Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Wannabe C5 rijder vragenlijst 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
Ik gok een spelfout waar 'now' bedoeld wordt :?:

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


24 aug 2011 09:46
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53
Berichten: 274
Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
N-I-W=anyway

Mijn tenen raken inmiddels wel weer de aarde, want ipv max 20k bijleggen zou het al 21 zijn voor de 2de hands diesel, voor een nieuwe gaat het al richting 25k en das best veel. Zeker gezien ik nog een paar dingen mis die niet kunnen of nog extra kosten. Met name de audio (Concert pack hifi is alleen exclusive, cd-wisselaar, zelf deurpanelen open maken om alleen te kijken welke speakers zouden passen ivm inbouw diepte etc), Xenon wat niet eens optie is op LB en de juiste velgen ben ik ook nog niet uit.

En de Peu rijdt ook nog steeds goed en kan ik wel simpel een nieuw navigatie cd-tje in steken terwijl 1 van de 6-cds uit de kofferbak de reeds vervangen speakers samen met de sub de muziek afspelen welke vanzelf uit gaat als ik gebeld wordt via de SIM die in de RT3 zit. Vind em ook nog steeds mooi (model, cosmos velgen).

_________________
Afbeelding Afbeelding


24 aug 2011 12:59
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 mei 2009 09:01
Berichten: 181
Woonplaats: De Meern
Auto: Peugeot 508 Berline 1.6 e-HDi Blue Lease Exec S/S 2-tronic
Opties: 17" LM, parkeersensoren vóór, chromen raamlijsten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 40.000
Kleur: Gris Haria


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
Niw is SMS-taal voor "anyway"... ;)

Greetz,
Walter.


24 aug 2011 20:29
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53
Berichten: 274
Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
Hej, is Gris Manitoba niet een Peugeot kleur :roll:

Niw, met een beetje geluk kan ik morgen bij/via Citroen NL in Amsterdam een proefritje maken met een 1.6 THP met bollen, ben naar beide erg benieuwd.

_________________
Afbeelding Afbeelding


24 aug 2011 21:57
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 mei 2009 09:01
Berichten: 181
Woonplaats: De Meern
Auto: Peugeot 508 Berline 1.6 e-HDi Blue Lease Exec S/S 2-tronic
Opties: 17" LM, parkeersensoren vóór, chromen raamlijsten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 40.000
Kleur: Gris Haria


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
Van dat forum "kennen" we elkaar ook, This Game. Heb 4 jaar in een 407 gereden en daarna een jaar in een C5-3. Maar die is er niet meer, althans niet bij mij...

Greetz,
Walter


25 aug 2011 07:57
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53
Berichten: 274
Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
Las idd net van Bart-Peugeot dat die THP je niet echt is bevallen. Ik moet het 18-pagina's draadje hiervan nog lezen op dit forum, afhankelijk daarvan blijf ik misschien wel in de 407 of ga toch voor de diesel met wokkels.

Blijf het raar vinden dat de meeste opties alleen op de Exclusive te vinden zijn. Je betaald 5 mille meer voor dat model zonder dat je daar iets van die waarde voor krijgt, maar dan zijn de opties wel "goedkoop" zoals dat Concert-pack met hifi en meedraaiende xenon voor maar 1600.- Toch, om 25% meer te betalen voor de gehele voiture om een paar opties, dan maar met aftermarkter (audio) gaan rommelen.

Niw, als het de 1.6 wordt, dan een nieuwe, de 2010/2011 schijnt beter te zijn.

_________________
Afbeelding Afbeelding


25 aug 2011 23:18
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 mei 2009 09:01
Berichten: 181
Woonplaats: De Meern
Auto: Peugeot 508 Berline 1.6 e-HDi Blue Lease Exec S/S 2-tronic
Opties: 17" LM, parkeersensoren vóór, chromen raamlijsten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 40.000
Kleur: Gris Haria


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
Ik zal de laatste zijn die beweert dat de 1.6 THP niet deugt. Ben er van overtuigd dat de problemen bij de mijne oplosbaar zijn geweest. Het traject duurde alleen veel te lang en daar hebben mijn werkgever en de leasemaatschappij in overleg een einde aan gemaakt. Auto retour, niet meer over praten ;) Er rijden intussen meer dan genoeg 1.6 THP's rond die het prima doen. En ik kan je verzekeren dat het een heerlijke combinatie is met de C5! Ik had een Limited Business btw.

Greetz,
Walter.


