Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
Problemen DW12TED4 2.2HDI https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=7942 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | sam06 [ 06 sep 2010 21:40 ] |
Berichttitel: | Problemen DW12TED4 2.2HDI |
Goedenavond Het begon allemaal met slecht draaien, schokken en uiteindelijk in noodloop te gaan en stilvallen. Na even onder de motorkap te kijken en op het eerste zicht was het kopje van de membraamklep die de swirlkleppen bediend gebrokken -> nieuwe membraamklep -> auto starten, hetzelfde probleem. Laten uitlezen : foutcodes *nokkenaspositie *brandstofdruk-> verstuivers laten testen, 3 kapot, 4 nieuwe gemonteerd *gloeibougies -> als 1ste vervangen, niets verbeterd -> distributieriem bekeken, deze hing erg slap en hebben we vervangen alles netjes op punt gezet. Nu de auto slaat nietmeer in noodloop, draait indien warm mooi en rijdt als een zonnetje als die in toeren gehouden wordt +- 3000. Wanneer de auto stationair draait en wanneer je rijdt aan 1500- 2500 constant dan schokt de auto en die draait die slecht. -> eerste gedacht EGR-klep die vastzit deze ook vervangen maar de auto blijft hetzelfde doen. Iemand een idee? Mvg Sam |
Auteur: | willy4 [ 06 sep 2010 22:09 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen DW12TED4 2.2HDI |
was er niets te lezen over luchtmassa meter mazoutfilter is toch vervangen |
Auteur: | sam06 [ 07 sep 2010 05:53 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen DW12TED4 2.2HDI |
Nee, niets over de luchtmassameter en de wagen beschikt over zijn volle vermogen. Trek mooi in toeren en schokt enkel in het lage toerengebied. |
Auteur: | sam06 [ 09 sep 2010 09:00 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen DW12TED4 2.2HDI |
Lmm vervangen en nieuwe brandstoffilter, vacuumleidingen gecontroleerd -> zijn goed. Auto schokt nu minder maar begint slecht stationair te lopen ook. Verder gecontroleerd op diesellekkages maar alles is dicht. |
Auteur: | Maarten [ 09 sep 2010 09:15 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen DW12TED4 2.2HDI |
Ik zou je aanraden een dieselspecialist te zoeken in plaats van telkens iets nieuws te vervangen. Je zegt dat je een slechte brandstofdruk had en dat is teruggeleid tot 3 (!) verstuivers. Nou vind ik het zelf nogal bijzonder dat er 3 verstuivers tegelijkertijd naar de eeuwige jachtvelden verhuizen. Weet je zeker dat de druk die de dieselpomp levert OK is? |
Auteur: | EvilTwin [ 09 sep 2010 10:05 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen DW12TED4 2.2HDI |
dit kan echt vanalles zijn, maar misschien moet je even kijken naar de zaken die aan de accessoireriem hangen: dynamo, airco: loopt zo'n ding rot (of is de koppeling gaar) dat krijg je schokken bij lage toerentallen. De dynamo heeft dacht ik een vrijloopkoppeling die wel eens vast loopt. |
Auteur: | willy4 [ 09 sep 2010 11:47 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen DW12TED4 2.2HDI |
zie je de motor schudden en trilt de multiriem dan is het de vrijloopkoppeling die stuk zoals EvilTwin zegt, of loopt de motor onregelmatig |
Auteur: | sam06 [ 21 jan 2011 11:57 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen DW12TED4 2.2HDI |
De motor liep onregelmatig maar het probleem is alreeds verholpen. De motor trok lucht tussen het inlaatspruitstuk en de cilinderkop ( door het beginnen roken opgemerkt) Uit elkaar nieuwe dichting tussen en hij rijdt weer als een zonnetje. Toch bedankt. Met vriendelijke groet Sam |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |