Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
hpi code p1113 soms niet meer te starten https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=8354 |
Pagina 1 van 3 |
Auteur: | richardvb [ 10 nov 2010 11:48 ] |
Berichttitel: | hpi code p1113 soms niet meer te starten |
heb een probleem met een c5 break hpi de auto valt geregeld uit storing uitlaatgas en esp asr uitgeschakeld noodloop echter in noodloop doet hij het ook niet starten en meteen uit soms als je lang wacht kan 1 uur zijn maar ook 12 uur dan kan je hem wel starten en rijd dan soms ineens weer redelijk goed iets meer verbruik als anders is mij opgevallen nu heb ik hem uitgelezen heb ik code p1113 iets met de brandstof druk ik heb de opvoer druk gemeten van de benzine pomp deze is 4,5 bar echter soms als ik het contact aan zet hoor ik de pomp even 10 sec en meteen uit krijg dan maar 0,5 bar dan start ik en krijg tijdens het starten weer 4,5 bar maar de auto gaat meteen uit ik denk dat er samenhang hier mee is en dat de lage druk sensor het probleem veroorzaakt kan iemand deze samen hang bevestigen heb de dealer gebeld die had het over de retour druk controle maar die is er toch geen op een hpi moet er wel bij zeggen dat ongeveer 800 km geleden de tank totaal is leeg gereden o nu de auto gelopen heeft blijft de benzine pomp wel langer draaien als het contact word aan gezet als de auto slecht wil starten en het wel doet komt hij niet boven de 2000 toeren daar boven lijkt hij niet zuiver op 4 cilinders te lopen hoop dat iemand mij hierover iets kan vertellen live druk van hpi pomp kan ik niet uit lezen de brandstof pomp wel heb deze ook mechanische gemeten met een druk meter 4,5 |
Auteur: | EvilTwin [ 10 nov 2010 14:28 ] |
Berichttitel: | Re: hpi code p1113 soms niet meer te starten |
4,5bar lijkt me wat veel voor de opvoerpomp, maar ik ben HDi's gewend. Citaat: code p1113 iets met de brandstof druk HD circuit of LD circuit? Hoe is de staat van de olie? Kan de werking van de HD pomp ernstig verstoren. |
Auteur: | richardvb [ 11 nov 2010 01:42 ] |
Berichttitel: | Re: hpi code p1113 soms niet meer te starten |
auto word dealer onderhouden de volgende beurt is over 6600 km maar had hierover ook al iets gelezen en heb de olie al vervangen teven de accu vervangen omdat deze nog de eerste was en slecht aan het worden was wat me wel opviel was met het uitlezen van de druk via de pc dat hij schommelde in de grafiek van 3,2 tot 3,7 dus gemeten door de sensor de auto starten toen wel en liep ook redelijk goed terwijl ik mechanisch 4,5 bar constant meet vandaar dat ik ook aan de lage druk sensor denk op de brandstof galerij een meet fout concludeert in te weinig benzine. uitval van 1 of meer cilinders lambda meting kan dit niet corrigeren storing uitlaatgas en noodloop uitschakeling esp asr ivm het niet meer kunnen regelen van het mengsel bij mijn totale uitval in eens spontaan en niet meer starten of wel starten 1 a 2 tellen lopen dan uit neem aan de de brandstof pomp via een relais geschakeld word mijn vraag waar zit deze dan kan ik even testen als er totale uitval is door relais te overbruggen en kijken of de auto dan wel wil starten dus tijdens de test gaat deze buiten de sensor om en krijg ik zeker 4,5 bar op het lage druk systeem morgen eens bellen wat zo'n sensor kost |
Auteur: | EvilTwin [ 11 nov 2010 13:14 ] |
Berichttitel: | Re: hpi code p1113 soms niet meer te starten |
Hoe is het met het brandstoffilter? Geeft bij de HDi's ook problemen met de HD pomp als de LD pomp niet genoeg druk kan leveren. |
Auteur: | richardvb [ 11 nov 2010 19:32 ] |
Berichttitel: | Re: hpi code p1113 soms niet meer te starten |
de ld pomp levert genoeg druk hij word echter soms niet goed aangestuurd bij een verstopt filter lijkt mij dat de druk sensor niet de juiste druk meet en de benzinepomp dan gaat aan sturen dat is bij mijn niet het geval pomp draait soms niet terwijl er maar 0,5 bar op staat dus geen aansturing op de pomp terwijl dat wel moet zijn heb nu de brandstof druk sensor besteld koste 72,84 komt morgen 12/11 binnen als het goed is hogedruksensor enz. heeft bij citroen een andere benaming dan in de vraagbaak staat ik ga er maar van uit dat er in de vraagbaak geen fouten staan ??? volgens citroen zou dat de hogedruksensor zijn en de andere sensor de elektroklep zal er een foto van citroen bij doen nr 10 zou volgens de vraagbaak benzinedruk sensor zijn en 15 de hogedruk zijn bij citroen is nr 10 de hogedruksensor en 15 de elektroklep als de fout dan nog blijft kan het zijn dat het niet goed omschreven staat in de vraagbaak dan zou ik de elektroklep moeten vervangen en die kost 184,93 zaterdag weet ik het wat ik meet is in iedergeval de lage druk soms niet goed is en 1 van de 2 sensors zou dat moeten aansturen ik twijfel nu omdat de namen in de vraagbaak niet overeen komen met die van citroen even wachten en ik weet het |
Auteur: | richardvb [ 11 nov 2010 19:48 ] |
