Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
uitlaatgas diesel bij stationair draaiende motor https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=6402 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Domino [ 19 jan 2010 13:06 ] |
Berichttitel: | uitlaatgas diesel bij stationair draaiende motor |
Ik ben in het bezit van een C5 Break 1.6 HDi uit 2006. Sinds enkele dagen is bij stationair draaien van de motor in de auto (bv. voor een stoplicht) zelf het uitlaatgas te ruiken. Onder het rijden is dit niet te merken. Heeft een van jullie mogelijk een idee waar dit aan kan liggen? |
Auteur: | willy4 [ 19 jan 2010 13:14 ] |
Berichttitel: | Re: uitlaatgas diesel bij stationair draaiende motor |
uitlaat controleren, ook onder de wagen |
Auteur: | Herman [ 19 jan 2010 18:58 ] |
Berichttitel: | Re: uitlaatgas diesel bij stationair draaiende motor |
Meestal is de uitlaat licht van kleur en als je zwarte vlekjes ziet daar nazien, lekt meestal, en met speciale gum dicht smeren voor nood anders nieuwe uitlaat ![]() |
Auteur: | Hans47 [ 19 jan 2010 22:25 ] |
Berichttitel: | Re: uitlaatgas diesel bij stationair draaiende motor |
weet je zeker dat het uitlaatgas is, kan ook een geringe olielekkage van motorblok zijn, die mogelijk op uitlaatspruitstuk komt en verbrandt. |
Auteur: | tjob [ 19 jan 2010 23:54 ] |
Berichttitel: | Re: uitlaatgas diesel bij stationair draaiende motor |
Trekt de wagen nog goed door? |
Auteur: | Stef603 [ 28 jan 2010 19:54 ] |
Berichttitel: | Re: uitlaatgas diesel bij stationair draaiende motor |
heb dit ook gehad en bleek dat de dichting van de roetfilter onderaan niet goed dicht was. Wanneer de motorkap open was kon je het ook goed zien.allemaal roet aan de buitenkant van de turbo.kwam dus van onderaan naar boven en zo via de ventilatie naar binnen. Grtn, Stefaan |
Auteur: | Domino [ 30 jan 2010 20:31 ] |
Berichttitel: | Re: uitlaatgas diesel bij stationair draaiende motor |
Het lijkt nu dus inderdaad of het roetfilter of de turbo te zijn, roetsporen ter hoogte van de turbo. Komende week controleert de garage e.e.a. De wagen trekt nog goed door, lijkt dus niet de turbo te zijn. Maar ja, je weet maar nooit. Ik ben benieuwd, hou jullie wel op de hoogte. |
Auteur: | Roman [ 30 jan 2010 23:46 ] |
Berichttitel: | Re: uitlaatgas diesel bij stationair draaiende motor |
ik zie in je profiel dat je 130000 km hebt als het goed is dan is bij 120000 het roetfilter gewisseld het kan zijn dat eea niet juist geplaatst is.. heb dit elders onlangs gelezen.. Citaat: ze hadden het roetfilter niet goed geplaatst waardoor er roet tussen de scheve pakking werd geblazen op de turbo |
Auteur: | Domino [ 08 feb 2010 09:55 ] |
Berichttitel: | Re: uitlaatgas diesel bij stationair draaiende motor |
Het bleek uiteindelijk een loszittende uitlaat ter hoogte van de turbo te zijn, de klem was niet juist gemonteerd. Gelukkig geen turbo! |
Auteur: | dirkjec5 [ 28 jun 2011 12:13 ] |
Berichttitel: | Re: uitlaatgas diesel bij stationair draaiende motor |
heb ook een turbo vol roet, is dat iets wat jezelf kan controleren die slangen ? is de eerste maal dat ik zoveel roet zie aan de buitenkant van de turbo onder de motorkap |
Auteur: | dirkjec5 [ 01 jul 2011 10:54 ] |
Berichttitel: | Re: uitlaatgas diesel bij stationair draaiende motor |
turbo meer dan waarschijnlijk kapot, egr klep nog controleren maar de asjes aan de inlaat hebben teveel speling, dus uitkijken naar ruil turbo |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |