Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
V.I.P.

Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Contacteer:
...omdat wij hier geen officiele overheidsorgaan hebben dat ervoor verantwoordelijk is (en echte terugroepacties afdwingt)Menno schreef:In NL willen ze het nog wel eens bij een beurt uitvoeren zonder melding
Je moet wel een onderscheid maken tussen echte terugropeacties en lopende modificaties.
http://www.autobild.de/googlesearch/suc ... itroen&w=0" onclick="window.open(this.href);return false;
In Duitsland lopen terugroepacties, ook diegenen die niet direct met veiligheidsvoorzieningen samenhangen, via het KBA. (vgl RDW)
Falende ruitenwissers zijn wat dat betreft een grijs gebied, sowieso is een stukke motor nog geen structureel probleem, zelfs 1200 stukke motoren nog niet.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
In de familie
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
bij mijn auto zitten aan de binnenzijde van het vakje links van je stuur 2 stickertjes met de code van de update erop.
C5club extreme Fan

Auto: C5 Break 2.0i 16V LP
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09579
Productienummer: 0082
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 170000
Kleur: GRIS ALUMINIUM
@mod: wellicht een aantal reacties (incl deze) verhuizen naar dit draadje: viewtopic.php?f=4&t=3126 ?
maar als ik e.e.a goed begrijp lopen terugroepacties in nl niet via rdw, maar via de dealer. Heb je je auto niet in onderhoud bij de merkdealer of let de dealer niet op, dan mis je dus acties?
En hoelang blijven dealers dan checken op acties? Kan me voorstellen dat dealers bij een nieuwe actie de eerste maanden wel opletten, maar wijzen ze je nog op een actie na 3 jaar oid?
maar als ik e.e.a goed begrijp lopen terugroepacties in nl niet via rdw, maar via de dealer. Heb je je auto niet in onderhoud bij de merkdealer of let de dealer niet op, dan mis je dus acties?
En hoelang blijven dealers dan checken op acties? Kan me voorstellen dat dealers bij een nieuwe actie de eerste maanden wel opletten, maar wijzen ze je nog op een actie na 3 jaar oid?
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Contacteer:
Het is uiteindelijk in het voordeel van de dealer om een terugroepactie uit te voeren: hij wordt ervoor betaald.
Dus bij een 2e hands die via een dealer verkocht mag je wel verwachten dat ze de updates gehad hebben, evenzo als je netjes beurten laat uitvoeren. Maar een 3e hands leasert die bij beun in onderhoud is wellicht niet. Maar als je er zo eentje rijdt neem je al meer risico dan alleen gemiste terugroepacties.
Voor de echt ernstige zaken stuurt Citroen-NL overigens aangetekende brieven naar de eigenaren., dus ze nemen hun verantwoordelijkheid dus soms wel.
Dus bij een 2e hands die via een dealer verkocht mag je wel verwachten dat ze de updates gehad hebben, evenzo als je netjes beurten laat uitvoeren. Maar een 3e hands leasert die bij beun in onderhoud is wellicht niet. Maar als je er zo eentje rijdt neem je al meer risico dan alleen gemiste terugroepacties.
Voor de echt ernstige zaken stuurt Citroen-NL overigens aangetekende brieven naar de eigenaren., dus ze nemen hun verantwoordelijkheid dus soms wel.
In de familie
In de familie
C5club extreme Fan

Auto: C5 phIII Exclusive 2.0
Bouwjaar: 2008
Organummer: 11502
Productienummer: 10424
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 45.000
Kleur: vert suroit
KPH: Achter
Nu ik begrijp hoe terugroepacties werken, ga ik weer terug naar voorstellen voor verbeteringen aan de C-5.
Wat ik zeer onhandig vind bij de versie met de elektrische handrem, is dat -wanneer je de automatische functie van de handrem hebt uitgezet- je de versnelling in N kunt zetten en de motor uit, en als je blijft zitten, blijft de handrem eraf. Dat is handig voor in de wasstraat.
Mijn garage is echter wat nauwig, en vaak moet ik de auto nog een centimetertje naar achter duwen als ik de garagedeur wil dichtdoen. Als je echter de motor uitzet in de N stand, en je doet de deur open, dan begint de auto zeer irritant te piepen dat je de versnelling in P moet zetten, ook als je het portier weer dichtdoet. Nu kan ik dus de auto niet duwen als de motor uit is, want de handrem staat altijd aangetrokken.
Voorts mis ik het kleine bakje op de middenbodem console zoals in de XM, waar je de munten van 50 ct in stopt voor de karretjes van de supermarkt. In de voorhanden zijnde bakjes kun je niet zien wat er in zit, en ze zijn veel te klein. Niet essentieel, maar wel gemoedstoestandbevorderend (voor wie scabble speelt
)
Groet.
Wat ik zeer onhandig vind bij de versie met de elektrische handrem, is dat -wanneer je de automatische functie van de handrem hebt uitgezet- je de versnelling in N kunt zetten en de motor uit, en als je blijft zitten, blijft de handrem eraf. Dat is handig voor in de wasstraat.
Mijn garage is echter wat nauwig, en vaak moet ik de auto nog een centimetertje naar achter duwen als ik de garagedeur wil dichtdoen. Als je echter de motor uitzet in de N stand, en je doet de deur open, dan begint de auto zeer irritant te piepen dat je de versnelling in P moet zetten, ook als je het portier weer dichtdoet. Nu kan ik dus de auto niet duwen als de motor uit is, want de handrem staat altijd aangetrokken.
Voorts mis ik het kleine bakje op de middenbodem console zoals in de XM, waar je de munten van 50 ct in stopt voor de karretjes van de supermarkt. In de voorhanden zijnde bakjes kun je niet zien wat er in zit, en ze zijn veel te klein. Niet essentieel, maar wel gemoedstoestandbevorderend (voor wie scabble speelt
Groet.
Ik heb mijn (lease) C5-Tourer Comfort-2.0Hdi nu twee weken. Bevalt uitstekend. Wel heb ik vermoedelijk een probleempje met de startmotor. Tot nu toe is het 3x gebeurd dat bij het starten even een enorme herrie vooronder klonk alsof je met een al startende motor even door bleef starten (wat absoluut niet het geval was). Een voor de auto langslopende collega schrok zich helemaal te pletter; "zo, dat klonk niet echt gezond!"
Gisteren even langs de garage geweest; wordt binnenkort bij de 1500km check naar gekeken.
Minpuntjes: vrij slecht zicht over de rechtschouder kijkend bij het achteruit steken, door de grote en dikke hoofdsteun van de passagiersstoel. Kleine tot bijna onbruikbaar kleine opberg en aflegvakjes.
Het wat vlakke geluid van de audioinstallatie; maar dat is met wat uitproberen van de instellingen toch zeer behoorlijk te krijgen.
Positief: gewoon een hele mooie 'dikke' comfortabele en zeer stille auto. Voelt echt een klasse hoger aan dan de phase1 C5 break waar ik overigens ook zeer tevreden over was.
Toen ik destijds met de phase1 C5 op het werk verscheen waren de reacties van collega's erg lauw; "tja, wel een mooie auto en lekker ruim." Nu zijn er uitsluitend hele positieve reacties: "prachtige auto, vette bak, kwijlen zeg..., wat doet ie nou in de lease?" Ik vind het zelf niet zo belangrijk wat een ander van mijn keuze vindt, maar het is wel tekenend dat de reacties zo positief zijn.
Hydractief 3: na de eerste week in de comfortstand gereden te hebben, rijd ik nu toch in de sportstand. Ik vind de comfortstand toch een wat te vaag weggedrag geven, iets dat ik bij de vorige C5 nauwelijks heb ervaren. De sportstand bevalt uitstekend.
Gisteren even langs de garage geweest; wordt binnenkort bij de 1500km check naar gekeken.
Minpuntjes: vrij slecht zicht over de rechtschouder kijkend bij het achteruit steken, door de grote en dikke hoofdsteun van de passagiersstoel. Kleine tot bijna onbruikbaar kleine opberg en aflegvakjes.
Het wat vlakke geluid van de audioinstallatie; maar dat is met wat uitproberen van de instellingen toch zeer behoorlijk te krijgen.
Positief: gewoon een hele mooie 'dikke' comfortabele en zeer stille auto. Voelt echt een klasse hoger aan dan de phase1 C5 break waar ik overigens ook zeer tevreden over was.
Toen ik destijds met de phase1 C5 op het werk verscheen waren de reacties van collega's erg lauw; "tja, wel een mooie auto en lekker ruim." Nu zijn er uitsluitend hele positieve reacties: "prachtige auto, vette bak, kwijlen zeg..., wat doet ie nou in de lease?" Ik vind het zelf niet zo belangrijk wat een ander van mijn keuze vindt, maar het is wel tekenend dat de reacties zo positief zijn.
Hydractief 3: na de eerste week in de comfortstand gereden te hebben, rijd ik nu toch in de sportstand. Ik vind de comfortstand toch een wat te vaag weggedrag geven, iets dat ik bij de vorige C5 nauwelijks heb ervaren. De sportstand bevalt uitstekend.
C5club extreme Fan

Ik zie ze nog niet vaak, maar telkens als ik een sedan zie rijden boven de 100 km/u zie ik de achterbumper een beetje flapperen alsof die in het midden niet vast zit? Dat kun je goed zien omdat de bumper vrij hoog is en het verticale (meegespoten) vlak goed spiegelt. Je ziet in die spiegeling de horizon dus behoorlijk stuiteren. Ziet er erg slordig uit !!!
Design is IRL trouwens ook wel mooi, al oogt de neus wel ERG imposant (hoog, breed, diep... tikje plomp... nog veel forser dan grote voorbeeld Passat). Ligt zeker een dikke V8 in?
Design is IRL trouwens ook wel mooi, al oogt de neus wel ERG imposant (hoog, breed, diep... tikje plomp... nog veel forser dan grote voorbeeld Passat). Ligt zeker een dikke V8 in?
Auto: C5 Tourer exclusive 2.0 16v
Opties: Panorama, Pack detection
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 180000
Kleur: Mativoir
Dit is mij ook al bij een aantal in real live gespotte exemplaren opgevallen. Beetje slordig.
C5club extreme Fan

Zonet eentje bij de supermarkt gespot en wat beter bekeken... de oorzaak van de plomp overkomende neus (die broertje 407 net zo goed heeft) lijkt mij de stevige overhang voor, omdat de auto om een motor+bak package heen ontworpen is waarbij de motor geheel voor de vooras ligt en de assen achterlangs lopen. Nu zit de vooras dus 'klem' tussen motor en cabine, en de wielen optisch onnatuurlijk dicht tegen de voorportieren gepropt voor zo'n lange neus.web schreef:Design is IRL trouwens ook wel mooi, al oogt de neus wel ERG imposant (hoog, breed, diep... tikje plomp... nog veel forser dan grote voorbeeld Passat). Ligt zeker een dikke V8 in?
Een verder naar voren geplaatste vooras (wat met de huidige reeks PSA motoren/bakken dus niet kan) zou de wagen een stuk mooier maken... zegmaar de motor ACHTER de vooras - is nog beter voor de gewichtsverdeling ook. Alleen de draaicirkel zou er wat onder lijden.
De C5 Ph3 een plompe neus?
Juist niet! Prima voor-komen!
Yep, heb ik ook gemerkt. NA een regenbui een (achter) portier openen en het water loopt zo je interieur in. De kofferklep heeft daar ook in mindere mate last van.Francis schreef: - na regen blijft er boven in de portieren water staan, dat na het openen van een portier naar binnen loopt. Dit geldt tevens voor de achterklep.
- opbergvakjes zijn wel erg lullig klein, in het middenconsole zitten mooie klepjes, maar de vakjes er achter zijn onbruikbaar klein of je kunt er niet in kijken (bijv achter de asbak)
- de portiervakken zijn ook wel erg klein uitgevallen
- De navi roept de snelwegnummers en afritnummers in het frans, maar dat schijnt te horen bij de RT3e
- de motorkap moet je vastzetten met een losse stok, da's wel erg ouderwets en armoedig
- brandstofdop nog steeds met een los slot ipv in de centrale vergrendeling meegenomen
- een bekerhouder (één maar) IN de middenarmsteun. Hoe verzinnen ze het. onbruikbare plek voor een beker hete koffie !
afgezien van dit soort ongemak (door besparingsmaatregelen ongetwijfeld) rijdt 'tie, ik bedoel, zweeft 'tie als een vliegend tapijt met straalaandrijving,
JJ
Ik heb op de heenreis naar zuid Frankrijk met een 1 dag oude C5 twee keer meegemaakt dat het complete navigatiescherm en systeem uitviel een daarna direct weer opstarte.
Verder de eerste 3500 KM geen problemen.
het waren heerlijke kilometers.......
groeten,
Jeroen
Verder de eerste 3500 KM geen problemen.
het waren heerlijke kilometers.......
groeten,
Jeroen
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
die stang om de motorkap open te houden vond ik ook al minder uitzien, maar goed dat gebruikt toch alleen de dealer
en de afsluitbare dop, ik denk dat dat persoonlijk is,
met de huidige brandstofprijzen is een afsluitbare dop toch iets veiliger dan een klepje dat zich afsluit.
waar ik echt eens naar benieuwd ben,
je leest vaker dat de C5 met HP een bandenvreter is.... ben eens benieuwd of de banden op een versie met stalenveren langer meegaan.....
en de afsluitbare dop, ik denk dat dat persoonlijk is,
met de huidige brandstofprijzen is een afsluitbare dop toch iets veiliger dan een klepje dat zich afsluit.
waar ik echt eens naar benieuwd ben,
je leest vaker dat de C5 met HP een bandenvreter is.... ben eens benieuwd of de banden op een versie met stalenveren langer meegaan.....
Contacteer:
Het levert in Engeland een lagere verzekeringspremie op, alleen daarom zit het er op.ronama schreef:en de afsluitbare dop, ik denk dat dat persoonlijk is,
met de huidige brandstofprijzen is een afsluitbare dop toch iets veiliger dan een klepje dat zich afsluit.![]()
In de familie
In de familie