Vanwege de thermische efficientie warmen diesels niet snel genoeg op. Om toch de opwarmtijd van een diesel te matchen met het comfort van een benzineauto zit in moderne diesels vaak een hulpkachel om het koelwater op temperatuur te krijgen.
Bij 9 v/d 10 diesels is zo'n hulpverwarming echter een "teruggeregelde" standkachel.
Weet iemand of de 100Kw hdi standaard al een hulpkachel heeft? Is dit bij PSA ook zo? En zo ja, is die hulpkachel om te bouwen of vrij te schakelen naar volwaardige standkachel?
Bedankt voor de links, Het ene topic op citroen-forum is wel erg oud, en het andere topic gaat om een 2003 auto. Ik kan me zo voorstellen dat bij de ontwikkeling van de Ph3 ook het verwarm- en koelcircuit is herontworpen.
Als ik maar weet of het een brandstof- of elektrischgestuurde bijverwarming is kan ik op zoek gaan naar de juiste uitbreidingsset.
De jongens van Webasto kunnen daar in ieder geval naar fluiten, er zijn meerdere aanbieders die een beter product op maat kunnen leveren voor aanzienlijk prettigere kosten.
De standkachel op de C5-3 is net als daarvoor een "echte" op brandstof, met een uitgebreid extra circuit, een pomp, een uitlaat etc. Geen gebooste electro unit.
Elektrische verwarming hebben ze wel allemaal, maar die zit in het interieurcircuit.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum