Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
 Verschil motoren Engelse en Nederlandse markt??? 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 13 apr 2008 23:33
Berichten: 176
Woonplaats: Amersfoort
Auto: C5 Ph 3 Tourer 2.0
Opties: standaard
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11533
Productienummer: 10055
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 231000
Kleur: Gris metallic
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Verschil motoren Engelse en Nederlandse markt???
Wie weet of er een constructief verschil is tussen de motoren van de C5 die voor de engelse markt in de C5 zitten en die in de nederlandse modellen zitten. :smt198
Ik overweeg onderdelen in Engeland te bestellen zoals waterpomp en distributieriem kit. Is daar toch wel cheaper.
:smt190 Alleen rees bij mij de vraag of er verschillen zijn. Ik kan mij voorstellen dat andere onderdelen wel specifiek voor rechtsbestuurders zijn maar er zitten toch ook dan nog wel universele onderdelen op Ze gaan toch niet specifiek voor de Engelse en andere rechtssturende landen geheel nieuwe motoren ontwerpen om dat die andersom in de motorruimte gehangen moeten worden. :roll:

Wie weet het????????? :smt038


03 jun 2010 00:05
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55
Berichten: 710
Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verschil motoren Engelse en Nederlandse markt???
Eerlijkhied gebied me toe te geven dat ik niet weet of er een verschil is.
Maar het moet toch simpel zijn om er achter te komen of de referentie voor een distrebutiekit in GB hetzelfde nummer heeft als bij ons ?
En zo ja, kom jij aan je trekken :cit4

_________________
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404


03 jun 2010 00:26
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verschil motoren Engelse en Nederlandse markt???
Geen verschil, maar ik verbaas me er wel over dat je spullen daar goedkoper zou kunnen krijgen.

Zij komen het over het algemeen hier halen (zeker met zo'n lage Euro) Een 2e hands auto (in het bijzonder groot en Ftrans) is daar nog minder waard dan hier en er worden prima 4jaar oude C5's gesloopt, omdat ze in delen meer opbrengen, kijk maar eens rond op de Engelse fora, dus mogelijk gaat het om 2e hands onderdelen.

Ik ben bang dat je voor weinig in de UK veelal namaak krijgt. Daarmee zijn in het verleden grote problemen geweest oa. vectra's waarvan de wielophanging afbrak, door toepassing van nep-vervangers.

Tenslotte moet je je afvragen of bij een onderdeel als de waterpomp je wel wilt besparen. Het vervangen kost zo veel in arbeidsloon (DB revisie), dat de winst die je kunt halen op een onderdeel van 40eur nihil is.

Dit geldt uiteraard ook voor de gehele distributie-kit. Da's toch iets wat 160-240dkm mee moet en dan moet je niet kijken op een paar tientjes, zelfs niet op een of tweehonderd euro.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


03 jun 2010 06:59
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.