Ventilatieprobleem C5 PH3
Auteur |
Bericht |
Berkrod
|
 Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Ok!
Ben erg benieuwd naar de uitkomst.
|
11 jun 2009 09:49 |
|
 |
rkjansen
|
Hoorde net van de dealer dat ze wat onderdelen, op advies van Frankrijk, hebben vervangen zonder het gewenste resultaat... Dit stemt weer niet hoopvol.
|
11 jun 2009 17:42 |
|
 |
MarsTDI
C5club Bikkel
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Naar boven
|
Staat tegenover, dat ik ook nog geen bericht heb, dat ze terug komt...
_________________ Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
|
11 jun 2009 23:14 |
|
 |
Berkrod
|
MarsTDI schreef: Staat tegenover, dat ik ook nog geen bericht heb, dat ze terug komt... en, en, en, al nieuws?.. 
|
12 jun 2009 15:24 |
|
 |
MarsTDI
C5club Bikkel
Naar boven
|
Het nieuws is dat de airco bedien-unit inclusief sturing is vervangen, en er een heleboel metingen zijn uitgevoerd. Het heeft allemaal nog niet het gewenste effect gehad... De meetresultaten en bevindingen zijn naar Frankrijk gestuurd, waarbij verwacht wordt dat er komende week een reactie komt. Ook de lokale dealer wordt gevraagd om nogmaals een controle meting uit te voeren. Resultaat tot nu, na gelijk de eerste keer file? M'n voeten worden minder heet en merkbaar geregeld wat afgekoeld, m'n oren en neus worden nog immer bevroren. Dat wordt dus weer even zoekn naar de beste handmatige stand voorlopig... Ik hou jullie uiteraard op de hoogte in deze soap.... Oh ja, m'n eigen dame moest wel weer terug, want het vervangend vervoer was niet langer beschikbaar 
_________________ Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
|
13 jun 2009 00:39 |
|
 |
Berkrod
|
mmz..nog geen positief nieuws dus, afwachten maar weer. Volgens mij gaat dit nog erg lang duren of er komt geen oplossing.....  Thanks voor de info!!
|
13 jun 2009 18:48 |
|
 |
MarsTDI
C5club Bikkel
Naar boven
|
Vandaag weer een paar uur gereden, en... Het lijkt zeker beter geworden. Ook weer een controle meting laten doen bij de dealer: De airco werkte naar behoren.
Even afwachten of het wat met de buitentemperatuur te maken heeft, dat hij vrijdag in de file (vandaag filevrij) toch wat koud werd aan de bovenzijde.
Kortom, er is in ieder geval een grote verbetering ten opzichte van een anderhalve week geleden.
|
15 jun 2009 14:20 |
|
 |
rkjansen
|
Maar... merkte je ook dat de aanjager op een gegeven moment lager ging draaien? Ik merk namelijk dat op de "auto" stand de aanjager altijd op stand 3/4 staat te draaien terwijl hij op een gegeven moment rustiger zou moeten zijn.
Heb jij ook last dat bij de passagier kant, de lucht altijd kouder is... ? bij mij wel namelijk ondaks dat ze bijv. op dezelfde temperatuur staat ingesteld.
Ben nog erg wantrouwend, hoop dat er meer uit komt...
|
15 jun 2009 21:48 |
|
 |
stephan
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 01 jul 2008 09:02 Berichten: 152 Woonplaats: Stramproy
Auto: Citroen C5 2.0 exlusive tourer met vialle lpi installatie.
Opties: geen.
Brandstof: LPG-G3
Energielabel: C
Organummer: 11525
Productienummer: 0108
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: thorium grijs
Naar boven
|
rkjansen schreef: Maar... merkte je ook dat de aanjager op een gegeven moment lager ging draaien? Ik merk namelijk dat op de "auto" stand de aanjager altijd op stand 3/4 staat te draaien terwijl hij op een gegeven moment rustiger zou moeten zijn.
Heb jij ook last dat bij de passagier kant, de lucht altijd kouder is... ? bij mij wel namelijk ondaks dat ze bijv. op dezelfde temperatuur staat ingesteld.
Ben nog erg wantrouwend, hoop dat er meer uit komt... Hier sluit ik me bij aan. Ben benieuwd. 
|
15 jun 2009 21:55 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11350 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Zeker een Citroën hé  went wel  kom anders maar naar het C5ClubCafé daar staat de airco wel aan en de drankjes klaar!!
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
15 jun 2009 22:42 |
|
 |
MarsTDI
C5club Bikkel
Naar boven
|
De ventilator draaide eerst inderdaad altijd hard, maar gaat nu merkbaar langzamer. Serieus, het is echt veel beter nu. Ik moet alleen nog even wat verschillende buitentemperaturen en file/geen file ondervinden.
Overigens staat de 'call' naar Frankrijk nog open. Dus er kan nog meer info komen.
De lucht naar de voetenruimte is nu ongeveer 24' C ipv 35 en boven 12' ipv 6'. Dat middelt al een stuk beter. En daarbij voel ik geregeld wat koelere lucht de voetenruimte in geblazen worden.
Het lastige is, dat ik eigenlijk een temperatuur schrijver (zo'n ding met papieren strook waarop een grafiek getekend wordt) nodig heb om het gedrag precies vast te stellen.
|
15 jun 2009 23:29 |
|
 |
rkjansen
|
Ik kreeg vandaag te horen dat ik volgende week mijn auto moet inleveren bij de dealer. Er schijnt nu een test programma gemaakt te zijn wat ze in mijn auto willen installeren en dus mee gaan testen en evt ook wat onderdelen vervangen.
Ben erg benieuwd en ik hou jullie uiteraard op de hoogte...
|
16 jun 2009 22:36 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
MarsTDI schreef: Het lastige is, dat ik eigenlijk een temperatuur schrijver (zo'n ding met papieren strook waarop een grafiek getekend wordt) nodig heb om het gedrag precies vast te stellen. Heh men, zis is toefausentnijn! Je zou eens www.conrad.nl moeten zoeken op 'USB temperatuurlogger DL-100 T ' voor elektronische temperatuur logger die je later gemakkelijk met de computer uit kunt lezen. Conrad is altijd aan de dure kant. Dus als je zoekt vind je er ook vast wel een voor de helft v/d prijs. Jacco
|
16 jun 2009 23:40 |
|
 |
MarsTDI
C5club Bikkel
Naar boven
|
Laatste nieuws is, dat het complete kachel huis vervangen gaat worden. Dus de meeste kleppen en motoren gaan er uit. De laatste meting was weer om te huilen 
|
20 jun 2009 00:57 |
|
 |
Berkrod
|
en al enig idee wanneer dat gaat gebeuren dan?
|
20 jun 2009 19:44 |
|
 |
|