Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
trage respons op het gas bijgeven, na kuisen roetfilter
Auteur |
Bericht |
lucvt
|
 trage respons op het gas bijgeven, na kuisen roetfilter
Na de indicatie 'risico verstoppen roetfilter' op het scherm te zien, liet ik de roetfilter van de C5 1.6 HDI (119000 km) uitkuisen met een product en een stoomreiniger. (zie dit item 'roetfilter kuisen' op het forum) Vervolgens werd de foute melding met de computer gereset en de filter werd dan uiteindelijk geforceerd geactiveerd om zich te reinigen (verbranden resterende roetdeeltjes).
Dit leek goed te zijn gelukt, maar bij het gas geven merk ik nu dat de wagen niet meer zo snel optrekt. Het is net of de turbo niet meer in gang schiet. Ik durf dus bij het rijden geen vlugge inhaalmanoeuvers meer doen. Ook het optrekken uit stilstand is vertraagd.
Heeft iemand dit ook al voor gehad en wat zou de reden zijn? Kan de turbo geraakt zijn?
Dank voor elke tip
|
24 apr 2010 10:18 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: trage respons op het gas bijgeven, na kuisen roetfilter
luchtmassa meter en welkom 
|
24 apr 2010 11:18 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Ik denk meer aan een verstopping van het uitlaatsysteem.
Ook omdat volgens je verhaal niets gedaan is aan alles wat daarvoor zit.
Als de uitlaat het moeilijk heeft moet je dat achter kunnen horen door een vreemd blazend geluid als er gas gegeven wordt.
Het is bij een C5 wel meer voorgekomen dat stukken uit de katalysator de rest verstopten.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
24 apr 2010 11:26 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
krijgt ge dan geen melding ik weet het niet
|
24 apr 2010 11:37 |
|
 |
lucvt
|
De oorzaak was o.a. een buisje die van de motor naar de turbo gaat. Die leiding zorgt normaal voor een overdruk maar door een verstopping (samengesmolten), veroorzaakte het aan de turbo een onderdruk of aanzuiging. Gevolg de uitlaatgassen keerden naar dat leidingske terug en de turbo kon hierdoor zijn werk niet meer doen. De blokkage gebeurde door de hitte van de motorblok. Bij het vervangen van de roetfilter moet dit leidingske een duw hebben gekregen door de garagist zodat het tegen de motor aanlag. Ie ontkent het evenwel. Enfin de vervanging laten doen bij een andere dealer en de kostprijs viel mee.
De C5 acceleert weer als tevoren. 'k Ben tot nu zeer tevreden over deze wagen. Vooral als ik over een huurwagen beschik, besef ik nog meer de kwaliteiten van deze grote auto: prima wegligging, laag verbruik, comfortabel (ooit 1700km in 20u gereden), geen storende geluiden, vering die de vele winterse putten goed opving, ...
|
08 jun 2010 14:25 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|