Auteur |
Bericht |
Hugo c5
|
 LuchtMassaMeter
Hoe komt er water in mijn luchtfilter waardoor mijn LuchtMassaMeter kapot ga ? Rij in een 2.0 HDI
|
22 feb 2009 15:36 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
 Re: LuchtMassaMeter
Spuit je het blok af?
_________________

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
22 feb 2009 16:59 |
|
 |
tonny25
C5club Bikkel
Geregistreerd: 10 dec 2007 14:06 Berichten: 281 Woonplaats: Peel en Maas
Auto: Mercedes C 180 Estate
Opties: Trekh. Afn. Kogel. Zwarte leren bekleding
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65.000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: LuchtMassaMeter
Hoge snelheid met veel regen op autobaan. Motor [luchtaanzuiging] zuigt dan veel natte lucht naar binnen. Tip: Gat boren onder in luchtfilterhuis, dat water er ook weer uit kan lopen.
groeten Tonny.
_________________ 2de auto MG F 1999 Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
|
22 feb 2009 18:52 |
|
 |
Hugo c5
|
 Re: LuchtMassaMeter
nee spuit hem niet af
|
23 feb 2009 22:57 |
|
 |
Hugo c5
|
 Re: LuchtMassaMeter
Maar als ik er een gat in boor zuig die dan geen valse lucht ?
|
23 feb 2009 22:59 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: LuchtMassaMeter
Ik zou niet zo maar een gat in een luchtfilter of slang boren.... 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
23 feb 2009 23:04 |
|
 |
tonny25
C5club Bikkel
Geregistreerd: 10 dec 2007 14:06 Berichten: 281 Woonplaats: Peel en Maas
Auto: Mercedes C 180 Estate
Opties: Trekh. Afn. Kogel. Zwarte leren bekleding
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65.000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: LuchtMassaMeter
In het onderste gedeelte zit toch ook de aanzuigpijp. Het huis zit in motorruimte. Daar zit ook de aanzuigbuis aan die zuigt de lucht onder het voorscherm vandaan. Hier kan met veel regen ook water mee gezogen worden. Dit komt dan in het huis terecht. Hierdoor kan door de luchtstroom het luchtfilter nat worden. Waardoor de LMM kapot van kan gaan. Klachten hadden alleen berijders die veel en hard over de duitse autobanen reden.
Groeten Tonny.
_________________ 2de auto MG F 1999 Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
|
23 feb 2009 23:27 |
|
 |
GuidoK
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15 Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Naar boven
|
 Re: LuchtMassaMeter
Een gaatje boren is idd de oplossing (in de onderbak van het luchtfilterhuis). Het onderste gedeelte is het gedeelte vóór filter, en hier kan zich water in ophopen. Een gaatje zorgt ervoor dat het water kan weglopen; het is niet zo dat als er water inkomt dit ineens met liters tegelijk inkomt, maar met mate, en dat kan niet weg (dus hoopt het op en kan het schade veroorzaken).
_________________ IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
|
23 feb 2009 23:35 |
|
 |
Oldenhage
Citroën Specialist & Sponsor
Geregistreerd: 27 mei 2006 00:52 Berichten: 935 Woonplaats: Nieuw-Vennep
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Naar boven
|
 Re: LuchtMassaMeter
geen gaatjes boren, maar gewoon het juiste luchtfilter monteren. Dat luchtfilter is voorzien van een soort schuim / fiberfill materiaal. Dat spul houd het water tegen.
_________________ Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
|
23 feb 2009 23:42 |
|
 |
tonny25
C5club Bikkel
Geregistreerd: 10 dec 2007 14:06 Berichten: 281 Woonplaats: Peel en Maas
Auto: Mercedes C 180 Estate
Opties: Trekh. Afn. Kogel. Zwarte leren bekleding
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65.000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: LuchtMassaMeter
Ook dit filter heb ik wel eens kletsnat gezien.
Gr. Tonny.
_________________ 2de auto MG F 1999 Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
|
23 feb 2009 23:43 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: LuchtMassaMeter
Regelmatig uitwringen dan maar. Als het toch niet van het een op het andere moment gebeurt...
_________________ Johan
|
24 feb 2009 01:15 |
|
 |
GuidoK
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15 Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Naar boven
|
 Re: LuchtMassaMeter
Oldenhage schreef: geen gaatjes boren, maar gewoon het juiste luchtfilter monteren. Dat luchtfilter is voorzien van een soort schuim / fiberfill materiaal. Dat spul houd het water tegen. Bij mijn auto heeft de merkdealer zelf het gaatje geboort, hij kwam zelf met de oplossing aandraven. Terwijl de auto daar in onderhoud zat, dus ik neem aan met de juiste luchtfilters.
_________________ IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
|
24 feb 2009 01:20 |
|
 |
Hugo c5
|
 Re: LuchtMassaMeter
Heb er inderdaad last van als ik op wintersport ga. Kwam dit jaar aan naar een dag in de spray gereden te hebben op duitse autobaan. Het luchtfilter stond echt vol met water. De toeter naar onder was helemaal gevuld.
Maar nu weet ik het nog niet gat boren of niet. Ander idee aanvoerslang naar binnen halen en lucht uit de motor te laten zuigen. Of is dat ook geen goede oplossing ?
|
24 feb 2009 22:28 |
|
 |
tonny25
C5club Bikkel
Geregistreerd: 10 dec 2007 14:06 Berichten: 281 Woonplaats: Peel en Maas
Auto: Mercedes C 180 Estate
Opties: Trekh. Afn. Kogel. Zwarte leren bekleding
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65.000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: LuchtMassaMeter
Gaatje boren. Lucht uit de motorruimte is vaak te warm en maakt extra geluid.
Gr. Tonny.
_________________ 2de auto MG F 1999 Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
|
25 feb 2009 00:27 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: LuchtMassaMeter
Hugo c5 schreef: Ander idee aanvoerslang naar binnen halen en lucht uit de motor te laten zuigen. Of is dat ook geen goede oplossing ? Dit is geen goede oplossing. De lucht zou zo koud mogelijk moeten zijn afgezien van extremen. In koude lucht zit meer zuurstof dus meer vermogen/rendement. De aanzuigbuis voor het filter was bij mijn Laguna lang, met een vrij diepe S-bocht en haalde zijn lucht vlak achter de linker koplamp zodat ik bij deze nog nooit vocht in de buurt van filter heb aangetroffen. Tot op heden ook nog niet bij de C5 gelukkig al begrijp ik nu wel die extra toevoeging aan het filter. Chris.
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
25 feb 2009 01:26 |
|
 |
|