Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
Ventilatieprobleem C5 PH3
Auteur |
Bericht |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
En ik weet niet of je blij moet zijn met het BEREKENEN van de interiereur temperatuur ipv het meten.
Wat ik wel weet is dat ze ook zoiets doen met geluidsoverlast bij schiphol. Je weet wel, dendert er een vliegtuig over dan krijg je als reactie dat je volgens de berekeningen nergens last van hebt. Die bewoners zijn daar errug blij mee.......
Overigens Ronald, de theorie van de lampjes etc was van mij. De kachel unit wordt zelf warm en daarin zit bij de ph1 de sensor ook. In ph2 is de sensor verplaatst naar onder het dashboardkastje. Dat ondersteund mijn theorie. In de ph2 heb ik dan ook nog nooit zoiets bemerkt.
Maar: Ik had er wel een stuk minder last van nadat ik mijn motorthermostaat had vervangen. Deze bleek de koelwatertemp te lang te laag te houden.
03 dec 2008 10:51 |
|
 |
Nieuw
|
Gut, da's nog eens wat anders dan die grote draaiknop op de middenconsole van m'n vroegere ID. Eigenlijk had die maar 3 standen: te koud, te warm en "doet het niet". 
|
03 dec 2008 16:57 |
|
 |
cowlover
C5club Rookie
Geregistreerd: 06 jul 2007 23:11 Berichten: 20 Woonplaats: Veldhoven
Auto: C5 break 2.0 16v exclusive Nav en C1
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 181000
Kleur: antraciet
Naar boven
|
Hoi,
ik heb nu ook zo'n probleem met mijn c5 break 2002 nu merk ik ook dat ie slechter de ruiten schoon blaast bij nat weer! Ook geeft ie aan dat de ventielatie positie " midden " met pijlen niet gebruikt!(voeten/midden/raam) Al eens sensor bij pook vervangen! niets veranderd hier door ! Denk dat het te maken heeft met kachel klep!
zelfde gewenste temp !
Links koud rechts hete lucht! van de zomer klaagde mijn vrouw dat de temp bij haar voeten er opliep!
wie weet waar ik dit op kan laten lossen! Mijn dealer is niet echt verder hiermee gekomen!
|
15 dec 2008 01:38 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Bouwjaar: 2012
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
15 dec 2008 09:18 |
|
 |
MarsTDI
C5club Bikkel
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Naar boven
|
@Berkrod: Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn phIII !!! Regelmatig gekookte voeten en een ijspegel aan mijn neus.  Ik moet wel zeggen dat dit soort probleempjes niet alleen des citroens zijn. In mijn vorige auto (Skoda Octavia II) was het bij bepaalde buitentemperaturen ook het geval. In ieder geval, ik ben ook weggegaan bij de dealer met een 'wij kunnen niets vinden en mogen niet langer naar uw auto kijken' verhaal. Ik ben blij dat ik tenminste niet de enige ben, en dat hierdoor er waarschijnlijk nog wel eens een update uit Frankrijk komt.
_________________ Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
|
16 dec 2008 16:24 |
|
 |
MarsTDI
C5club Bikkel
Naar boven
|
Nog een aanvulling: De warme voeten ontstaan voornamelijk in de file, wanneer er minder verse lucht vanaf buiten toegevoerd wordt door gebrek aan rijwind.
_________________ Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
|
17 dec 2008 14:13 |
|
 |
Berkrod
|
Hoi Mars, Gelukkig en helaas om te horen dat ik niet de enige ben. Kon ik me bijna ook al niet voorstellen. De dealer waar ik bij ben pakt het gelukkig wel serieus op, hebben mijn auto laatste keer ook 2 week gehad voor metingen die ze moesten doen van Citroen Frankrijk. Daar liggen nu alle gegevens en het is wachten op een antwoord/reactie. Mijn dealer vertelde me ook dat het inmiddels een bekend iets is bij Citroen, hoewel hij mij dat niet vertellen mocht. Dus je hebt het niet van mij.. Zodra ik iets verneem, zal ik het uiteraard laten weten! En als ik jou was, zou ik echt naar de dealer gaan om het weer aan te kaarten, dit is niet normaal wat jij ook al zegt! IJspegels aan je neus en kokende voeten.....
|
18 dec 2008 10:59 |
|
 |
MarsTDI
C5club Bikkel
Naar boven
|
Ik ben vanavond bij de verkopers geweest, zal morgen naar de werkplaats gaan. Ze wisten me te vertellen dat er nog iemand langs was geweest... Volgens mij is het software of een temp. sensor, met de eerste als meest waarschijnlijke. Ik stond vandaag weer eens meer dan een uur in de file en ben tijdens het wachten maar weer een beetje op onderzoek gegaan. Het probleem is dat de manuele standen wel redelijk werken, maar dat de automaat de blower standaard op standje drie/vier zet (van de acht) en er dus verwarmde lucht in de voetenruimte en gekoelde lucht bovenaan komt. ZONDER dat hier verder nog in gevarieerd wordt. 
|
19 dec 2008 01:03 |
|
 |
Berkrod
|
Ik heb ook alles geprobeerd qua manuele instellingen, blowersnelheden etc. Bij mij blijft uit de voorste en raam openingen koude lucht komen en bij de voeten hete lucht. Dit verandert niet, welke instelling ik ook kies. Welke plaats heb jij je C5 vandaan dan, uit nieuwsgierigheid? Blijkbaar zijn er dus al meer die hetzelfde melden, misschien hebben we wel dezelfde dealer en was ik die andere  . Hoe meer het melden, hoe sneller ze iets zullen doen. Die van mij komt uit Den Bosch.
|
19 dec 2008 11:35 |
|
 |
MarsTDI
C5club Bikkel
Naar boven
|
Die van mij komt van van Hunnik in Arnhem.
|
19 dec 2008 16:58 |
|
 |
citroendriver
|
Dit verschijnsel is enorm herkenbaar Berkrod ! Ik rijd dezelfde wagen als jij en merkte een paar weken geleden toen de kou buiten wat meer begon op te vallen, dat na ong. 3 kwartier ik steenkoude handen kreeg. En inderdaad: heerlijke warme lucht bij de voeten, maar werkelijk ijskoude lucht uit de roosters.
Heb het nog niet bij de garage gemeld, maar zal dat na de feestdagen zeker doen. Moet toch even langs voor de terugroepactie ivm het dieseladditief.
wat o wat zal de oplossing worden ?
|
24 dec 2008 22:11 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Terug naar een Ph.2??? Houd ons op de hoogte!
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
24 dec 2008 22:12 |
|
 |
MarsTDI
C5club Bikkel
Naar boven
|
De mijne wordt 30 december nagekeken. Ik ben benieuwd. Tegelijkertijd zou dan het oogje voor de handrembreekkabel aan de trekhaak worden gemaakt.
|
25 dec 2008 14:00 |
|
 |
Berkrod
|
citroendriver schreef: Dit verschijnsel is enorm herkenbaar Berkrod ! Ik rijd dezelfde wagen als jij en merkte een paar weken geleden toen de kou buiten wat meer begon op te vallen, dat na ong. 3 kwartier ik steenkoude handen kreeg. En inderdaad: heerlijke warme lucht bij de voeten, maar werkelijk ijskoude lucht uit de roosters.
Heb het nog niet bij de garage gemeld, maar zal dat na de feestdagen zeker doen. Moet toch even langs voor de terugroepactie ivm het dieseladditief.
wat o wat zal de oplossing worden ? Kijk, nog een melding! Ik denk dat een aantal het nog niet opgevallen is, maar dat citroen hier toch een algemeen probleem heeft. Ik heb nog steeds niets weergehoord, dus ga ervan uit dat citroen frankrijk nog aan het zoeken is. Zal de garage eerste week januari eens bellen wat de status is. Verder zou ik het zeker wel melden bij jou dealer! Citroen Nederland weet ervan, dus ze kunnen je niet met een kluitje in het riet sturen. Hoe meer het melden, hoe sneller hopelijk een oplossing! Trouwens: terugroepactie? welke actie? Heb nog niets gehoord? Fijne dagen!
|
26 dec 2008 14:08 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Bouwjaar: 2012
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Berkrod schreef: Trouwens: terugroepactie? welke actie? Heb nog niets gehoord? Citaat: Moet toch even langs voor de terugroepactie ivm het dieseladditief. Gaat waarschijnlijk om het motormanagement van de 2.0HDi138. Op de C5-3 voor juni 2008. Geldt ook voor motorisch gelijke C4P's. Kweennie of het specifiek met de regeneratie van het FaP te maken heeft. http://www.planete-citroen.com/forum/sh ... hp?t=99365
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
27 dec 2008 12:21 |
|
 |
|