Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
Auteur |
Bericht |
flyerflyer1999
|
 Re: Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
RobBob,
Ik ben de C5 rijder uit het draadje "wat is er mis met de C5". Mijn vorige was een Volvo S60 en daarvoor een reeks duitsers en moet ik toch je aandacht vragen voor een geheel andere rij-gewaarwording met een C5. De preciezie die je gewend bent met je volvo heb je niet in de citroen. Als je houdt van het snellere bochtenwerk dan komen er misschien wel wat frustraties. De vertraging op het gaspedaal is ook niet onbelangrijk en zal je in de sprint zeker parten spelen. Eens de massa in beweging is valt het met mijn twinturbo wel mee, heeft de nieuwe ook 2 turbo's ? Als je op de duitse autobahn gaat spelen krijg je tussen 200 en 230 ook met vertraagde acceleratie te maken. Het grote probleem met de C5 is het overgewicht zeker voor de spelevaren, als je daarentegen cruist dan is je gewicht je vriend en geeft een fantastisch stabiel gevoel. Kwaliteit van de gebruikte materialen zijn beter dan bij Volvo. Alleen de plastic frametjes rond de radio en panelen in de middenconsole kraken onder bepaalde omstandigheden. Voor rond de kerktoren is de 2.7 heel gulzig 13 à 14 liter maar dat zal met de nieuwe 4 cylinder wellicht anders liggen. Zo weeral wat stof om aan je lijstje toe te voegen. Succes
|
18 okt 2010 12:28 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
flyerflyer1999 schreef: Eens de massa in beweging is valt het met mijn twinturbo wel mee, heeft de nieuwe ook 2 turbo's ? Als je op de duitse autobahn gaat spelen krijg je tussen 200 en 230 ook met vertraagde acceleratie te maken. Het grote probleem met de C5 is het overgewicht zeker voor de spelevaren, als je daarentegen cruist dan is je gewicht je vriend en geeft een fantastisch stabiel gevoel. Voor dit soort "spelletjes" is de C5 niet bedoeld. Dan moet je gewoon een andere auto kopen als je bij die snelheden wilt gaan "spelen". Of beter nog: gelijk een circuit er bij kopen Groet, JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
18 okt 2010 12:58 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
C5 op een circuit wil echt niet. Geloof me maar, ik heb het geprobeerd. Je rijdt alleen de anderen maar in de weg. 
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
18 okt 2010 14:20 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
Dat gaf ik ook aan: voor dat soort "spelletjes" moet je een andere auto kopen, en er maar gelijk een circuit bij aanschaffen Zulk soort "spelletjes" op de openbare weg...... Groet, JW

|
18 okt 2010 14:26 |
|
 |
flyerflyer1999
|
zeg mannen nu niet overdrijven hé, ik voel me precies ne weg-crimineel. Als ge een wat grotere motor koopt is het toch niet voor 120 te rijden in Duitsland zeker of zijn C5 rijders per definitie 
|
18 okt 2010 15:32 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
C'est le ton qui fait la musique..... Oftewel, het was jóuw woordkeuze, als je het hebt over "spelen" en "spelevaren" bij snelheden tussen de 200 en 230 km/u die een reactie opriep Groet, JW