Berichttitel: | Re: hpi code p1113 soms niet meer te starten |
hier een foto van de vraagbaak daar gaat het om nr 10 |
Auteur: | EvilTwin [ 11 nov 2010 20:38 ] |
Berichttitel: | Re: hpi code p1113 soms niet meer te starten |
Als ik dat zo zie zeggen de vraagbaak en Citroëns service site exact hetzelfde. De ene unit is een sensor de andere een regelklep. Beide zitten in het hogedruk circuit. Geen idee of de regelklep mogelijk "slim" is en terugkoppeling geeft over zijn stand. Volgens mij geeft noch beschreven gedrag noch de foutmelding uitsluiting over de fout. het zou idd een van de voornoemde twee kunnen zijn, maar ik zou niet zonder meer uitsluiten dat de fout elders zit. Bijv: 1) fout in LD circuit -> te weinig debiet uit HD-pomp, melding druk/druksensor out of range (valt dat ook onder p1113?) 1a druksensor fout/slecht -> te weinig debiet voor injectoren -> slechte loop (arm) -> emissie melding 2) fout in HD circuit -> te hoog debiet -> melding druk/druksensor out of range 2a druksensor fout -> te veel debiet inj. -> te rijke loop -> emissie 3) druksensor fout -> geen sturing mogelijk -> p1113? 4) drukklep fout -> geen sturing mogelijk -> code? |
Auteur: | richardvb [ 13 nov 2010 20:00 ] |
Berichttitel: | Re: hpi code p1113 soms niet meer te starten |
vandaag druk sensor vervangen maar het probleem is er toch nog fout code p1113 powertrain intake resonance switch over control unit 1 uur gewacht en de auto starte weer thuis gekomen flink gas gegeven even 1 minuut op 4000 toeren en hub fout er weer in had ook al een topic op problemcar gezet nu lees ik dat iemand precies het zelfde probleem heeft alleen andere fout codes ben benieuwd wat het bij hem is |
Auteur: | BJG [ 13 nov 2010 22:41 ] |
Berichttitel: | Re: hpi code p1113 soms niet meer te starten |
Heb zelf eens meegemaakt dat de drukregelaar in de gallerij voor soortgelijke problemen zorgde. Ik weet niet meer welke storingscode er toen bij hoorde maar dat kan ik desgewenst voor je nagaan. |
Auteur: | richardvb [ 14 nov 2010 11:49 ] |
Berichttitel: | Re: hpi code p1113 soms niet meer te starten |
hoi BJG dat zou ik graag weten of het daar aan lag met de fout code lees op meerdere forums dat die regelklep wel eens voor problemen zorgt zowel bij een peugot als citroen met de zelfde hpi motor alleen zijn het niet de zelfde fout codes maar wel precies het zelfde probleem |
Auteur: | richardvb [ 14 nov 2010 20:25 ] |
Berichttitel: | Re: hpi code p1113 soms niet meer te starten |
heb nu een update van programma gedaan heb net via live gekeken naar de waardes Hooge druk blijft constant tussen de 70 en 90 bar met soms een piek naar 105 bar 2 keer en in eens de druk weg auto piep storing uitlaatgas enz heb nu ook nog een fout code kunnen uitlezen: P0711 powertrain tft sensor circuit range/performance zou dat kunnen duiden op de elektroklep in de brandstof rail citroen nr 1920 ck als iemand mij kan vertellen of er samen hang hier mee is met het weg vallen van de druk dan is dat het probleem en kan het vervangen |
Auteur: | richardvb [ 16 nov 2010 20:33 ] |
Berichttitel: | Re: hpi code p1113 soms niet meer te starten |
is er niemand die misschien weet of er een samenhang is met de fout code p0711 en de electroklep |
Auteur: | EvilTwin [ 16 nov 2010 21:07 ] |
Berichttitel: | Re: hpi code p1113 soms niet meer te starten |
misschien moet je een ander EOBD-uitleesapparaat proberen. P1113 heeft als het goed is niks met brandstof te maken (is inlaatlucht-temp) en P0711 ook niet (is transmissie-temp.) |
Auteur: | richardvb [ 16 nov 2010 21:30 ] |
Berichttitel: | Re: hpi code p1113 soms niet meer te starten |
de codes die tevoorschijn komen zijn citroen codes manufactor dus niet te vergelijken met de standaard obd lijst als je bij problemcar professionals zoekt naar deze code vind je echt wel dat bijv p1113 met de brandstof druk te maken heeft ik gebruik een elm 327 bleutooht met het programma pro scan 5.9 kan hier ook live view van de drukken aflezen als het gebeurd valt ineens de druk van de rail van 90 bar naar bijna 0 bijna altijd als de motor warm is 1 keer nu gehad dat hij koud niet wou starten helaas geen uitlees apparatuur bij toen heb met de monteur van de citroen dealer ook even over dit probleem gediscussieerd hij verteld mij ook dat het iets met de brandstof druk te maken had het programma vertelt ook bij code p0711 power train tft sensor circuit range/performance ik zit ook echt te denken dat het aan de elektroklep ligt maar wil het zeker weten |
Auteur: | richardvb [ 16 nov 2010 22:17 ] |
Berichttitel: | Re: hpi code p1113 soms niet meer te starten |
hier een print screen van het programma daar kan je zien dat de hoge druk in eens weg valt op een ander forum heeft iemand de zelfde klacht daar ligt het aan de druk regelaar zoals je ziet valt de auto op storing bij de -10 door dalende druk |
Pagina 1 van 3 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |