Blijkbaar veel mensen uit de buurt hier ! Top. De papieren en nummerplaat zijn er al enkel de wegklapbare trekhaak moet er nog onderin. Levering zal maandag worden denk ik. Heb er nog 'n setje zwarte matten bijgevraagd voor de wintermaanden. Blij te horen dat het lichte leder wel goed netjes blijft of kan gehouden worden. Erg benieuwd wel hoe ze rijdt en aanvoelt. Nog een paar nachtjes slapen dus
06 feb 2013 19:37
cx-tasy
C5club Newbie
Geregistreerd: 16 jan 2013 21:23 Berichten: 6
Auto: C5 sedan 2.2 HDI 200 AUT6 Exclusive
Opties: Leder Claudia Matinal, Detectie plus pack exclusive, HI-FI dolby Surround, eMyWay GPS
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
Kleur: Mativoire
De eerste 500 km. (hoofdzakelijk snelweg) zitten erop. Ik was een beetje bang dat ik wat ging inboeten tov. de 4 cylinder 2.2 C6 maar dit is helemaal niet het geval. Een hele andere auto dat wel, maar die hoeft in niks onder te doen voor haar grote zus Behoudens het iets minder deinen van het achterwerk op glooiend wegdek niets dan lof over deze bak ! Een plezier om mee te rijden en een enorm soepele automaat. Een vraagje voor de automaatrijders : Als je normalerwijze zou terugschakelen bij het ingaan van een scherpe bocht of afslag autosnelweg kan je dan gewoon vanuit de D stand naar de M klikken en manueel bijschakelen of moet de wagen hiervoor stilstaan ?
16 feb 2013 22:05
ldebruin
C5club Rookie
Geregistreerd: 18 aug 2012 17:25 Berichten: 15 Woonplaats: Den Bosch
Auto: C5 Sedan 1.6 e-hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 43000
Kleur: Gris Shark
Het instructieboekje zegt hier niets specifieks over. Wel staat er nadrukkelijk dat je tijdens het rijden niet naar Neutraal mag. Ik trek hieruit de conclusie dat je tijdens het rijden wel van D naar M mag.
Lijkt me ook aan te sluiten bij de functie van de M stand. Bijvoorbeeld als je de C5 bij een steile klim of afdaling in een bepaalde versnelling wilt vastzetten, dan kom je ook typisch in D aan en kun je niet eerst stil gaan staan.
Zelf gebruik ik de M stand overigens zelden, maar als ik hem gebruik, schakel ik hem gewoon tijdens het rijden in. De auto laat daarbij op geen enkele manier merken dat dit niet de bedoeling zou zijn.
Ruil mijn zienswijze overigens graag in voor een betere als iemand informatie heeft dat dit niet verstandig is...
Hoi cx-tasy, mooie wagen! Rij zelf de 2012 Tourer 2.2 HDI, dus met automaat. Van D naar M en terug kan tijdens het rijden. Vraag is overigens wel waarom je dat zou doen. Automaat doet zijn werk goed en schakelt op tijd terug bij normaal gebruik. Zeker als je anticipeert. En past zich bovendien aan aan je rijgedrag. Mijn ervaringen tot dusver is dat alleen tijdens afdalen op de kleinere bergwegen de bak soms te snel opschakelt. Dan hou ik hem in M om zo langer op de motor te kunnen afremmen. Maar bergen hebben we niet echt in Nederland...
16 feb 2013 22:26
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Yep dat is (was) de mijne. Toch wel 'n klein beetje spijt, als ik 'm 's morgens zie staan, maar zou niet meer terug willen ruilen, zeker weten ! Het interieur is tov C5 heel saai en wat gedateerd.
De M stand tot nu toe nog niet uitgeprobeerd. Beetje bezig geweest met de handleiding door te nemen en de HI-FI wat af te stellen. Prachtige basklanken krijg je hier wel en een loepzuiver geluid.
Volop genieten en uitkijken naar hogere temperaturen opdat de mooie 18" velgen erop kunnen. De zwarte stalen velgen ogen niet echt fraai op 'n nieuwe auto.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum