Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=6720
Pagina 1 van 1

Auteur:  Citroentjes [ 02 maart 2010 22:11 ]
Berichttitel:  2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007

Hoi,

Ik heb me net aangemeld en al meteen een vraag. Ik heb in Duitsland een mooie C5/ph2 uit 2007 zien staan. Het is een break met 2.2 HDI (170pk) en zes-trapsautomaat (6). Ik kan nagenoeg geen info vinden over de rijkwaliteiten van deze genoemde combinatie. Kan iemand mij meer vertellen of dit een goede aanschaf zou zijn (of juist niet)? Ik ben zeer benieuwd naar de bevindingen hierover.

Auteur:  Menno [ 02 maart 2010 22:28 ]
Berichttitel:  Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007

Het is een weinig verkochte auto vandaar dat de informatie ook schaars is ...
viewtopic.php?f=49&t=1514

Auteur:  kansberg [ 02 maart 2010 23:03 ]
Berichttitel:  Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007

Hallo Citroentjes,

Er is een forumlid die een dergelijke C5 rijdt. Weliswaar geen automaat maar wel 170 pk:

Citaat:
Duitse Deuk/Ex-Auto
De ouderen onder U zullen zich nog wel het fenomeen herinneren dat in het begin van de zestiger jaren autos (voornamelijk schade gevallen) uit Duitsland werden ingevoerd en dat daar aparte kentekens voor in het leven werden geroepen beginnend met bv DD of EX (deze acronymen werden vervolgens verbasterd tot Duitse Deuk of Ex-Auto en nog meer van dit soort grappigs)
Welnu, gisteren heb ik mijn Duitse Deuk in ontvangst mogen nemen, en het bevalt uitstekend. Het gaat om een Phase 2 Break Exclusive met de 2.2 HDi Biturbo motor (125 KW). De auto is 1 jaar oud (october 2007 en 22.500 km) en bereden door iemand van Citroen Duitsland en is via de Duitse importeur door Garage Bonhof in Epe naar Nederland gehaald. Van de zomer had ie er al eentje maar die bleek al verkocht. Op mijn verzoek heeft ie er toen nog eentje opgepikt, (in september, die pas begin November op kenteken is gezet in Nederland om wat BPM te ontlopen). Omdat ik toch vrijwel voortdurend op reis was, kwam mij dit zeer goed uit. Ik heb in September al met de auto gereden en toen bleek dat bij ca 150 km de voortrein hevig begon te trillen. Zonder extra kosten zijn de remschijven en blokken vervangen en vier nieuwe banden gemonteerd. Gisteren uiteindelijk opgehaald, en de trillingen zijn geheel weg. In de achterklep bleek een rammeltje te zitten dat veroorzaakt werd door twee losse poknagels, ook die zijn na verwijdering van de bekleding verwijderd.....hebben er waarschijnlijk af-fabriek in gezeten...
De motor is een openbaring, ik was al het een en ander gewend na de chip kuur van de vorige 2.2, maar de twee turbos (sequentieel) zorgen ervoor dat het beruchte turbo gat bij het wegrijden volledig is verdwenen. Ook de vering t.o.v. het 2001 model is aanzienlijk beter, in de zin dat drempels veel beter worden verwerkt (zo ongeveer weer op Xantia niveau). Aangezien de auto nog een vol jaar garantie heeft, wordt de chipboer nog even vermeden, maar misschien doe ik het later nog wel eens. Voorlopig gaat ie met dit vermogen (en koppel) als een speer.
De keuze voor een Phase 2 is zeer bewust gemaakt. (en niet omdat ik een 3 niet zou kunnen betalen voor het geval iemand dat naar voren zou willen brengen). De Ph 2 weegt 200 kg minder (scheelt ietsje in wegen belasting, maar aanzienlijk in prestaties) en heeft een veel beter toegankelijke (en aanzienlijk grotere) achterbak, waarbij ik b.v. mijn race fiets rechtop achter kan zetten, na alleen het verwijderen van het voorwiel. Phase 2 ziet er aanzienlijk minder gelikt uit dan Ph3, en de kwaliteit van 3 zal best wel beter zijn en hij rijdt vast scherper, maar al bij al volodet Ph 2 meer aan mijn wensen. (Er schijnen ook mensen te zijn die Ph2 verkiezen omdat de instap achter niet onmiddellijk tot bulten op het hoofd leidt....)

En tenslotte, Garage Bonhof is helaas 150 km van mij vandaan, maar voor mensen uit de buurt daar, prima service en het zijn Citroen liefhebbers. (Er stond gisteren een prachtige D5Special in de showroom, al sinds 1978 in bezit van Bonhof Sr.)

Auteur:  AOS [ 03 maart 2010 13:17 ]
Berichttitel:  Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007

Inderdaad een droomauto , echter het verbruik zal aanzienlijk hoger zijn...neem genoegen met de mijne zou ik zeggen.Gaat ook als een speer... m.b.t. tot het verhaal van de reeds 2.2 bezitter ; de phase 3 is aan de achterkant /laadruimte maar liefst 10cm (!) smaller ,voor mij dus ook een reden om geen phase 3 aan te schaffen.

Auteur:  Harm [ 03 maart 2010 13:23 ]
Berichttitel:  Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007

Lekkere bak.... Ruilen met de mijne? :lol:

Auteur:  Menno [ 03 maart 2010 13:36 ]
Berichttitel:  Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007

Je hebt toch al een 138PK BVA6 HDi :smt017

Auteur:  Harm [ 03 maart 2010 17:50 ]
Berichttitel:  Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007

Maar die is 32 knollen meer... :lol:

:smt162

Auteur:  Roman [ 03 maart 2010 17:53 ]
Berichttitel:  Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007

tja die mis je ook echt in nederland... :smt017 ;)

Auteur:  Harm [ 03 maart 2010 17:57 ]
Berichttitel:  Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007

:smt203

Maar goed, TS is met deze info niet geholpen... :oops:

Auteur:  Menno [ 03 maart 2010 18:46 ]
Berichttitel:  Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007

AOS heeft dezelfde motor Harm ...

Auteur:  Harm [ 03 maart 2010 20:34 ]
Berichttitel:  Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007

Harm van Beek schreef:
Lekkere bak.... Ruilen met de mijne? :lol:

Niet met AOS, maar met Citroentjes...

Maar nu verder over die 2.2 :lol:

Auteur:  ynsaine [ 04 maart 2010 14:09 ]
Berichttitel:  Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007

dat ziet er wel uit als een lekkere auto :o
lekker veel vermogen, 50 meer als mij :(
veel succes met u zoektocht, ik zou het doen :D
mvg

Auteur:  giodalborgo [ 05 maart 2010 10:17 ]
Berichttitel:  Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007

Zoals jullie al hebben gezien rijd ik al nu een half jaar rond in een handgeschakelde Ph3 2.2. De gebiturbode dieselmotor is ronduit fantastisch. Kan me best wel voorstellen dat je dat nog meer voelt in een lichtere Ph2, maar ik rijd graag in een zwaardere auto als dat zich vertaald in een beetje meer veiligheid, luxe en comfort! En ook het verbruik (8,7l/100km) neem ik in nagenoeg autoveloxvrije Italie dan op de koop toe.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/