26 aug 2011 07:26
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
This Game schreef:
Blijf het raar vinden dat de meeste opties alleen op de Exclusive te vinden zijn. Je betaald 5 mille meer voor dat model zonder dat je daar iets van die waarde voor krijgt, maar dan zijn de opties wel "goedkoop" zoals dat Concert-pack met hifi en meedraaiende xenon voor maar 1600.- Toch, om 25% meer te betalen voor de gehele voiture om een paar opties, dan maar met aftermarkter (audio) gaan rommelen.


Het prijsverschil tussen tendence en exclusive is eigenlijk maar 3500 (die 1500 is BPM/BTW) :smt023
Daarvoor krijg je oa.:
    ander lichtmetaal + bandenspanningscontrole
    Myway navigatie + eTouch
    elektrische stoelen+geheugen+half leer
    gelaagd, geluidswerende zijruiten
    PDC voor+achter
    electrochromatische binnen+buitenspiegels
    hydractive3+ (bij THP bvm)

Bestel bij Audi of MB luchtvering en je betaalt alleen al 3,5k daarvoor!
    LM+sensoren: >2k
    navi: 1k
    stoelen: >3k
    ruiten, PDC, spiegels: 1k elk.

Pack Concert exclusive is objectief gezien een koopje, je gaat van MyWay (1k) naar NG4 (3k) je krijgt de extra hifi (speakers+verst. 1k?) en meedraaiend bi-Xenon (>2k) Dus 5k aan opties in een pakket van 1,5k (incl. BTW/BPM)

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


26 aug 2011 14:03
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53
Berichten: 274
Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
Ja, tov de tendance, maar tov de LB-aut6 is het toch een ander verhaal.

Bandenspanning, electrische stoelen, verkleurende spiegels en geplastificeerde zijruiten voor dik 6000.- of zijn het die extra chroomaccentjes die van platinum zijn gemaakt die de prijs opdrijven? Volgens mij is de het labeltje Exlcusive niet echt in de verhouding tot de geleverde kit. Mijn punt was juist ook dat je eerst betaald voor weinig extra en daarna de opties omgekeerd evenredig goedkoper zijn.

Dat Pack Concert had ik ook graag besteld op de LB en daar dan nog misschien wel het dubbele voor neer willen tellen.

Niw, heb zonet het 16-pagina's (en geen 18) topic over de THP doorgelezen en over nog wel een extra optie die ik er bij wil en dat is de free-driver om de garantie nog 1-2 jaar te verlengen. Ik ga de auto binnen de fabrieksgarantie wel over de 30k halen maar niet over de 50. Gezien dat ik een nieuwe toch minstens 4-5 jaar zal rijden wil ik niet alsnog bij 80k in het THP gelazer komen, whatever de oorzaak. Ik zou net als Manitoba niet lekker rijden in een bokkende auto en dat is bij een lease al niet fijn, maar bij de grootste uitgave ooit (op het huis na) wil ik dat helemaal niet. Het moet dan goed of helemaal niet.

Dat wordt binnenkort een goed gesprek met de dealer, gezien dat ik de standaard en optioneel leverbare velgen op de LB allemaal niet zo spannend vind. Vind de Caspienne 18" het mooist vanuit de folder gezien, alleen kunnen de banden dan niet over. Vermoed dat ik dan of af fabriek de Atlantique moet meebestellen (welke met de online Configurator wel te kiezen zijn op de 1.6, maar volgens de folder alleen optie op HDi200/240) en dan ruilen of met een complete set 17" naar marktplaats moet.

Het gebrek aan Xenon als optie en weer met een mapje cd's op de voorstoel 1 voor 1 wisselen tijdens het rijden moet ik ook nog ff aan dat idee wennen. Dus kijken of ik eea op een rijtje kan krijgen, want afgelopen week helemaal gek geworden van alle info online en offline en dat proberen te combineren zonder een exacte financieele bottomline te hebben.

Vroeger zonder uitgebreide internet fora was een nieuwe auto kopen nog leuk :lol: (niet dat ik de informatie van jullie en dit forum niet waardeer hoor :) )

_________________
Afbeelding Afbeelding


26 aug 2011 16:35
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53
Berichten: 274
Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
Vanmiddag gereden in een 1.6THP tourer met wokkels en dat viel zeker niet tegen. De vering is subliem, toch komen sommige oneffenheden nog wel door, iets wat de bollen vast (meer) op zouden vangen. De motor is lekker stil en soepel, je merkt dat een benzine iets directer reageert op het gaspedaal, met name bij abrupt loslaten. Toch, tegen die 2.0hdi kan ie niet echt op. Ondanks dat ie al bij 1400 op zijn max zit en de hdi "pas" bij 2000 toeren, die max is wel 100Nm hoger, dus zelfs als die bij de 1400 nog geen 75% haalt, dan is dat al wel hoger. Dat ie niet veel verder dan 3,5-4 duizend toeren is bij normaal verkeer niet zo belangrijk, het eerste zetje heb je namelijk al gehad om 20-30kmh harder te gaan bij een inhaalactie bv. Ben het er nu wel mee eens dat je voor lekker koppel onderin niet meer uitsluitend naar een diesel hoeft te kijken.

