Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Revisie of ruilbak??
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=7168
Pagina 1 van 5

Auteur:  Stevie [ 13 mei 2010 12:06 ]
Berichttitel:  Revisie of ruilbak??

Ben op zoek naar goede informatie omtrent de versnellingsbak van mijn C5.
Mijn versnellingsbak heeft het gehad en ben nu op zoek naar een goed en betaalbaar adres om de bak de laten reviseren. Eventueel is een ruilbak ook een optie. Wie kan mij daarover adviseren???

Auteur:  Harm [ 13 mei 2010 14:21 ]
Berichttitel:  Re: Revisie of ruilbak??

Heb je een handbak of een automaat? Welke motor heb je erin hangen?

Nadere info is gewenst...

Probeer in ieder geval eens de bekende voorverkoopadressen als Bart Ebben, De Vos Autodemontage en Maresia Autoparts.

Auteur:  Stevie [ 13 mei 2010 18:12 ]
Berichttitel:  Re: Revisie of ruilbak??

het gaat hier om een 2.0 automaat

Auteur:  arendonk [ 13 mei 2010 18:33 ]
Berichttitel:  Re: Revisie of ruilbak??

220000 km en nu al bak kaduuk? Dat is wel heel snel. Er zit zeker een trekhaak onder? :)

Auteur:  JW-C5 [ 13 mei 2010 19:00 ]
Berichttitel:  Re: Revisie of ruilbak??

Stevie schreef:
het gaat hier om een 2.0 automaat


Hoe zeker ben je dat die bak, da's de AL4, kapot is?
Wat zijn de storingen?
En is de olie al eens ververst?

Groet,
JW

Auteur:  Harm [ 13 mei 2010 19:01 ]
Berichttitel:  Re: Revisie of ruilbak??

En wat zijn de verschijnselen?

Auteur:  Stevie [ 13 mei 2010 19:49 ]
Berichttitel:  Re: Revisie of ruilbak??

Ben een paar maanden gelede in Tilburg geweest (Autrans) en die heeft de conclusie getrokken dat de zuigers/drums gescheurd zijn.
Hebben toen een offerte gemaakt van maarliefst 2500 Euro (revisie). Vind ik wel een beetje kostbaar voor een auto uit 2002 :(
Dit heeft tot gevolg dat het schakelen niet altijd rustig gaat, dwz dat het de ene keer wel goed gaat en de andere keer met een schok(je).
Met name van 2 naar 3 en 3 naar 2. Twee weken geleden ook al in de 3e versnelling vastgestaan (vrijloop), volgens kenners een slechte voorbode. De volgende dag weer normaal schakelen.

Auteur:  Harm [ 13 mei 2010 19:51 ]
Berichttitel:  Re: Revisie of ruilbak??

Dat zijn toch die plunjertjes, bekende kwaal van deze bak.

Iets van 5-800€ hooguit, toch?

Auteur:  JW-C5 [ 13 mei 2010 20:32 ]
Berichttitel:  Re: Revisie of ruilbak??

Even terug naar mijn eerdere vragen:
-Heb je meldingen gehad, dat zijn de twee ledjes van Sneeuw en Sport die tegelijk gaan knipperen?
-Wanneer is de olie ververst, if at all?

Dat je af en toe schokjes voelt bij het schakelen is iets dat veel AL4 bezitters ervaren. Op zich valt daar wel mee te leven, denk ik zo. In elk geval geen reden op zich om er 2500 euro tegenaan te gooien voor een revisie.

Wat me niet duidelijk is wat je bedoelt met:
Citaat:
Twee weken geleden ook al in de 3e versnelling vastgestaan (vrijloop)

Dat is een tegenspraak, hij staat of vast in een versnelling, de 3 in dit geval, of hij draait helemaal vrij. Dan slaat de motor op hol. Wat was er nou precies aan de hand?

Groet,
JW

Auteur:  Stevie [ 13 mei 2010 20:45 ]
Berichttitel:  Re: Revisie of ruilbak??

Precies zoals ik het zeg. Ik rij bij mijn werk weg, een flinke schok, melding door boordcomputer dat de automatische transmissie defect is en hij schakelt niet meer, staat continue in zijn 3.
De volgende morgen schakelt hij weer, zij het met de bekende schokken :cry:

Auteur:  Stevie [ 13 mei 2010 20:48 ]
Berichttitel:  Re: Revisie of ruilbak??

Harm schreef:
Dat zijn toch die plunjertjes, bekende kwaal van deze bak.

Iets van 5-800€ hooguit, toch?

Als het dit is, kom ik hem morgen brengen :lol:
Zal blij zijn als het bij deze kosten zou blijven :P

Auteur:  Sjever [ 13 mei 2010 21:08 ]
Berichttitel:  Re: Revisie of ruilbak??

Laat je niet blij maken met een dode mus, kleppen of plunjers is toch echt niet hetzelfde! Als ze bij Autrans gezegd hebben dat er plunjers stuk zijn, is dat iets anders als elektrische klepjes aan de buitenkant van de bak.

Grtz Sjef :citrofiel

Auteur:  JW-C5 [ 13 mei 2010 21:23 ]
Berichttitel:  Re: Revisie of ruilbak??

Dat 'ie in noodloop gaat komt vaker voor, hij blijft dan vast staan in z'n drie. Even kontakt uit en weer aan zetten en je kunt verder rijden.

Mijn vraag blijft: wanneer is de olie ververst, if at all?
En als 'ie ververst is, bij welke km-stand en hoe zag de olie er uit?

Een deskundig uitgevoerde oliewissel geeft info over de staat van de bak. Daar is op dit forum al heeeeel veel over geschreven.

Groet,
JW

Auteur:  JW-C5 [ 13 mei 2010 21:27 ]
Berichttitel:  Re: Revisie of ruilbak??

Sjever schreef:
Laat je niet blij maken met een dode mus, kleppen of plunjers is toch echt niet hetzelfde! Als ze bij Autrans gezegd hebben dat er plunjers stuk zijn, is dat iets anders als elektrische klepjes aan de buitenkant van de bak.

Grtz Sjef :citrofiel


Zonder de bak open te maken kun je dat niet vaststellen. Als al duidelijk is wat er onder die "plunjers" verstaan wordt :idea:
En de electrische kleppen zitten ín de bak, niet aan de buitenkant er van.

Groet,
JW

Auteur:  Stevie [ 13 mei 2010 22:33 ]
Berichttitel:  Re: Revisie of ruilbak??

JW-NHS schreef:
Dat 'ie in noodloop gaat komt vaker voor, hij blijft dan vast staan in z'n drie. Even kontakt uit en weer aan zetten en je kunt verder rijden.

Mijn vraag blijft: wanneer is de olie ververst, if at all?
En als 'ie ververst is, bij welke km-stand en hoe zag de olie er uit?

Een deskundig uitgevoerde oliewissel geeft info over de staat van de bak. Daar is op dit forum al heeeeel veel over geschreven.

Groet,
JW


Heb ik geen flauw idee van.
Heb hem in onderhoud bij een "allround garage" en die heeft wel geinformeerd hoe of wat met de olie. Heb voorgesteld om te kijken of er voldoende olie inzit, maar konden geen peilstok oid vinden. Na wat navraag schijnt moet er een precies aantal cl in maar niemand weet hoeveel dat dit is. Anders kan ik dit een keer laten verversen. Interesse???

Pagina 1 van 5 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/