Auteur |
Bericht |
F Nevels
|
 koppakking lek
Mijn c5 2.0 16v van 2004 heeft een lekke koppakking.
KM stand 214000 op gas Wat is wijsheid. Koppakking vervangen en kop vlakken, of ook maar een nieuwe kop erop. Of de gehele motor vervangen.
|
24 mei 2010 20:17 |
|
 |
hansie
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 00:18 Berichten: 147 Woonplaats: rosmalen
Auto: c5 2.2 200 exclusive tourer
Opties: beige lederen zetels, PDC, 19" adriatique, xenon, gedempt glaswerk, alarm, dagverlichting LED
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12747CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 95000
Kleur: Perla nera metallic vernis
Naar boven
|
 Re: koppakking lek
Bij renard is het standaard een revisie kop er op.. je levert je oude in (dat doen zij dan..) Bij mijn vorige HDI had ik absoluut geen olie verbruik (belangrijke graadmeter voor de staat van de klepstelen/ afdichtingen. Met de revisiekop in eerste in stantie (beetje) olie verbruik (1:15.000 oid) Dat werd wel minder na 30 k. Ik zou het niet perse meer doen bij een diesel.
Je rijdt op gas.. wellicht een revisiekop wel aan te bevelen... (maar wellicht de zelfde afweging...)
_________________ na eenden dyane, AK250 ACADyane paar jaar Xantia gereden (2x). VAG auto's Daarna C5 Ph1 2.0 break 2.0 hdi handbak C5 Ph2 2.2 break Exclusive volledig volgeduwd met opties... Na 350.000 omgewisseld voor een C5 Ph3 2.0 tourer Comfort 2009 (gekocht bij 150.000 en verkocht bij 310.000) C5 Ph3 2.2 200 tourer Exclusive 2011 met 95.000 op de teller. Duitse import. Alles hydraulic natuurlijk.
|
24 mei 2010 20:57 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: koppakking lek
Motor vervangen is te drastisch pas als er grotere schade is.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
24 mei 2010 23:11 |
|
 |
John LeGrand
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 apr 2010 12:17 Berichten: 640 Woonplaats: Oosterhout
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Naar boven
|
 Re: koppakking lek
Laat het van de prijs afhangen . en met een andere motor weet je ook niet wat daar weer aan zal gaan zijn op voorhand, Prijs ligt eraan wie of waar het gedaan gaat worden koppakking in garage pas bij eenn kennis ca 1500 euro (geen dealer ,Opel) was nog gematst zeggen ze 
|
25 mei 2010 07:11 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: koppakking lek
Voor zo'n grote reparatie als de koppakking kan het zeer goed lonen om even rond te shoppen. Mijn garage heeft dit voorjaar de koppakking van onze Saxo vervangen (okee, iets eenvoudiger dan bij een C5). Maar voor 850 euro waren we klaar, en dat was dan inclusief APK, beurt, 2 nieuwe banden en een distributiewissel incl. waterpomp.
Dat in het achterhoofd, moet je voor ~1000 euro een eind kunnen komen voor de koppakking en bijbehorende werkzaamheden (moet de distributie dan niet ook meteen?).
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
25 mei 2010 08:16 |
|
 |
John LeGrand
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 apr 2010 12:17 Berichten: 640 Woonplaats: Oosterhout
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Naar boven
|
 Re: koppakking lek
Zit dan allemaal wel gelijk voor handen en kost in principe iets meer tijd en onderdelen zijn niet echt duur . maar is net wat je wil met de auto daarna , lang rijden nog of op korte termijn weg doen ??
|
25 mei 2010 08:24 |
|
 |
c5nick
|
 Re: koppakking lek
Ik heb laatst bij mijn c5 HDI de koppakking laten vervangen. Kosten incl. waterpomp en ditributieriem ongeveer E 1250,-. De garage heeft de kop niet vervangen, omdat de temperatuur niet in het rood is geweest. Volgens de garage is de kop dan niet krom. Ik weet overigens niet hoe dat bij LPG is.
|
31 mei 2010 17:01 |
|
 |
hansie
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 00:18 Berichten: 147 Woonplaats: rosmalen
Auto: c5 2.2 200 exclusive tourer
Opties: beige lederen zetels, PDC, 19" adriatique, xenon, gedempt glaswerk, alarm, dagverlichting LED
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12747CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 95000
Kleur: Perla nera metallic vernis
Naar boven
|
 Re: koppakking lek
prijs rond de 1200 is denk ik reeel voor een professioneel uitgevoerde reparatie. Ik zou nooit zonder aanleiding (zonder olie gereden oid..) het motorblok vervangen. Kop vlakken, een gereviseerde kop lijkt me goed wanneer je nog een tijdje wil hobbelen.. (zit in dit 1200 euro) Ga anders ff langs bij Renard (die is niet de goedkoopste maar wel goed). Een tweede handsblok.. kan het ook zomaar mee gebeuren.. en de pakkingen in de Ph1 diesels is bekend, voor benzine weet ik niet maar meestal blijft het daar ook bij. Wel tegelijk de waterpomp en de distributie laten vervangen.. (ligt dan toch los en is niet meer werk, ik schat 100-150 euro extra)
succes
En ps: een auto met een lekke koppakkin g kun je ook niet verkopen (voor een fatsoenlijk bedrag..) Loop je tegen de paal dan ff slikken, daarna genieten van een betrouwbare auto. (zet het maar af tegen de afschrijving van een jongere/ nieuwe auto. Ook niet leuk maar helpt wel in de afweging.
_________________ na eenden dyane, AK250 ACADyane paar jaar Xantia gereden (2x). VAG auto's Daarna C5 Ph1 2.0 break 2.0 hdi handbak C5 Ph2 2.2 break Exclusive volledig volgeduwd met opties... Na 350.000 omgewisseld voor een C5 Ph3 2.0 tourer Comfort 2009 (gekocht bij 150.000 en verkocht bij 310.000) C5 Ph3 2.2 200 tourer Exclusive 2011 met 95.000 op de teller. Duitse import. Alles hydraulic natuurlijk.
|
31 mei 2010 17:17 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: koppakking lek
Ik rij met 360.000km en nog steeds de orginele koppakking! Mijn advies zou zijn een revisiekop, klepseals enz beginnen toch aardig droog te worden tegen deze km stand en zo ben je wel lang van ellende af. Motorblok vervangen is geen optie want onderblok is nog goed en je koopt vaak de ellende van een ander.
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
31 mei 2010 19:24 |
|
 |
|