Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
V6 BVA4 Tombé en panne https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=9846 |
Pagina 1 van 8 |
Auteur: | Ronald [ 03 jul 2011 20:35 ] |
Berichttitel: | V6 BVA4 Tombé en panne |
Vrienden, Drie weken heerlijk in de Provence vertoefd. Tot vrijdagmiddag, we zouden zaterdag (gister) naar huis gaan. De auto begon wat te bokken in de lage toeren. Voor mij een bekend verschijnsel, dacht ik, bobine kaput. Met twee reserve bobines aan boord (ja, je word wijs na verloop van tijd) direct naar een Citroen garage. In Frankrijk gelukkig bijna in elk dorp te vinden. Ik was zo zeker: bobine kapot, bobine bij me, aan de Lexia, indien geluk voorste cylinderrij, wisselen, na een kwartier weer onderweg. Het pakte anders uit. Wij spreken Frans, de chefwerkplaats van de garage sprak Frans en Duits, dus dat gaf ook al geen probleem. Aan de Lexia, maar helaas nul komma nul meldingen. Ja, de eeuwige pre-cat meldingen, maar die discussie kon ik gelukkig gelijk de kop in drukken. JO nog even gebeld, die gaf als tip om niet alleen de actuele storingen te zoeken maar ook even de log of het journaal te bekijken. Ook zo maagdelijk als het maar kon zijn: 41 meldingen over de afstandsbediening, 71 meldingen over nog een futiliteit en één melding over benzinedruk. Geen problemen daar. Toen kwam nog even de GPL discussie. Toen ik de chef echter overtuigd had dat ik bij raar gedrag altijd direct overschakel naar benzine en het probleem bleef was die discussie gelukkig ook snel geslecht. Proefrijden dan maar met de chef aan het stuur. Bokken was met name onder de 2.000 toeren, een toerental waar je toch vaak onder blijft met een V6 automaat. Het was de automaat volgens de chef. Zou best kunnen natuurlijk, ik verklaar hier al jaren dat het ondingen zijn, hihi. Advies van de chef: schakel handmatig en hou´m een beetje boven de 2.000 toeren. Prima, daar kom ik wel mee thuis via de Autoroute. Helaas bleek dat toch te optimistisch. Zaterdagmorgen naar huis en voor we op de autoroute zaten begon er toch al wat te gieren in de aandrijving. Toch maar doorrijden en hopen dat het bij een gelijkmatig tempo op de autoroute in lock-up wel goed zou gaan. Het ging goed voor 200km. Daarna werd het gieren toch wel erg en begonnen we een rookspoor achter te laten. Gelukkig konden we bij Vienne de Peage verlaten en op een parkeerplaats gaan staan, maar tegen die tijd begon de motor ook rare geluiden te maken en kreeg ik elke 5 seconden een verse melding 'Emissie storing'. Op de parkeerplaats met de motorkap open toch wel erg veel rook waargenomen vanuit achter het blok, het kwam tussen het blok en de vuurmuur omhoog. Ook (beperkte) olielekkage van onderen. Over de ANWB service om thuis te komen morgen meer, het was een drama. De auto wordt vanuit Frankrijk naar JO gebracht en ik neem aan dat hij kennis zal geven van in ieder geval het overlijden van de BVA4 maar met mogelijke gevolgschade. Gr. Ronald |
Auteur: | Maarten [ 03 jul 2011 21:07 ] |
Berichttitel: | Re: V6 BVA4 Tombé en panne |
![]() Eerst je wagen bijna total loss en dan dit. Ik duim voor je! |
Auteur: | GSPallas [ 03 jul 2011 21:09 ] |
Berichttitel: | Re: V6 BVA4 Tombé en panne |
Dit wil je niet meemaken, hopen maar dat de schade nog te overzien is |
Auteur: | Mik Figaro [ 03 jul 2011 21:11 ] |
Berichttitel: | Re: V6 BVA4 Tombé en panne |
![]() Sterkte met de afhandeling! Hopelijk valt het mee. |
Auteur: | JWHofnar [ 03 jul 2011 21:45 ] |
Berichttitel: | Re: V6 BVA4 Tombé en panne |
![]() JW |
Auteur: | MichielC5 [ 03 jul 2011 21:52 ] |
Berichttitel: | Re: V6 BVA4 Tombé en panne |
Balen Ronald. Succes er mee! |
Auteur: | breakexclusive [ 03 jul 2011 22:13 ] |
Berichttitel: | Re: V6 BVA4 Tombé en panne |
merde und scheize! je hebt natuurlijk een respectabele km stand maar echt leuk wordt dit niet qua kostenplaatje, maarre andere merken kunnen er ook wat van hoor. collega heeft een golf type 6 met de 1.4 tsi 160 pk en die heeft al drie nieuwe koppelingen erin bij elke 10K km's is het weer raak. tis dat het een leasebak is want anders had hij hem allang bij de dealer door de voorgevel naar binnen gereden. sterkte en ben benieuwd wat de oorzaak is. |
Auteur: | EW [ 03 jul 2011 22:40 ] |
Berichttitel: | Re: V6 BVA4 Tombé en panne |
Jeetje.... Benieuwd wat er is... Helaas heb je een vreselijke tweede auto om in te rijden... |
Auteur: | Bert65 [ 03 jul 2011 22:42 ] |
Berichttitel: | Re: V6 BVA4 Tombé en panne |
![]() ![]() Van zo'n verhaal wordt je niet blij en zeker niet als je op weg bent van of naar je vakantieadres. Nu maar duimen dat de kosten nog te drukken zijn..... Suc6! |
Auteur: | Ronald [ 03 jul 2011 22:57 ] |
Berichttitel: | Re: V6 BVA4 Tombé en panne |
Dank voor jullie reacties! Ik vrees dat het einde oefening is voor deze belle voiture. Heeft Eviltwin toch echt gelijk: alles boven de 250k is ´borrowed time´...... Gr. Ronald |
Auteur: | Bert65 [ 03 jul 2011 23:00 ] |
Berichttitel: | Re: V6 BVA4 Tombé en panne |
![]() Ik hoop het niet zeg. Dan heb ik nog slechts 15000 km te gaan .... |
Auteur: | JW-C5 [ 04 jul 2011 00:02 ] |
Berichttitel: | Re: V6 BVA4 Tombé en panne |
Klinkt niet best...... ![]() Toch een paar simpele vragen: -hoe is het met het olieniveau in de motor? -wat was de temperatuur van de olie toen het fout begon te gaan? -en de koelwatertemperatuur? -heb je kunnen waarnemen of die olie uit de motor dan wel de bak kwam? -is de bak eerder onderwerp van problemen geweest? -is de bak tussentijds ververst, zoja, wanneer was dat? Groet, JW |
Auteur: | Peebee [ 04 jul 2011 08:09 ] |
Berichttitel: | Re: V6 BVA4 Tombé en panne |
Dat is balen zeg, ![]() zeker als je " thuisgebracht " moet worden, ![]() suc6 mt de afhandeling |
Auteur: | Menno [ 04 jul 2011 08:32 ] |
Berichttitel: | Re: V6 BVA4 Tombé en panne |
Wat enorm balen Ronald, heel veel suc6 , we horen de rest van het verhaal wel ... Persoonlijk zie ik hier nu niet direct de automaat als schuldige. Wat een pech .... ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | edwin48 [ 04 jul 2011 09:09 ] |
Berichttitel: | Re: V6 BVA4 Tombé en panne |
Morgen Ronald, wat een schok om nu weer te lezen dat het weer mis is met de Dame. Ik hoop voor je dat de reparatie en kosten meevallen. Strekte en succes ermee |
Pagina 1 van 8 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |