Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
LPG G3 inbouw voor phase II, 2.0i 16v https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=8238 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | peterpaneurop [ 24 okt 2010 16:42 ] |
Berichttitel: | LPG G3 inbouw voor phase II, 2.0i 16v |
Hallo LPG rijders, A.s. vrijdag 2e hands C5 in bezit ![]() Overweeg LPG in te laten bouwen. Blok heeft bijna 50K gelopen, verwacht 15.0-20.0 per jaar te gaan rijden, in de vakantie met een caravan met max. laadvermogen van 1350kg Lees eigenlijk voornamelijk LPG "ellende" en weinig ervaringen met Phase II 2.0i op het forum. Welke phase II, 2.0i lpg rijders hebben geen problemen met hun lpg installatie? Wat zijn de "normale"extra kosten. Lees veel over Vialle LPI, kom nauwelijks gebruikerservaringen van een Prins G3 tegen. Komt dit omdat er zich geen "ellende" voordoet bij Prins? Wie is DE lpg specialist in de utrechtse regio. Groetjes, Peter Peter |
Auteur: | Harm [ 24 okt 2010 16:48 ] |
Berichttitel: | Re: LPG G3 inbouw voor phase II, 2.0i 16v |
Zullen we dit maar even naar het aandrijvingsgedeelte verplaatsen? |
Auteur: | KlaasS [ 24 okt 2010 17:28 ] |
Berichttitel: | Re: LPG G3 inbouw voor phase II, 2.0i 16v |
welkom peter!! wij hebben ook een lpgG3 instalatie in onze C5 en hebben de eerste 15 000 kilometer geen enkel probleem gehad niet met de C5 en ook niet met de LPG instalatie! en ook met onze vorige auto(xsara piccasso)geen enkel probleem met de lpg instalatie gehad en daar hebben we toch 230 000 kilometer mee gereden dus twijfel niet over de kwaliteit van de installatie en wees goed voor je beurs en milieu!! |
Auteur: | Ploffie [ 24 okt 2010 17:40 ] |
Berichttitel: | Re: LPG G3 inbouw voor phase II, 2.0i 16v |
peterpaneurop schreef: Welke phase II, 2.0i lpg rijders hebben geen problemen met hun lpg installatie? Wat zijn de "normale"extra kosten. Ik heb geen problemen met mijn AG installatie. Extra kosten zijn misschien enkele rubberslangetjes en eens in de zoveel tijd een gasfiltertje van een geeltje... |
Auteur: | John LeGrand [ 24 okt 2010 18:33 ] |
Berichttitel: | Re: LPG G3 inbouw voor phase II, 2.0i 16v |
Heb ook een AG ,geen probleem mee tot zover .\ Waarom je geen Prins hier tegenkomt zal liggen omdat die meestal gebruikt worden in de grotere verbruikers onder de auto, s denk ik ,zoals de 8 cylinders Amerikanen b.v. Die schijnen daar goed aan te voldoen naar ik weet . Maar ze hebben ook voor kleinere motoren installatie,s denk ik wel hoor. ![]() |
Auteur: | KlaasS [ 24 okt 2010 21:05 ] |
Berichttitel: | Re: LPG G3 inbouw voor phase II, 2.0i 16v |
kleine aanvulling:zowel in de piccasso als in de C5 een AG installatie! |
Auteur: | griekel [ 25 okt 2010 16:40 ] |
Berichttitel: | Re: LPG G3 inbouw voor phase II, 2.0i 16v |
Goedendag heren, Wij overwegen ook een G3 gasinstallatie van Vialle Lpi in te laten bouwen in onze C5 1.8 ph1. DIt omdat ik veel kilometers ga rijden in 2011. Onze C5 uit 2003 heeft nog maar 73000km gelopen. De offerte is al binnen, en lees ook hier niet veel gasellende. Ik lees over Flashlube systeem dat erbij gekocht kan worden en dit zal de kleppen beschermen. Is dit aan te bevelen door jullie? EN op wat voor manier beschermt dit dan de kleppen? Graag jullie reactie. Bvd Leon |
Auteur: | Herman [ 25 okt 2010 17:07 ] |
Berichttitel: | Re: LPG G3 inbouw voor phase II, 2.0i 16v |
Flashlube systeem? Helemaal niet nodig, onzin heb ik en anderen ook niet en zie mijn km stand no problem. |
Auteur: | John LeGrand [ 26 okt 2010 11:05 ] |
Berichttitel: | Re: LPG G3 inbouw voor phase II, 2.0i 16v |
Ook de Flashlube word meer bij de zwaardere motoren toegepast , om daarna zo goed als niet gebruikt te worden , Ben wel eens bij een JEEP geweest waar het in zat ,man had die auto 4 jaar en wist niet waar het ''potje'' voor was ![]() Schijnt meer te gebeuren ,zelf heb ik het ook niet en km-stand zelfs nog hoger als bij herman ,ook vanaf dag 1 erin , pas nog compressie laten meten en was meer dan voldoende . Wellicht zijn de kleppen al geschikt voor LPG af fabriek bij Citr. ![]() ![]() Eens goed voor laten lichten kan geen kwaad maar ieder merk zal voor zichzelf spreken lijkt me succes met je keus ![]() |
Auteur: | griekel [ 26 okt 2010 16:58 ] |
Berichttitel: | Re: LPG G3 inbouw voor phase II, 2.0i 16v |
Heren, Bedankt voor jullie duidelijke reactie's. We zullen een dezer dagen een afspraak maken om de gas installatie in te laten bouwen. Nogmaals bedankt. Leon |
Auteur: | JHV [ 26 okt 2010 17:22 ] |
Berichttitel: | Re: LPG G3 inbouw voor phase II, 2.0i 16v |
Ik ken de Flashlube vooral uit de old-timer club. Campers met motoren uit begin 70er jarig die op LPG draaien. Niet LPI maar ouderwetse vorm nog. Daar zijn er mensen die er bij zweren ivm geharde/niet geharde klepzetels en gietijzeren koppen. We hebben in onze vorige auto een LPI instalatie in laten bouwen(R Scenic 9 jaar met 45000km ervaring). De inbouwer gaf advies geen Flashlube in te bouwen, niet meer nodig. Het bedrijf heeft ervaring met old-timers en nieuwe auto's. Johan |
Auteur: | peterpaneurop [ 27 okt 2010 19:50 ] |
Berichttitel: | Re: LPG G3 inbouw voor phase II, 2.0i 16v |
Hartelijk dank aan allen. Heb naast dit draadje ook nog aantal C5-ers een PB-tje gestuurd. Verwacht dat het wel een Vialle LPI gaat worden ![]() Groetjes, Peter |
Auteur: | ltzmvkv [ 27 okt 2010 20:27 ] |
Berichttitel: | Re: LPG G3 inbouw voor phase II, 2.0i 16v |
Hee Peter, kun je me dan laten weten wat het totale prijskaartje was en waarom je voor die installatie bent gegaan? Ik zit zelf nog te twijfelen of ik ook op gas ga lopen namelijk. Groeten Kees |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |