Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
Gloeistiften HDI https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=8661 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Henk Hulde [ 30 dec 2010 10:51 ] |
Berichttitel: | Gloeistiften HDI |
Mijn auto start de laatste tijd met frisse tegenzin, hij start wel altijd maar heeft er niet echt zin in. De accu is nog vrijwel nieuw en er wordt genoeg gereden om hem goed geladen te houden. Ik verdenk de gloeistiften en vraag mij af wat de ervaringen zijn qua vervanging. Bij welke KM stand is dit aan de orde? Bij mij zijn het nog de originele exemplaren. |
Auteur: | willy4 [ 30 dec 2010 10:54 ] |
Berichttitel: | Re: Gloeistiften HDI |
die kunnen nu wel aan de orde zijn is uitmeten met een OHM meter best allemaal vervangen |
Auteur: | Henk Hulde [ 30 dec 2010 11:00 ] |
Berichttitel: | Re: Gloeistiften HDI |
willy4 schreef: is uitmeten met een OHM meter Welke waarde zou ik moeten meten? |
Auteur: | Herman [ 30 dec 2010 11:17 ] |
Berichttitel: | Re: Gloeistiften HDI |
Ik denk dat een gloeispiraal een verbinding moet maken van A naar B , dus meter op piep zetten en hoor je piep is het goed anders onderbroken! ![]() |
Auteur: | willy4 [ 30 dec 2010 12:10 ] |
Berichttitel: | Re: Gloeistiften HDI |
de bedrading van de gloeispiraal losmaken een klem op de aansluiting van de gloeispiraal ,en een klem op de massa ofwel een bieb,ofwel 0,00 OHM |
Auteur: | Klaverblaadje [ 30 dec 2010 12:20 ] |
Berichttitel: | Re: Gloeistiften HDI |
Zoals hierboven reeds geschreven, de gloeispiralen zijn stuk of heel, dus net als een lampje. Een levensduur is niet te geven, die van Citroen gaan heel lang mee, terwijl ze bij MB soms meerdere keren vervangen moeten worden. |
Auteur: | Henk Hulde [ 30 dec 2010 12:22 ] |
Berichttitel: | Re: Gloeistiften HDI |
Als ik alleen maar kan meten of ze niet 'door' zijn dan zal dat toch niet zo heel veel zeggen over de werking? Ze doen het vast nog wel enigzins maar of het genoeg is.... |
Auteur: | Klaverblaadje [ 30 dec 2010 12:27 ] |
Berichttitel: | Re: Gloeistiften HDI |
Bij de moderne gloeistiften is er weinig verschil, als ze het doen, dan werken ze als nodig is. Slecht werken is iets wat ik niet ken, 100% defect (doorgebrand) wel. |
Auteur: | frank65 [ 30 dec 2010 18:17 ] |
Berichttitel: | Re: Gloeistiften HDI |
Volgens mij ben je wel 1 van de eersten daarmee. Kan er niet een relais, wat ze aan moet sturen kapot zijn ?? |
Auteur: | willy4 [ 30 dec 2010 18:42 ] |
Berichttitel: | Re: Gloeistiften HDI |
als het relais stuk is, en het is heel koud zal hij niet meer aanslaan je kunt de spanning ook meten aan de bougies,maar dat zijn maar enkele sec afhankelijk van de buitentemperatuur de relais bevind zich in het motor compartiment,naast de zekeringen onder de elektroniche regeleenheid motormagementsysteem |
Auteur: | BJG [ 30 dec 2010 23:40 ] |
Berichttitel: | Re: Gloeistiften HDI |
Henk Hulde schreef: willy4 schreef: is uitmeten met een OHM meter Welke waarde zou ik moeten meten? Een gloeibougie heeft een weerstand tussen de 0,5 en 0,8 ohm. Let op zoals reeds gezegd wel de kabel loskoppelen! Bij jouw motor kun je het makkelijkste de stekker op het distributiedeksel losnemen, en in de stekker meten op de 4 verschillende draden (naar massa meten). Dan hoef je niet aan de achterkant te prusten op de gloeiers zelf. Als je iemand kent met een lexia is ook via het motormanagement uit te lezen of er een of meer gloeiers defect zijn. Alleen niet welke, maar wel een algemene storing. |
Auteur: | lucvt [ 12 jan 2011 20:36 ] |
Berichttitel: | Re: Gloeistiften HDI |
De gloeibougies van mijn C5 1.6HDI zijn op 130000 km ook stuk gegaan. Garagist (hij werkt aan meerdere merken) heeft ze alle vier vervangen voor zo'n 95 euro excl. BTW en 't werk. Hij zei dat ze dit bij sommige merken zoals Audi niet durven uit schrik voor breuk en grote kostenaan de motor. Zonder bougies start de motor door de hoge atmosferische druk, maar dit verloopt minder soepel en met een rookpluim als motor koud staat. |
Auteur: | Klaverblaadje [ 12 jan 2011 21:12 ] |
Berichttitel: | Re: Gloeistiften HDI |
lucvt schreef: Hij zei dat ze dit bij sommige merken zoals Audi niet durven uit schrik voor breuk en grote kostenaan de motor. Ze kunnen soms erg vast zitten en het risico dat je ze stuk draait of de draad beschadigd is levensgroot. Eigenlijk zouden ze er bij een grote beurt even uitmoeten en weer monteren met speciale pasta. Bij een Mercedes heb je dat probleem gelukkig niet. Binnen een jaar kon ik ze al met de ogen dicht monteren. |
Auteur: | willy4 [ 12 jan 2011 21:28 ] |
Berichttitel: | Re: Gloeistiften HDI |
Bij een Mercedes heb je dat probleem gelukkig niet neen daar breken ze gewoon af ![]() |
Auteur: | Klaverblaadje [ 12 jan 2011 21:34 ] |
Berichttitel: | Re: Gloeistiften HDI |
Nee hoor die gaan uiterst soepel, levensduur maximaal 25-30.000km |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |