vermogen van mijn c5 ph2 HDI is zoek
Auteur |
Bericht |
ariecitroen
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 30 sep 2007 12:04 Berichten: 205 Woonplaats: strijen (ZH)
Auto: c5 ac
Phase: C5 Aircross
Naar boven
|
 vermogen van mijn c5 ph2 HDI is zoek
De garage is aan het zoeken naar de volgende klacht , kan momenteel nog niets vinden .
Ik zal eerst even de auto beschrijven C5 phase 2 uit september 2006 betreft een 2.0 HDI 140 PK momenteel 156.000km gereden, elke 20k olie ververst en verder onderhoud volgens het boekje. Bij 100k de automaatolie ververst en de elolys ( schrijf je dat zo ?) bij laten vullen uit voorzorg ( ging toen iets van 3 liter bij )
Auto rijdt perfect tot een twee weken gelden ik merkte dat hij niet meer zo fel optrok, daarna rijdt de auto wel maar heeft een beperkt vermogen. Motor loopt mooi
De lexia gaf een foutmelding van een te lage turbodruk aan, foutmelding gewist en de garage heeft de vacuumkleppen van de turbo (drie stuks) vervangen. Dit heeft geen resultaat gehad
Ze gaan maandag weer verder zoeken maar iemand een idee welke richting dat op zou kunnen zijn ??? Al dat zoeken moet nml wel betaald worden
|
11 okt 2010 07:32 |
|
 |
John LeGrand
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 apr 2010 12:17 Berichten: 640 Woonplaats: Oosterhout
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Naar boven
|
 Re: vermogen van mijn c5 ph2 HDI is zoek
toch iets met de turbo als schuldige lijkt het op . geeft normaal extra vermogen
Wat zegt garage over reparatie die geen resultaat geeft trouwens ??
|
11 okt 2010 07:37 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: vermogen van mijn c5 ph2 HDI is zoek
luchtmassameter  dat is snel te vervangen
|
11 okt 2010 07:53 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: vermogen van mijn c5 ph2 HDI is zoek
Verstopping in het uitlaatsysteem?
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
11 okt 2010 08:50 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33526 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: vermogen van mijn c5 ph2 HDI is zoek
Slangen/aansluitingen van het vacuüm nalopen ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
11 okt 2010 10:05 |
|
 |
ariecitroen
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 30 sep 2007 12:04 Berichten: 205 Woonplaats: strijen (ZH)
Auto: c5 ac
Phase: C5 Aircross
Naar boven
|
 Re: vermogen van mijn c5 ph2 HDI is zoek
Bedankt alvast voor jullie recaties, de L/M meter was de eerste waaraan de garage dacht . Blijkt het niet te zijn (volgens de lexia) De slangen ed van het vacuum zijn alle nagekeken en zonodig vastgezet
( Nb nog niet gesproken over de achteraf ten onrechte vervangen kleppen, eerst maar eens afwachten hoe de motor loopt)
Wat bedoel je precies met verstopt uitlaatsysteem ?? Moet ik dan aan het roetfilter denken ??
|
11 okt 2010 16:31 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: vermogen van mijn c5 ph2 HDI is zoek
Ik weet niet of jouwe is uitgerust met een katalysator, maar je zal niet de eerste zijn waarbij dit apparaat dat soort problemen geeft.
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
11 okt 2010 16:57 |
|
 |
Bert65
V.I.P.
Geregistreerd: 24 mei 2010 21:24 Berichten: 1949 Woonplaats: Almere
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: vermogen van mijn c5 ph2 HDI is zoek
Ik heb met mijn 2.0 Hdi ook een probleempje gehad. Nadat de LMM vervangen was, bleef het probleem. Na veel zoeken was dit de oplossing: link
_________________ Grtz Rob
2.0 HdiF Break Exclusive met alle opties; zelfs RVS dorpels en tellerringen. Ook nog C3 1.6 VTI120 Zenth 6-2010 ExC3 1.4 IF Exclusive 10-2002 Ex C2 1.1 Ex Berlingo 1.9D ex ZX 1.4 ex ZX 1.4 ex ZX 1.9D ex AX 1.0
|
11 okt 2010 20:38 |
|
 |
Rinus Vermunt
C5club Rookie
Geregistreerd: 10 okt 2010 12:27 Berichten: 44 Woonplaats: Etten Leur
Auto: Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10844
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 126600
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: vermogen van mijn c5 ph2 HDI is zoek
Bij mij was, na het vernieuwen van de nodige kleppen het vacuümtankje gescheurd. Wat de oorzaak was. Een zoektocht van 3 dagen en veel Euro’s.
|
12 okt 2010 21:24 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: vermogen van mijn c5 ph2 HDI is zoek
Blijft natuurlijk prijsschieten op afstand maar:
Wat wel voorkomt bij jouw model en bouwjaar is dat de er een modificatie nodig is aan het vacuumcircuit. De vacuumgestuurde turbodrukregeling zit parrallel op bediening van de warme-luchtklep van het inlaatspruitstuk. Dit geeft in sommige gevallen teveel vacuumverlies waardoor de turbodrukregeling niet goed werkt. Afkoppelen en parallel zetten aan het andere deel van het circuit is dan de oplossing.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
12 okt 2010 21:30 |
|
 |
Henk Hulde
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 09 feb 2010 11:00 Berichten: 106
Auto: E 220 CDI
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: C5RIP@265K
Naar boven
|
 Re: vermogen van mijn c5 ph2 HDI is zoek
@ ariecitroen: het lijkt er op dat ik deze klacht ook gehad heb. Trad bij mij bij 60.000 km op, met name bij aanspraak van veel vermogen. Auto parkeren, wachten en starten en de klacht was weer weg. Toen is ook bij mij eerst turboventiel vervangen wat niet hielp (klacht was wel even weg maar kwam vrij snel weer terug). Daarna is zoals BJG aangaf een vacuumslangetje verlegd waarna het probleem nooit meer is opgetreden.
|
13 okt 2010 09:56 |
|
 |
|