Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
probleem brandstof-toevoer https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=8466 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | michael35 [ 25 nov 2010 22:56 ] |
Berichttitel: | probleem brandstof-toevoer |
Ik rijd sinds 2 jaar een C5 2.0 16v uit 2003 een fijne auto maar ik heb een probleem. De kilometers die ik nog kan rijden op mijn dashboard schommelen heel erg en daardoor gaat het lampje al branden en moet ik vaak tanken terwijl ik nog maar 300-350 km heb gereden met een tank van 66 liter. Als ik dan ga tanken dan gaat er bijvoorbeeld maar 40 liter in. Ik heb vorig jaar al de vlotter in de tank laten vervangen en dacht ik dat het probleem was opgelost maar na een tijdje had ik weer hetzelfde probleem. Pas geleden heb ik de computer uit laten lezen en er zaten wat storingen in en de accu was slecht. Maar ik heb nu nog steeds hetzelfde probleem. Wie kan mij helpen? Gr michael |
Auteur: | BJG [ 25 nov 2010 23:13 ] |
Berichttitel: | Re: probleem brandstof-toevoer |
welke storingen waren opgeslagen? met name in de bsi? |
Auteur: | Peebee [ 25 nov 2010 23:14 ] |
Berichttitel: | Re: probleem brandstof-toevoer |
Tank je (bijna) altjd bij hetzelfde station? Probeer eens een paar keer een anders station, kijk dan eens of het nog zo is, en anders het branstofsysteem een keer (laten) reinigen c.q. doorspeolen, slechte accu zorgt over het algemeen voor andere storingen, Peter |
Auteur: | Ronald [ 25 nov 2010 23:21 ] |
Berichttitel: | Re: probleem brandstof-toevoer |
Schommelingen in de theoretische actieradius zijn normaal. Het wordt berekend over het gebruik van de laatste 10 minuten dacht ik. Je kan de inhoud van de bezinetank laten bijstellen in de centrale computer als de computer consequent te laag of te hoog aangeeft. Die staat wel eens verkeerd, vraag me niet waarom. Maar vertrouw niet teveel op deze elektronische informatie. Op z´n best is het indicatief, maar het komt ook voor dat tie bij een auto er wel eens een keer finaal naast zit. Nog 100 km te gaan......sputter sputter sputter STOP. We noemen het Pack Harm, gratis optie. ![]() Tanken op de dagteller is nog steeds het veiligst. Gr. Ronald Ps. Op dit moment hebben we trouwens totaal geen probleem met de brandstoftoevoer in het Café draadje ![]() |
Auteur: | EW [ 25 nov 2010 23:28 ] |
Berichttitel: | Re: probleem brandstof-toevoer |
Ik probeer er op LPG weleens een sport van te maken: gaan tanken met nog een bepaald aantal kilometers te gaan en dan bij thuiskomst minder te gaan hebben dan bij vertrek naar het tankstation. ![]() |
Auteur: | Peebee [ 25 nov 2010 23:35 ] |
Berichttitel: | Re: probleem brandstof-toevoer |
Da's niet eerlijk, ![]() meet alleen de benzine, en als je dan wat langer op benzine rijdt.... ![]() Peter |
Auteur: | Menno [ 25 nov 2010 23:37 ] |
Berichttitel: | Re: probleem brandstof-toevoer |
Nu weer terug naar het probleem v/d TS a.u.b. ![]() |
Auteur: | EvilTwin [ 26 nov 2010 11:04 ] |
Berichttitel: | Re: probleem brandstof-toevoer |
1) beginnen de tripcompu te resetten, boven de 5dkm gebeuren er vreemde dingen. 2) kloppen dagteller en brandstofmeter wel? 3) als je zegt 300km gereden waarom ga je dan tanken? afhankelijk van het verbruik is er dan toch pas 20-25L doorheen? 4) altijd tanken met het contact af, geeft de brandstofmeter wel de juiste hoeveelheid aan? |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |