Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
2.0HDi DW10BTED4 gaatje inlaat traject https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=7031 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | T hijs [ 19 apr 2010 19:16 ] |
Berichttitel: | 2.0HDi DW10BTED4 gaatje inlaat traject |
Ook al in mijn eigen topic gepost maar toch maar even een vers draadje omdat ik benieuwd ben naar de functie van dit buisje waarin een gaatje zit: ![]() dichterbij: ![]() Het buisje komt dus uit de grote inlaatbuis en loopt bovenop naar de motor, wat is de functie van dit buisje en wat voor impact zou een gaatje in dit buisje hebben? |
Auteur: | Sjever [ 19 apr 2010 19:28 ] |
Berichttitel: | Re: 2.0HDi DW10BTED4 gaatje inlaat traject |
Als ik het goed heb is dat het slangetje van de carter ontluchting, niet al te spannend dus , gewoon dicht tapen en rijden maar weer. ![]() Grtz Sjef ![]() |
Auteur: | T hijs [ 19 apr 2010 19:32 ] |
Berichttitel: | Re: 2.0HDi DW10BTED4 gaatje inlaat traject |
Ah nu je het zegt, dat zou het inderdaad wel eens kunnen zijn. Maar trek je daar geen valse lucht aan die niet gemeten wordt door de LMM? |
Auteur: | Sjever [ 19 apr 2010 19:49 ] |
Berichttitel: | Re: 2.0HDi DW10BTED4 gaatje inlaat traject |
T hijs schreef: Ah nu je het zegt, dat zou het inderdaad wel eens kunnen zijn. Maar trek je daar geen valse lucht aan die niet gemeten wordt door de LMM? nee hoor, hij meet de lucht vlak voor de gasklep alleen het milieu lijdt eronder. Grtz Sjef ![]() |
Auteur: | JW-C5 [ 19 apr 2010 22:42 ] |
Berichttitel: | Re: 2.0HDi DW10BTED4 gaatje inlaat traject |
Maar via dat gaatje kan er wél valse lucht aangezogen worden dat vuil, lees zand bevat. En dat gaat vervolgens rechtstreeks de motor in ![]() Groet, JW |
Auteur: | EvilTwin [ 20 apr 2010 09:36 ] |
Berichttitel: | Re: 2.0HDi DW10BTED4 gaatje inlaat traject |
Een Diesel zuigt sowieso niet veel aan, d'r zit een turbo op weetjewel. |
Auteur: | JW-C5 [ 20 apr 2010 11:11 ] |
Berichttitel: | Re: 2.0HDi DW10BTED4 gaatje inlaat traject |
Da's me bekend ![]() De vraag is echter: waar zit dat slangetje aangesloten op het inlaat circuit. Als ik het zo zie zit dat ná het filter, maar vóór de compressor. Dán wordt daar lucht aangezogen, en als dat verbinding heeft met de buitenlucht komt daar ongefilterde lucht door naar binnen. Op basis van deze overweging was mijn reactie gepost. Zit is er naast? Groet, JW |
Auteur: | EvilTwin [ 20 apr 2010 12:09 ] |
Berichttitel: | Re: 2.0HDi DW10BTED4 gaatje inlaat traject |
Als het is wat het is en zit waar het lijkt te zitten, dan zuigt het wel degelijk valse lucht aan, omdat het na de LMM zit. ![]() Daarnaast komt er mogelijk vuil in. Omdat er via zo'n gat er een verbinding is naar beide kanten, is dat niet zo fris voor de turbo (volg de inlaatslang links naar benenden en je zit direct bij de compressor) en niet zo lekker voor het carter. De lucht volgt ruwweg een draai om de motor tegen de klok in: inlaat-> filter -> LMM (bij 71) -> turbo Waarbij het filter laag op de inlaat zit en hoog aan de LMM. De turbo is dan achter naar benenden. Bijlage: DW10BTED4F inlaat.jpg Ik heb eerlijk gezegd carterontluchtingen bij Diesels altijd een beetje vreemd gevonden, omdat een Diesel op de dampen uit het carter vanzelf kan blijven rijden. (geen ontsteking nodig) |
Auteur: | T hijs [ 22 apr 2010 11:45 ] |
Berichttitel: | Re: 2.0HDi DW10BTED4 gaatje inlaat traject |
Dank voor de input, hij trekt daar dus inderdaad valse lucht aan na het luchtfilter en LMM. Ik Een dezer dagen even hittebestendige tape scoren en dan tape ik het dicht. |
Auteur: | c5maarten [ 27 apr 2010 14:08 ] |
Berichttitel: | Re: 2.0HDi DW10BTED4 gaatje inlaat traject |
Ik zou een nieuw slangetje halen, zijn niet zo duur en je zit niet met tape die toch weer los laat na verloop van tijd. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |