de hogere middenklasse waarbij gelet wordt op aantrekkingskracht, aanzien, prestaties en kwaliteit.
De nieuwe Citroen C5 komt tegemoet aan de wensen van veeleisende consumenten. Het is een auto die nieuwe maatstaven stelt op het gebied van kwaliteit en betrouwbaarheid; kernwaarden die centraal stonden tijdens de ontwikkeling en het ontwerp.

• Elegant en doordracht ontwerp
Als Sedan en als Break is de nieuwe C5 een klasse apart door zijn geraffineerde ontwerp en elegante styling. De dynamische lijnen en duidelijke herkenbare schouderlijn maken de C5 tot een opvallende verschijning op de weg. In het interieur dragen een doordacht ontwerp en uitstekende materialen bij aan een gevoel van welbehagen. Inzittenden genieten van een auto die verfijnd en onderscheidend is.

• Opmerkelijke rijkwaliteiten
Onderweg ervaart de bestuurder uitzonderlijke rijeigenschappen terwijl inzittenden genieten van buitengewoon comfort. Om dit mogelijk te maken, biedt de C5 de keuze uit twee veersystemen: Hydractive 3 Plus of een conventioneel systeem.
Hydractive 3 Plus, bekend van de Citroen C6, biedt maximaal comfort en veiligheid en zal vooral liefhebbers van de nieuwste generatie van de vermaarde ondersteltechnologie van Citroen aanspreken.
Het conventionele veersysteem zorgt voor een directer gevoel dat past bij een sportieve rijstijl, echter zonder dat dit ten koste gaat van het spreekwoordelijke Citroën-comfort.

• Voorbeeldig plezier
Rijgenot krijgt een volledig nieuwe dimensie in de nieuwe C5. De plaats van de bestuurder doet denken aan een cockpit en is volledig op de bestuurder gericht. Wat direct opvalt, is de nieuwste generatie van het veelgeroemde stuur met vaste kern, waarin diverse bedieningselementen zijn geïntegreerd. Duidelijke, beknopte ritinformatie is af te lezen van drie klokken met wijzers, geïnspireerd op de luchtvaart. De zorgvuldig afgestemde akoestiek stelt de bestuurder in staat zich volledig op de weg te concentreren.

• Veiligheid boven alles
De nieuwe C5 voldoet aan de strengste veiligheidsnormen als het gaat om actieve en passieve veiligheid. Hij is standaard uitgerust met ESP, heeft een zeer torsiestijve carrosserie en negen airbags, waarvan zeven standaard en twee optioneel.

Nieuwe Citroen C5: aantrekkingskracht, aanzien, prestaties en kwaliteit

Karakteristieke lijnen die prestaties en gratie uitstralen

- C5 Sedan: elegant uiterlijk
- C5 Break: prestaties en ruimte
- Geraffineerd interieur

Opmerkelijke rijkwaliteiten

- Een breed gamma motoren en transmissies
- Uitstekend rijgedrag
- Veersysteem naar keuze

Rijeigenschappen en een comfortabel interieur

- De bestuurder als middelpunt
- Innovatieve en nuttige rijassistentie
- Voorbeeldige voorzieningen om het comfort te verhogen

Veiligheid boven alles

- Torsiestijve carrosserie
- Negen airbags
- Geavanceerd remsysteem en proactieve veiligheidssystemen
- Uitgekiende kindveiligheid

Aandacht voor kwaliteit

- Een klantgerichte benadering
- Degelijk ontwerp
- Geproduceerd volgens ISO 14001 norm


Karakteristieke lijnen die prestaties en gratie uitstralen

- C5 Sedan: elegant uiterlijk

Met zijn afmetingen, 4,78 m x 1,86 m x 1,45 m (lxbxh), bevindt de nieuwe C5 zich in het segment van de grotere auto’s. Het exclusieve ontwerp straalt kracht en klasse uit. Het bijzondere karakter van de sedan is af te leiden uit zijn vooruitstrevende silhouet, eigentijdse afmetingen en originele ontwerp. Afhankelijk van de invalshoek lijkt hij een fraaie coupé of een elegante sedan. De nieuwe C5 weet vanaf de eerste kennismaking opzien te baren. De geprononceerde voorkant straalt kracht uit, met grote luchtinlaten en scherp gesneden koplampen. De koplampen, die zich onder de motorkap met twee duidelijke nerven bevinden, flankeren de grote chromen chevrons die de afkomst van deze Citroen benadrukken.

