Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Verschil Ligne Business - Limited Business? 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verschil Ligne Business - Limited Business?
cruisin schreef:
Dat betekent dat als je in je auto gaat zitten en de "autotelefoon" (simkaart in de Citroen simkaarrthouder)wilt gebruiken , dat je je gsm/pda moet uitschakelen (of iig het telefoongedeelte : vliegtuigmodus kan ook).

Dit ligt aan je provider, is de prioriteit van de SIM juist ingesteld dan pakt hij automatisch de 2e sim in de navi/rt. Een andere mogelijkheid is dat de provider altijd de laatst aangemelde sim pakt. Zet je dan je telefoon uit en aan, dan is juist die als laatste aangemeld.

Tenslotte kan je ook een ander nummer pakken in de auto (orig SIM) en automatisch doorschakelen. Zeker zakelijk moet dit kunnen.

Citaat:
Nadeel (..) altijd Bluetooth op je PDA aan hebben staan gaat ten koste van je batterijvermogen

Een dagje bellen via BlueTooth kan echt alleen met de telefoon aan de lader, dus daar gaat een BT voordeel al de deur uit.

Bijkomend BT nadeel, bij slechte ontvangst (hier in de bossen/grens bijv.) moet je telefoon door de auto een verbinding maken, terwijl de 2e SIM via de externe antenne werkt.

Citaat:
Overigens, zaterdagochtend een proefrit in een 2.0 HDiF Ligne Business.

ik dacht dat je voor de 2.2 wilde gaan? Let wel 2.2 is veel meer vermogen en bollen :smt023

ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

28 aug 2009 11:13
Profiel
Antwoord met een citaat
EvilTwin schreef:

Citaat:
Overigens, zaterdagochtend een proefrit in een 2.0 HDiF Ligne Business.

ik dacht dat je voor de 2.2 wilde gaan? Let wel 2.2 is veel meer vermogen en bollen :smt023

Thnx voor de uitgebreide info voor wat betreft de dubbele sim.

De 2.2 hadden ze niet staan, dus nu eerst ritje in de 2.0. Overigens voor wat betreft de C5 is de keuze of 2.0 HDiF Ligne business, of 2.2 HDiF Limited Business....en de 2.2 Limited Business heeft toch ook geen bollen? Of zit ik er naast? Want dat zou dan wel nog een u.s.p. zijn (naast het motorvermogen) om de "oude" nav en dubbel sim perikelen voor lief te nemen.

28 aug 2009 11:50
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius

Naar boven
Antwoord met een citaat
Nog even een aanvulling op de dubbele SIM. De telecomproviders (Alle weet ik niet, maar KPN iig wel) hebben een 'beveiliging' op de sim's. Je kan er niet 2 tegelijk voor een langere periode actief hebben. Bij mij wordt de verbinding na +/- een minuut of 7 verbroken, wanneer ik per ongeluk mijn telefoon niet heb uitgeschakeld of wanneer mijn vrouw met mijn auto aan het rijden is.
In combinatie met het verhaal van ET over laatst aangemelde sim die dan de master is, heb ik nu de afspraak dat mijn vrouw even de sim in de auto eruit trekt, zodat ik op mijn mobiel gewoon in de lucht kan blijven.......

En met de 'oude navi' is niets mis, hoor. Ik gebruik hem iedere dag en wordt goed geinformeerd over bestemming en file. In binnen- en buitenland. Maar wel even om de 2009-2010 kaarten vragen; die 2008-2009 lopen te ver achter......

28 aug 2009 14:14
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera

Naar boven
Antwoord met een citaat
Frank1977 schreef:
...en de 2.2 Limited Business heeft toch ook geen bollen? Of zit ik er naast? Want dat zou dan wel nog een u.s.p. zijn (naast het motorvermogen) om de "oude" nav en dubbel sim perikelen voor lief te nemen.

De 2.2 heeft altijd bollen: comfort, ligne business (ltd) of exclusive. Maakt niet uit. Net als de 2.0hdi bva6 of 2.0-16v bva4 trouwens.

De 2.2 comfort en LB verdwijnen sowieso uit het gamma, er is nu alleen nog maar een 2.2 Exclusive, maar daar zal ook nog wel snel een wijziging komen, met de nieuwe motoren.

Code:
Ligne Business Veersysteem (1e helft 2009)
1.8i 16V Conventioneel
2.0i 16V Conventioneel
2.0i 16V automaat Hydractive 3+
1.6 HDiF Conventioneel
2.0 HDiF Conventioneel
2.0 HDiF automaat Hydractive 3+
2.2 HDiF Hydractive 3+

Conventioneel is Citrocode voor wokkels :lol:

Makkelijk te zien aan de electrische handrem en de HA knoppen natuurlijk, maar op een fotootje zijn die niet altijd te zien.

Citaat:
Je kan er niet 2 tegelijk voor een langere periode actief hebben.

nog nooit van gehoord, een goede reden om KPN op te zeggen ;)

ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

29 aug 2009 02:00
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC

Naar boven
Antwoord met een citaat
Master Slave Sim's worden inderdaad niet door KPN geleverd. Automatisch is diegene die laatst aangemeld is dan actief. Dat is helaas vrij random, omdat bij wisseling van cel toevallig ook weer je normale telefoon als eerste contact kan maken.

Irritant als je garage met je auto bezig is en je probeert te bereiken. Helaas wordt telkens de RT3 actief bij elke keer dat ze iets met de auto doen.

Nog irritanter als je de grens overgaat en je telefoon krijgt contact met een netwerk waar je RT3/4 niet mee overweg kan (bv UMTS). Dan helpt alleen de SIM eruittrekken .

Ik zou liever een BT systeem hebben. Genoemd nadeel (signaal sterkte en batterij ) geldt alleen voor oudere BT systemen waarbij je carkit via BT alleen microfoon en luidspreker functie overneemt van de telefoon. Moderne BT systemen zijn telefoons op zich (met een eigen antenne) die de identiteit en telefoonboek overnemen van de SIM kaart in je telefoon via BT. Dan doet je telefoon vrijwel niets meer en loopt ie dus ook niet snel leeg. Da's dus niet een zo bij een parrot kit, maar mogelijk wel zo bij de NG4.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding

14 sep 2009 17:06
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2