Ook de standaardspeakers leken beter te klinken dan die in het model van vorig jaar, zou er met de kleine facelift ook daar voor een ander type gekozen kunnen zijn of is alleen het gemis van de oliestoker in de achtergrond dat de middentonen niet zo wegvallen (natuurlijk stond de loudness weer aan en heb verder meer van de stilte genoten ipv met de settings te pielen)

Ben nu dus bezig met een nieuwe THP Selection ipv de 2de hands Diesel. Is even een paar dagen spannend, aangezien ik al 2x over mijn eigen financiele grenzen ben gegaan afgelopen week en dat nu geen 3de keer meer gaat lukken, dus afhankelijk of de dealer er iets mee kan. Zo niet, dan is het nog even doorsparen en wachten op een volgend actie-model of een mooie (Exclusive/DS5) 2de hands.

De C4 en DS4 zijn ook mooie auto's geworden, maar van binnen voelen ze me te klein aan. De DS3 is jammergenoeg niet met een dikkere automaat te krijgen de 120pk EGS en ook dat glimmende dashboard is niet mijn ding, want ondanks zijn formaat vind ik dat wel een aantrekkelijk en sportief model.

_________________
Afbeelding Afbeelding


30 aug 2011 21:57
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
This Game schreef:
De vering is subliem, toch komen sommige oneffenheden nog wel door, iets wat de bollen vast (meer) op zouden vangen.

Dat is de vraag.
Ik vind de bollen subliem als het om vering gaat, maar redelijk hard als het om demping gaat. Vind ik prima, maar wat ik wil aangeven is dat het niet zo zeker is of de bollenvariant de door jou genoemd oneffenheden onmerkbaar passert ;)

Misschien is het voor jou een goede optie om ook nog even in een bollenvariant te proefrijden?

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


31 aug 2011 09:56
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53
Berichten: 274
Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
Dat zou misschien wel het beste (en mogelijk goedkoopste zijn). Niw, ben toch nog even in afwachting of het gaat lukken met de nieuwe in de juiste kleur (op de citroensite hebben ze nu een voorraadmodellen actie en van de 3 TH'P's automaat die er gisteren stonden is er al 1 verdwenen vanochtend.)

Maar het is toch mogelijk om de vering of naar sportief of naar comfort bij te plussen? Of is het alleen de keus sport aan/uit? Juist de keuze is voor mij al aantrekkelijk, los of het harder/zachter is dan wokkels. Sinds ik de BX niet meer heb loop ik al met het idee rond dat ik ooit nog weer eens bollen wil, omdat ie zo lekker reed.

Het is toch niet alleen toeval/marketing dat de HDA3+ versies ook als "Comfort" werdeb aangeduid?

_________________
Afbeelding Afbeelding


31 aug 2011 11:44
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
Ja, je kunt sport aan/uit zetten als je de juiste versie hebt.
Vraag is dan (dat weet ik niet) of je dan juist de veringof de demping of allebei verandert: ik meen vooral de vering.

Enne, ik ken ook de BX (mijn vader heft er 1 gehad) en die had toch echt een heel andere karakteristiek dan de C5 hoor. Bij de BX zijn drempels echt een lachertje, bij de C5 (althans, bij mijn ph1) moet je toch wel iets in de ankers.

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


31 aug 2011 11:56
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53
Berichten: 274
Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
Ook onder de BX-en was er verschil. Als ik mijn TZi te hard over een drempel ging, dan waren de bollen meestal leeg en ging ik stuiterend verder. Regelmatig moest de hoogteregelaar doorgesmeerd worden. En omhoog komen 's ochtends was ook niet altijd vanzelfsprekend.
Ooit wel een een leen TR mee gehad, die was een heel stuk stugger/harder dan de mijne (als die het "normaal" deed).

_________________
Afbeelding Afbeelding


31 aug 2011 12:02
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
Met sportstand wordt het veren over het algemeen niet anders, het roleffect wordt wel tegengegaan omdat de LDS nu niet meer van links naar rechts kan op dezelfde as. Ik gebruik deze stand voornamelijk met harde zijwind op de snelweg dan komt het de besturing enigszins ten goede.....

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


31 aug 2011 12:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.