Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=8603
Pagina 1 van 5

Auteur:  Witbrik [ 18 dec 2010 10:57 ]
Berichttitel:  kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1

:cit4 Ik heb denk ik een beetje pech :roll: . Iemand een idee van de materiaalkosten van een koppakking? Dus niet arbeidsloon oid maar alleen de kosten van alle materialen benodigd voor het vervangen van een koppakking. Ben benieuwd!

Groeten,

Erik

Auteur:  edgo [ 18 dec 2010 11:51 ]
Berichttitel:  Re: kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1

Zal nog net onder de 100 euries uitkomen voor, kopboutenset, koppakking en klepdekselpakking.

Auteur:  John LeGrand [ 18 dec 2010 12:47 ]
Berichttitel:  Re: kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1

eens wat shoppen op het net , kan weleens verschil in zitten
Op marktplaats word zoiets ook nieuw aangeboden ,maar of het de kwaliteit is als de orginele is maar de vraag en je wil niet 2 keer repareren neem ik aan ;)

:cit4

Auteur:  Witbrik [ 19 dec 2010 13:19 ]
Berichttitel:  Re: kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1

Materiaal valt gelukkig mee en bedankt voor het meedenken :smt023 . Nu alleen nog even uitzoeken waardoor ik af en toe kvs moet bijvullen. Geen sloten tegelijk maar toch :smt017 . Garage heeft het koelsysteem al afgeperst gehad en niets gevonden. Hij drinkt het waarschijnlijk op :( ..........

Auteur:  willy4 [ 19 dec 2010 13:26 ]
Berichttitel:  Re: kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1

zie je bellen in het expantievat

Auteur:  Witbrik [ 19 dec 2010 21:31 ]
Berichttitel:  Re: kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1

Nee, geen bellen. Ik heb flink staan gassen terwijl het expansievat geopend was en in de gaten werd gehouden. Geen bellen, temp. wordt niet hoog, geen witte rook, olie is niet als mayonaise. Ik houd nu bij hoeveel kvs ik bij moet vullen; vandaag ong. 90km gereden en er kon toch weer een beetje bij. Ik vul altijd tot de ring in de vulhals van het expansievat.

Auteur:  Herman [ 19 dec 2010 23:36 ]
Berichttitel:  Re: kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1

Druk erop en geen lekkages??? slangen?? kachel? vloer in de auto droog?

Auteur:  WackoH [ 19 dec 2010 23:39 ]
Berichttitel:  Re: kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1

Witbrik schreef:
Ik vul altijd tot de ring in de vulhals van het expansievat.
Vul je dan niet simpelweg teveel? (en wordt er tijdens het rijden dus koelvloeistof uitgedrukt?) Ik heb toevallig gisteren koelvloeistof bijgevuld omdat ik een laag niveau melding kreeg. Ik zag dat het 'max'-niveau ~ 1 cm onder de hals zit. Er is dan veel meer ruimte voor expansie dan alleen in de hals.
Of krijg je laag steeds niveaumeldingen?

Auteur:  Herman [ 19 dec 2010 23:40 ]
Berichttitel:  Re: kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1

:smt149

Auteur:  ms-c5 [ 20 dec 2010 00:02 ]
Berichttitel:  Re: kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1

de dop die er op zit, schijnt ook nog wel eens defect te zijn, dat wil zeggen, dat er op die manier koelvloeistof verdwijnt.

die doppen kosten niet veel, je kunt altijd een nieuwe erop doen, en dan weer kijken.

Auteur:  Witbrik [ 20 dec 2010 08:32 ]
Berichttitel:  Re: kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1

WackoH schreef:
Vul je dan niet simpelweg teveel?


Heb ik ook aan gedacht, maar zou ie er dan meer uitgooien dan wat je er teveel hebt bijgegooid? Als ik een melding krijg kan ik van bovenaf in het expansievat nog wel kvs zien. Dus lang niet leeg.....piept ie te snel? Heb ook een nwe dop op de radiateur.

Auteur:  Maarten [ 20 dec 2010 09:38 ]
Berichttitel:  Re: kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1

Hmm, ik zou niet direct de koppakking verdenken als je geen witte rook of blubberige olie hebt.
Steenslag in de radiateur?

Auteur:  WackoH [ 20 dec 2010 09:50 ]
Berichttitel:  Re: kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1

Witbrik schreef:
Heb ik ook aan gedacht, maar zou ie er dan meer uitgooien dan wat je er teveel hebt bijgegooid? Als ik een melding krijg kan ik van bovenaf in het expansievat nog wel kvs zien. Dus lang niet leeg.....piept ie te snel? Heb ook een nwe dop op de radiateur.

Als je meer bijvult dat het vaatje na expansie van de koelvloeistof kan bevatten...
Maar je krijgt dus wel steeds een laag niveau melding? En vult dan bij tot aan de hals? En (enkele dagen?) later volgt er weer een laag-niveau melding en staat het niveau een stuk lager?
Als je de dop al hebt vervangen is een klein lek in het koelsysteem inderdaad het meest logisch. Maar ik zou niet beginnen met de koppakking....
Je schreef dat het koelsysteem al een keer is afgeperst. hebben ze toen met een UV lamp gekeken of ze een lekkage zagen?

Auteur:  T hijs [ 20 dec 2010 13:48 ]
Berichttitel:  Re: kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1

En als je de koppakking wel vervangt moet je ook meteen even je distributieriem mee vervangen (en eventueel waterpomp en rollers). Die wil je namelijk niet nog eens opnieuw opspannen met het risico dattie knapt.

Auteur:  Witbrik [ 20 dec 2010 19:11 ]
Berichttitel:  Re: kosten koppakking 2.0 HDI Ph 1

Met een uv lamp kijken? Moet er dan niet eerst een middel aan de kvs worden toegevoegd zodat je het kan zien? Als dat een mogelijkheid is zal ik dat opperen. En wbt de DB riem, die is 40k geleden al vervangen (2 jaar ongeveer). Of is het zo slecht om hem los te halen en daarna weer te monteren dat een nieuwe aan te raden is?

WackoH schreef:
Witbrik schreef:
Ik vul altijd tot de ring in de vulhals van het expansievat.
Vul je dan niet simpelweg teveel? (en wordt er tijdens het rijden dus koelvloeistof uitgedrukt?) Ik heb toevallig gisteren koelvloeistof bijgevuld omdat ik een laag niveau melding kreeg. Ik zag dat het 'max'-niveau ~ 1 cm onder de hals zit. Er is dan veel meer ruimte voor expansie dan alleen in de hals.
Of krijg je laag steeds niveaumeldingen?


Als ik de melding krijg "bijvullen kvs" dan is het nivo ongeveer zo hoog als jij beschrijft, net onder de hals. Ik dacht ook nog wellicht de sensor (Ik word niet gehinderd door kennis :o ), maar dan kan ik niet verklaren dat ik er wat bij moet gooien. Of ik gooi telkens teveel bij wat er wordt uitgegooid............maar waar blijft die kvs dan? Is het overigens moeilijk/mogelijk om te constateren dat de kvs in de cilinder komt en zo met de uitlaatgassen verbrand wordt? Deze mogelijkheid heb ik ook vernomen.

Pagina 1 van 5 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/