Het profiel laat zien dat ook aandacht is besteed aan de aërodynamica. De lange daklijn versterkt de vloeiende vormen van de carrosserie. Het grote glasoppervlak met derde zijruit laat volop daglicht in het interieur binnen stromen. De hoge taille en geprononceerde wielkasten maken deze sedan onmiskenbaar tot een auto van klasse. De wielbasis van 2,82 meter staat garant voor een ruim interieur.

Het sterk onderscheidende karakter van de nieuwe C5 is ook aan de achterkant te zien. De holle achterruit verraadt direct zijn verwantschap met andere grote Citroën-limousines uit heden en verleden. De kenmerkende tweedelige boemerangvormige achterlichten geven ook de achterzijde een sterk eigen karakter. Zijn ruime afmetingen benadrukken het idee van een auto die zijn plek op de weg waard is en vol zelfvertrouwen op zijn wielen staat.

- C5 Break: prestaties en ruimte

Citroen heeft er naar gestreefd met de Break een auto te produceren die net zo geavanceerd is als de sedan, maar dan met meer ruimte. De nieuwe C5 Break voldoet aan de verwachtingen van klanten die een auto zoeken die klasse en stijl combineert met een eigen karakter, herkenbaarheid en veel binnenruimte.

De C5 Break toont elegant en dynamisch, met dezelfde fraaie voorzijde als de sedan en een achterkant die er krachtig en eigenzinnig uitziet. De carrosserie komt robuust en multifunctioneel over. Het glooiende profiel van de C5 Break ademt perfectie uit.
De achterzijde is geheel in de geest van de elegante sedan vormgegeven, met de suggestie van ruimte en gemak, terwijl tegelijkertijd is vastgehouden aan het dynamische uiterlijk. De nieuwe C5 Break, met zijn afmetingen van 4,83 m x 1,86 m x 1,48 m (lxbxh), zal vooral klanten aanspreken die zoeken naar modern gebruiksgemak dat past bij hun manier van leven.

Geraffineerd interieur

Het riante, geraffineerde interieur van de C5 nodigt uit tot reizen. Het dashboard zorgt met zijn volle, solide ogende vormen voor raffinement en straalt hoogwaardige kwaliteit uit. De strakke lijnen getuigen van precisie, de vloeiende lijnen van dynamiek. Optisch gescheiden door de middenconsole zorgt het dasboard voor een indruk van ruimte en comfort. De deurpanelen zijn een toonbeeld van elegant design. Het gehele interieur geeft een indruk van kwaliteit en robuuste soliditeit. Het design sluit goed aan bij dat van het exterieur en is een subtiele mélange van raffinement en innovatie, van overvloed en ruimte.



Opvallende dynamische kwaliteiten

- Compleet aanbod van motoren en transmissies

Om te voldoen aan de verwachtingen van een brede groep consumenten in dit segment, biedt de C5 een compleet aanbod van motoren en transmissies:

drie benzinemotoren:
o 1.8i 16V 127 pk (92 kW EEC)
o 2.0i 16V 143 pk (103 kW EEC)
o 3.0i V6 24V 215 pk (155 kW EEC)

vier dieselmotoren, alle standaard met roetfilter:
o 1.6 HDiF 110 pk (80 kW EEC)
o 2.0 HDiF 138 pk (100 kW EEC)
o 2.2 HDiF 173 pk (125 kW EEC)
o 2.7 HDiF V6 208 pk (150 kW EEC)

Afhankelijk van de gekozen uitvoering en motorisering kan de C5 worden uitgerust met een handgeschakelde of automatische transmissie.

