Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

2002 v6 ellende
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=6526
Pagina 1 van 1

Auteur:  leot [ 08 feb 2010 02:05 ]
Berichttitel:  2002 v6 ellende

Ik heb een v6 2002 op lpg g3. Ben nu aan de derde set bobines. Ze begeven het na 3uur 140 km/hr rijden, zowel op lpg als op benzine. (het laatste tolpoortje voor Parijs). Helaas kan 'em nu ook al niet meer tegen een regenbuitje. Regen= "storing uitlaatgas", wat verandert in "storing katalysator" en een c5 v5 of v4 of v3... De lokale citroendealer is inmiddels mijn "beste vriend" maar doet niet veel meer dan uitlezen en op laten drogen (is wel coulant met de betaling van de rekening!). Iemand een idee?
En nu niet zeggen dat gas alleen is om op te koken: heb ongeveer 800.000 km op lpg gereden in alles van camry tot lada en dit heb ik nog nooit meegemaakt. Als ém rijdt rijdt 'em wel het lekkerst.

Auteur:  ms-c5 [ 08 feb 2010 02:31 ]
Berichttitel:  Re: 2002 v6 ellende

Welkom hier, ik weet niet welke bobine's je garage dan weer plaatst, maar je moet ze met een witte bovenkant hebben, die van een C6.

zie dit draadje, daar staan ze in afgebeeld

viewtopic.php?f=63&t=1353&start=90

en dan even naar beneden scrollen.

Die houden het een stuk langer uit. :smt023

Auteur:  citroensmgz [ 08 feb 2010 12:13 ]
Berichttitel:  Re: 2002 v6 ellende

Die SAGEM bobines zijn een grote vergissing geweest...in de USA was das een grote terugroepactie geworden, maar in Europa is de autoindustrie nog te machtig en kan je problemen "onder de pet" houden. Die nieuwe ( met de witte bovenkant) moeten goed zijn, als die nog kapot gaan dan... wordt je motor echt te heet. :x
Als je C5 er mee stopt als het regent, d.w.z. uitlaatgasstoring, dat wil zeggen dat het mengsel niet goed is: Dat wordt eerst uitlaatgas, en dan katalysator, want er zitten twee Lambda sensoren in, een voor en een achter de voorste kat's zodat je kunt zien op de kat's het te zwaar voor de keizen krijgen. Je zegt ook dat hij op 5,4, en dan op 3 cylinders loopt: Dat is goed mogelijk, want de Injectiecomputer kan een cylinder uitschakelen als er een anomalie optreedt.
Oorzaak: Dat kan waarschijnlijk alleen maar in een electrische string liggen, en dat is dan OF de ontsteking of the brandstof. De dealer moet dan toch met zijn Lexia 3 kunnen uitlezen wat er aande hand is geweest? en vooral WAAR, want je kan zien welke cylinders het zijn.
Ik zou alle electrische contacten van de gas-installatie eens nalopen: Met name de voelers en de opnemers en de koppeling gascomputer met C5: Als een beetje vocht al zoveel invloed heeft is dat waarschijnlijk een verbinding waardoor maar heel weinig stroom loopt.
Succes,

Auteur:  EvilTwin [ 09 feb 2010 16:14 ]
Berichttitel:  Re: 2002 v6 ellende

Het kan ook zijn dat het luchtfilter/MAF vol water loopt/staat.
Dat levert dan wel dergelijke storingen op maar niet het op 6-n cilinders lopen. Dan verdenk ik idd bougies/bobines/injectoren (LPG)

Bij de C8 gingen de bobines (maar ook DB riemen) eraan omdat er water op liep, maar niet bi jde C5.
Maar mogelijk dat er water op de LPG installatie loopt.

De eerste aangewezen oplossing is altijd de LPG uit te schakelen en de boel op benzine fatsoenlijk te laten lopen. Je moet het LPG gewoon als eerste kunnen uitsluiten als een bron van de problemen.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/