Re: hoe check ik geschiedenis en gegevens voor aankoop?
arzu schreef:
Ik zoek een auto met 20% bijtelling daarom een 1.6 motor.
Het moet een type airdream zijn, (maar het extra logo achterop de auto ontbreekt) en volgens de citroensite heeft de c5 1.6 airdream een a-label na 2009 gekregen.
Ik heb de exacte gegevens al gepost: het is een Airdream. Een A-label van 2009 is geen A-label van 2010 of 2012. Dat is waar jij mee te maken zou kunnen krijgen. Check dat!
Citaat:
De km stand kan ik slechts controleren als ik de komaf weet, dan bel ik gewoon even met de garage waar ie is onderhouden. Het kan me ook niet zoveel schelen als ie 10k meer heeft gereden, maar: in een dik jaar kun je ook heel veel km maken...
...maar het verkorte onderhoudsinterval van 20dkm is voor de 1.6HDi wel van levensbelang. Deze zou dus nog geen enkele beurt gehad hebben en zit dus ook niet bij een Franse dealer in de database. Bij de aankoop zou eigenlijk een volledige beurt inbegrepen moeten zijn.
Citaat:
Volgens mij is de datum van de 1e toelating ook tevens de het bouwjaar/datum (klopt?)
Nee, daar kunnen zo jaren verschil tussen zitten, echter voor deze zitten ze heel dicht bij elkaar:
De eerste toelating heeft Roman al gepost (30sept '10 =datum ingang garantie)
De bouwdatum is op basis van het VIN/ORGA: 6sept '10.
orga=12355
http://www.2cv.nl/historie/orga.htmlNB De auto heeft nog fabrieksgarantie. Ook al is zij in Frankrijk geleverd, kun je hier nog steeds aanspraak op maken. Mogelijk kun je via een dealer hier zelfs nog een uitgebreide garantie aanschaffen (100dkm/4jr)