- Beste rijeigenschappen van zijn klasse

Onberispelijke rijeigenschappen staan garant voor een ontspannen, comfortabele rit. De bestuurder van een C5 profiteert van een geavanceerd en effectief onderstel. Zowel het conventionele als het Hydractive 3 Plus veersysteem zorgen omwille van verhoging van comfort en veiligheid voor een verbeterde balans tussen besturing en demping. Bij de C5 leidt dit tot een combinatie van uitgekiend rijgemak met vertrouwde en voorspelbare rijeigenschappen.

Net als bij de C6 worden bij beide veersystemen aan de voorzijde dwarsgeplaatste wieldraagarmen toegepast en aan de achterzijde een multi-link ophanging met langsdraagarmen. De effectiviteit van dit onderstel wordt versterkt door de torsiestijfheid van de carrosserie die er voor zorgt dat de verticale krachten evenredig over alle vier de wielen worden verdeeld, hetgeen bijdraagt aan de uitstekende rijeigenschappen.

- Een keuze uit veersystemen

Veercomfort was een belangrijke doelstelling bij het ontwerp van de C5. Citroen heeft, om aan diverse klantwensen tegemoet te kunnen komen, zijn expertise benut bij de ontwikkeling van twee typen veersystemen: Hydractive 3 Plus en een conventioneel systeem.

• Hydractive 3 Plus van de C5 biedt de allernieuwste veertechniek die zorgt voor ongekend comfort en veiligheid. Vering en demping worden aangepast aan de rijomstandigheden en de door de bestuurder gekozen stand. De comfortstand zorgt voor de grootst mogelijke souplesse, de sportstand zorgt voor steviger demping bij sportief rijgedrag.
Met sensoren op de voor- en achteras zorgt Hydractive 3 Plus voor een constante hoogte van de auto, ongeacht de belading en hoeveelheid passagiers.

• Het conventionele veersysteem profiteert volledig van het geraffineerde onderstel. Een succesvolle combinatie van de expertise van Citroen – dubbele wieldraagarmen voor en multi-link achter – zorgen voor een optimale balans tussen comfort en wegligging. Het resultaat mag er, gelet op de reputatie van Citroen, in alle opzichten zijn. Het is een veelbelovende optie die een grote rol speelt in de commercieel verwachtingen van de nieuwe C5.


Rijgemak en interieurcomfort

- Ideale rijpositie

De nieuwe C5 is uitgerust met de tweede generatie van het stuurwiel met vaste kern en geïntegreerde bedieningstoetsen. Deze voorziening is een voorbeeld van het innovatieve karakter van Citroen en maakt de C5 uniek. Veelgebruikte bedieningstoetsen, onder meer die voor cruisecontrol, audio, telefoon en boordcomputer, zitten altijd op een vaste plek onder handbereik. De goede ergonomie draagt bij aan een doordachte rijpositie en verhoogt daardoor het rijplezier.
Dankzij de vaste kern zit de airbag altijd recht voor de bestuurder en zal hij voor optimale bescherming zorgen door onder alle omstandigheden onder de juiste hoek in werking te treden.

Het instrumentenpaneel is ontworpen met het oog op een logische en ergonomische plaatsing van de instrumenten. De drie klokken met ringvormige aanduiding staan symbool voor geavanceerde technologie. De wijzers draaien achter een schijf voor betere aflezing en aantrekkelijk design. Deze technologie maakt het mogelijk om in iedere klok een display op te nemen. Van ieder display is logisch en overzichtelijk elk type informatie af te lezen.

Het display middenin het dashboard geeft informatie weer die voor alle passagiers van belang is, zoals datum, tijd, buitentemperatuur en een grafische weergave van de parkeerassistentie.

- Innovatieve en nauwkeurige rijassistentie

De nieuwe C5 heeft een reeks voorzieningen die het rijden eenvoudiger, veiliger en meer ontspannen maken.
Om parkeren te vereenvoudigen, kan de C5 geleverd worden met parkeersensoren vóa³r en achter en een parkeerplaatsassistent die de bestuurder informeert of de parkeerplek ruim genoeg is om de auto te parkeren (plekken van minder dan drie en meer dan acht meter worden daarbij genegeerd).
Ook optioneel is het Lane Departure Warning System (LDWS), dat de bestuurder alert houdt als hij onbedoeld buiten zijn rijbaan dreigt te raken, en bi-xenon koplampen. In combinatie met meedraaiende koplampen zorgt dit voor een betere verlichting door toevoeging van een extra lamp die al naar gelang de verdraaiing van het stuurwiel in een hoek van maximaal 75 graden kan draaien. Van dit systeem is ook een versie met extra meedraaiende koplampen beschikbaar: in dat geval kan bij lage snelheden een hoek van maximaal 105 graden worden gemaakt.