|
18 okt 2010 15:42 |
|
 |
flyerflyer1999
|
ok
'spelen' in deze context mag je natuurlijk niet letterlijk nemen .......... sorry voor de misleidende woordkeuze.
PS zag ook nog 2 spellingsfouten in mijn posting, 'precisie' en 'het' spelevaren, bij deze ook rechtgezet.
|
18 okt 2010 16:02 |
|
 |
luc
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 18 apr 2010 00:23 Berichten: 562 Woonplaats: Helmond
Auto: c5 v6 Exclusive
Opties: Alles en een afneembaar trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09172c
Productienummer: 10281
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 292000
Kleur: donker grijs
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
|
18 okt 2010 16:52 |
|
 |
breakexclusive
C5club Bikkel
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Bouwjaar: 2006
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Naar boven
|
Heren, zijn we nu een discussie aan het voeren om toch maar aan jezelf te verantwoorden om geen c5 te nemen? Ik bedoel dan robbob. Laten we wel zijn een c5 III is misschien wat zwaar maar daar lusten ze bij volvo of duitse producten ook wel braadworst van  Alle auto's worden tegenwoordig hartstikke zwaar en de één stuurt directer dan de ander. Maar er is een belangrijk verschil te noemen bij met name BMW en mercedes (nml achterwielaandrijving) Tevens de instellingen van de automaat en het soort automaat etc. Mijn Bosch car service heeft ook wel eens geroepen dat een xantia bijvoorbeeld strakker op de weg ligt dan een c5 ph 1 of 2, maar goed dat is maar net hoe je er naar kijkt. Daarbij het is overal zo druk dat echt gummen dikwijls er niet meer in zit. Ik zou dan een sportauto erbij nemen voor het gummen.
|
18 okt 2010 17:28 |
|
 |
RobBob
|
De voornaamste reden voor mij om voor deze C5 te kiezen is het 'comfort'. Ik rijd ongeveer 40.000 km/jaar op een vrij slechte autosnelweg. Ik heb daar bij mijn huidige V70 ook géén klagen over, prachtige zetels + de Volvo staat iets hoger op zijn poten als de concurrentie wat ik als positief ervaar, zeker in vgl met Audi, BMW of mercedes ! Al dat andere is mooi meegenomen ... zeker de automaat + 159co² + 204PK is een combinatie die bij weinig andere merken terug te vinden is (op dit moment). Ik ben ondertussen al in verschillende C5's gaan zitten en moet flyerflyer1999 gelijk geven over de 'kwaliteitsindruk' van de middenconsole en de draaiknopjes van de airco ... dit had minder plastiekerig gemogen ... maar al de rest leek mij prima in orde te zijn hoor. Mijn huidige Volvo V70 is ook niet vrij van gekraak zenne ... en die kost dan 10.000,00€ meer als mijn (toekomstig) geconfigureerde Citroën. Het feit dat de Citroën zo zwaar zou zijn ... ik denk dat mijn Volvo V70 nog zwaarder is en ik hoop dat al dat gewicht enkel maar bijdraagt aan de stevigheid van de wagen of extra isolerend materiaal waardoor het rustiger vertoeven wordt in de cockpit. Waar ik nu nog meer naar op zoek ben (en nog niet heb mogen vinden) is hoe de Citroën zich gedraagt in de winter (met winterbanden) ... nog steeds veilig en goed weggedrag ? Electronische hulpmiddelen grijpen goed in ? Laten het niet afweten ? Hydro-actieve vering op sneeuw/ijs = géén problemen ? Bovendien weet ik ook nog niet welke buitenkleur ik moet kiezen ... ik ben meer voor een lichtere buitenkleur en dan blijven er 4 kanshebbers over ... maar dat is dan puur smaak hé ! Enne ... alvast bedankt mannen (zijn er eigenlijk ook vrouwen gepassioneerd door deze C5 ? en aanwezig op dit forum ?) voor al jullie reacties.
|
19 okt 2010 07:30 |
|
 |
flyerflyer1999
|
RobBob, Zoals je wellicht al gelezen hebt, ben ik niet de grootste kilometervreter van deze groep Voor de winter heb ik een stel extra velgen met winterbanden gekocht. In tegenstelling tot de zomerwielen 18" ipv 19", dus het voorgeschreven formaat voor deze auto. Als het glad is kan ik alleen met de C5 rijden want met mijn klein hobbelpaardje, smart, is niet uit de goot te geraken. Citroen doet hier zijn reputatie eer aan en gedraagt zich voortreffelijk. Ik heb er zelfs mee op gladde, natte, besneeuwde duitse autobahnen gereden tegen snelheden die hoger liggen dan het belgisch maximum toelaatbare. Helemaal geen enkel probleem. Wel wil ik je meegeven dat mijn zomervelgen 19" adriatique de auto wat harder maken en vooral weggeruis hoorbaar maken. Van zodra de 18'ers erop liggen wordt ie boterzacht en stil........ Succes
|
19 okt 2010 08:14 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Bouwjaar: 2024
Kleur: Blauw
Naar boven
|
RobBob schreef: de 'kwaliteitsindruk' van de middenconsole en de draaiknopjes van de airco ... dit had minder plastiekerig gemogen ... . ik vind dit anders veel plastiekachtiger overkomen... http://www.automobilemag.com/features/n ... to_00.htmlals je er zo hard over na moet denken is het dan wel verstandig dat je een C5 koopt... nogmaals mijn C5 en dat is maar een 1.6 hdi vtr is nu ook 2 jaar oud.. geen rammel geen kraakje etc etc... en als je zegt dat je volvo (die dan 20000 euro duurder is dan mijn c5  ) dat wel doet...  is voor mij de keuze rap gemaakt...
|
19 okt 2010 08:25 |
|
 |
breakexclusive
C5club Bikkel
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Bouwjaar: 2006
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Naar boven
|
You can't have it all, tenzij je knip wagenwijd opengaat en dan nog. Bij c5 was snow motion leverbaar als een systeem dat erg veel veiligheid zou herbergen. daarbij ik vraag me af of je wel de weg moet opgaan bij zulke extreme omstandigheden als ijs op de weg? in de sneeuw doet mijn dame en alle vorige het uitstekend is ook helemaal afhankelijk van welke winterbanden je erom legt! good year ultragrip 7+ voor mij helemaal top.
|
19 okt 2010 09:05 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Bouwjaar: 2024
Kleur: Blauw
Naar boven
|
de michelin alpin ook hoor.. maar wat ik lees winterbanden en dan snelheden boven het wettelijk in belgie toegestane.. is toch enorm risico vol en in mijn ogen ook niet iets waar je trots op kan zijn ... maar heeft ook verder niks met de vraag van de TS te maken...
|
19 okt 2010 09:18 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
Inderdaad.... Sommigen menen dat je met winterbanden zóóóveel betere rij-eigenschappen krijgt op een besneeuwd wegdek dat je met snelheden kunt gaan rijden die je anders zou aanhouden op een droog wegdek. In een eerder draadje is dat ook al eens gezegd, domme mensen gebruiken de marge die winterbanden bieden gewoon op, dan wel gaan er dik overheen. Diezelfde mensen gaan dan "spelen" en "spelevaren" bij snelheden dik boven de 200 km/u. En dan kan flyerflyer wel zeggen dat dit een wat ongelukkig gekozen bewoording is, het tekent de situatie wel. Om maar niet te spreken over de onvoorstelbaar grote risiko's die hiermee genomen worden. Niet alleen voor de persoon in kwestie zelf, maar ook voor anderen die hij in z'n dollemansrit meesleept Groet, JW

|
19 okt 2010 09:54 |
|
 |
|