Op de versies met Hydractive 3 Plus zit een automatische, elektrische handrem die voor meer comfort en veiligheid zorgt. Bij deze voorziening is hill start assist inbegrepen: deze zorgt er voor dat de auto gedurende twee seconden stil blijft staan als de voet van de rem wordt genomen, zodat de bestuurder de tijd krijgt om zijn voet naar het gaspedaal te verzetten.

De nieuwe C5 wordt leverbaar met de nieuwste generatie NaviDrive. Dit systeem combineert een 16:9 scherm van 7 inch met ingebouwde GSM-telefoon, audio (radio/cd-speler die geschikt is voor MP3 en een jukebox-functie met harde schijf van 30G) en GPS-navigatie. Voor een nog betere routebegeleiding toont NaviDrive complexe situaties waar meerdere wegen samenkomen vanuit birdview: daarmee wordt de weg driedimensionaal zichtbaar als in een vogelvlucht met de horizon op de achtergrond. NaviDrive biedt aanvullende diensten als Citroen Urgence en Citroen Assistance. Door gebruik te maken van GPS-gegevens en de GSM-telefoon kan de auto worden gelokaliseerd ingeval van onwel worden van de chauffeur of een aanrijding en kan een call centre worden benaderd. De belangrijkste functies van NaviDrive kunnen vanaf het stuur worden bediend, maar ook via spraakherkenning.





- Voorbeeldig comfort

• Uitstekend akoestisch comfort

Het geringe geluidsniveau van de nieuwe C5 levert een plezierige en ontspannen atmosfeer op voor bestuurder en passagier. Vanaf de start van ontwikkeling hebben de ontwerpers gewerkt aan een reeks geluidsisolerende maatregelen:

o geluidsisolatie rondom de portieren zoals meestal in auto’s uit het hoogste segment wordt aangetroffen
o een geluidswerende voorruit is standaard en optioneel zijn gelamineerde zijruiten leverbaar
o geluidsdempend materiaal tegen motorkap, schutbord en vloer
o dikkere hemelbekleding voor absorptie van geluid

• Geoptimaliseerd zitcomfort

Met zijn wielbasis van 2,82 meter is de C5 bestemd voor kopers die op zoek zijn naar volop zitcomfort en een uitstekend ruimteaanbod. De (elektrisch) verstelbare voorstoelen en het in hoogte en diepte verstelbare stuurwiel stellen elk type bestuurder in staat een ideale rijpositie te vinden die past bij hun lichaamsbouw en rijstijl.

Afhankelijk van de uitvoering zijn twee type zitplaatsen beschikbaar: ‘Harmonie’ voor comfort en welbevinden en ‘Caractère’ voor liefhebbers van meer stevigheid die past bij een sportievere rijstijl. De elektrisch verstelbare voorstoelen (standaard in de Exclusive-uitvoeringen) bevatten voorzieningen die nieuw zijn in dit segment. Afhankelijk van de uitvoering kan de bestuurder zijn rugleuning in twee separate standen verstellen om ook zijn schouders optimaal te ondersteunen. Afhankelijk van de uitvoering kan de stoel ook een rugmassage-functie bevatten.

Achterpassagiers profiteren van de enorme beenruimte als gevolg van het ontbreken van een verhoging in het midden van de vloer. De drie hoofdsteunen op de achterbank zijn in hoogte verstelbaar en, afhankelijk van uitrustingsniveau, de armsteun in het midden bevat een groot opbergvak, twee uitschuifbare bekerhouders en een skiluik. De achterbank kan in ongelijke delen 60/40 geheel vlak worden neergeklapt.


Compromisloos veiligheidsniveau

- Verstevigde carrosseriestructuur

De testresultaten van EuroNCAP tonen diens kwaliteiten bij de bescherming voor inzittenden. De voorzijde van de C5 heeft boven en onder zones die de energie absorberen die vrijkomt bij een aanrijding. De structuur van de veiligheidskooi werd verstevigd om indringing en vervorming tegen te gaan. De nieuwe C5 is de eerste auto in het gamma die, afhankelijk van de uitvoering, kan worden uitgerust met pedalen die worden teruggetrokken om beenletsel in geval van een aanrijding te vermijden.

- Maximaal negen airbags

Bestuurder en voorpassagier worden beschermd door voor- en zijairbags die overeenkomstig de zwaarte van de aanrijding in werking treden. Dankzij het stuurwiel met vaste kern ontvouwt de bestuurdersairbag zich altijd in een optimale hoek. Een knieairbag zorgt voor bescherming van schenen en knieën van de bestuurder. De stuurkolom wordt bovendien 65 mm teruggetrokken. Twee gordijnairbags zorgen voor bescherming van de hoofden van inzittenden voor. Afhankelijk van het uitrustingsniveau zijn achter optioneel zijairbags leverbaar.

- Geavanceerd remsysteem en actieve gordels

De nieuwe C5 heeft geventileerde remschijven voor met een diameter van tussen de 304 en 330 mm en remschijven van 209 mm achter die zorgen voor een bijzonder goede remvertraging. Met de specifieke functies (elektronische remkrachtverdeling, noodstop remassistent, ABS en ESP) die standaard zijn om de bestuurder rijassistentie te verlenen, is de bestuurder in staat de auto onder de meest moeilijke omstandigheden in bedwang te houden. Vijf driepuntsgordels zijn standaard. De gordels van de voorstoelen zijn in hoogte verstelbaar en uitgerust met pyrotechnische voorspanners en krachtbegrenzers.

- Doordachte voorzieningen voor kindveiligheid

De nieuwe C5 is uitgerust met Isofix-bevestigingspunten voor maximaal drie kinderzitjes: twee op de achterbank en een op de passagiersstoel. Bovendien is hij voorzien van vier elektrische ramen met antiklemvoorziening en een elektrisch bediend kinderslot op achterdeuren en ramen.


Focus op kwaliteit

- Klantgerichte aanpak

Vanaf het allereerste begin van de ontwikkeling stond klanttevredenheid centraal, vooral met betrekking tot kwaliteit. De doelstelling was het vermijden van het slecht of niet functioneren van de auto en dan met name van de elektronische systemen. Om dat te bereiken, werden specifieke projecten in het leven geroepen. De gemaakte keuzes voor wat betreft materiaalgebruik en ontwerp leiden er toe dat klanten een kwaliteit ervaren die zich kan meten met de allerbesten.

- Robuust ontwerp

Om succes voor dit project te garanderen, werden voor de ontwikkeling van de nieuwe C5 baanbrekende kwaliteitsdoelstellingen geformuleerd. De C5 profiteert van alle voordelen van de platform-strategie met een aantal aandrijflijnen en elektronische functionaliteit van andere modellen, waaronder de C6. In de periode tussen nu en de introductie zullen 250 representatieve klanten in Duitsland en Frankrijk de betrouwbaarheid in de praktijk testen. Met deze auto’s zullen drie miljoen testkilometers worden gereden om eventuele onvolkomenheden te elimineren. Daarmee wordt een intensieve cyclus afgerond van meer dan twee miljoen kilometers onder extreme omstandigheden op circuits en niet-openbare wegen.

- Fabricage in een fabriek met ISO-certificatie (9001 en 14001)

Net als de C6 wordt de C5 gefabriceerd in de fabriek in Rennes waar auto’s uit het midden- en topsegment van PSA Peugeot Citroen worden geproduceerd. Deze fabriek is ISO-gecertificeerd volgens de 9001-norm en heeft, gelet op de introductie van de kwalitatief hoogwaardige C6, volop ervaring in de productie van auto’s in de hogere segmenten. De fabriek in Rennes richt zich op duurzame ontwikkeling en heeft dan ook een ISO 14001-cerficaat.

_________________
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep


19 okt 2007 23:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 890 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 60  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.