Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
distributieriem vervangen ph1 2.0 hpi 2002
Auteur |
Bericht |
robbetje
|
 distributieriem vervangen ph1 2.0 hpi 2002
hallo,
na diverse onderwerpen op het forum doorgelezen te hebben, kom ik tot de conclusie dat de riem bij 120.k vervangen dient te worden. in mijn onderhoudsgeschiedenis kan ik niet terug vinden dat deze al vervangen is, en ik nu op 175k km zit lijkt me dit sterk, of zijn er meer mensen die zo lang door hebben kunnen rijden?
de vraag is; kan ik buiten de papieren die ik heb ook nog ergens anders terug vinden of deze riem al eens vervangen is? het onderhoud loopt tot 160k km en ik moet terug komen bij 180k km.
ik kan morgen avond pas weer reageren.
alvast bedankt.
rob
|
31 mei 2009 14:09 |
|
 |
Hans47
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 dec 2006 16:42 Berichten: 305 Woonplaats: Middelburg
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator
Naar boven
|
 Re: distributieriem vervangen ph1 2.0 hpi 2002
Ik denk dat je de volgende opties hebt: -kijk onder de motorkap of er ergens een sticker zit waarop de vervangingsdatum + km. stand staat aangegeven; soms staat het op het motordeksel met stift geschreven; -informeren bij het bedrijf waar de auto t/m de 160k beurt in onderhoud is geweest; -levert dat niets op dan zou ik een visuele inspectie van de riem doen. Als je aan de db-zijde van de motor eerst even de kunstof beplating weghaalt kun je bij de bovenste distributiekap, die je los kunt schroeven met een kleine haakse inbussleutel (ik meen 5 schroeven). Haal de kap voorzichtig weg. Kijk goed naar de tanden van de riem en of deze droogtescheurtjes heeft. Maar ..... als je maar enigszins twijfelt, (laten) vervangen want het leed is niet te overzien als ie knapt!!!!
Hans
|
31 mei 2009 15:35 |
|
 |
robbetje
|
 Re: distributieriem vervangen ph1 2.0 hpi 2002
bedank voor je antwoord, heb onder de motorkap gekeken maar daar staat niks. ga nu maar de degene van het onderhoudsboekje benaderen, en anders wordt het toch vernieuwen.. iemand enig idee wat de kosten daarvan zijn?
bedankt
|
02 jun 2009 10:03 |
|
 |
Rowi
|
 Re: distributieriem vervangen ph1 2.0 hpi 2002
robbetje schreef: bedank voor je antwoord, heb onder de motorkap gekeken maar daar staat niks. ga nu maar de degene van het onderhoudsboekje benaderen, en anders wordt het toch vernieuwen.. iemand enig idee wat de kosten daarvan zijn?
bedankt http://www.marktplaats.nl/index.php?sre ... 3Fxref%3D1€ 245 hier...
|
02 jun 2009 11:34 |
|
 |
robbetje
|
 Re: distributieriem vervangen ph1 2.0 hpi 2002
dat valt idd mee
|
02 jun 2009 12:12 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: distributieriem vervangen ph1 2.0 hpi 2002
Dat valt mee, maar ik zou toch het hogere bedrag nemen en spanrollen en waterpomp en wat er zo bijhoort ook meteen vervangen. Voor die ongeveer € 100,- extra aan materiaal heb je het werkloom bij eventeel later waterpomp vervangen dik terugverdiend.
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
02 jun 2009 16:16 |
|
 |
robbetje
|
 Re: distributieriem vervangen ph1 2.0 hpi 2002
goed nieuws voor me zelf, riem is bij 122k vervangen. net gebeld naar de garage waar die in onderhoud is geweest, en volgens de comp is de riem vervangen. ze vroeg om het kenteken en de hele onderhouds geschiedenis was bekend. scheelt weer een beetje vakantiegeld iedereen bedankt voor het meedenken. rob
|
02 jun 2009 16:36 |
|
 |
mrvroos
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 20:03 Berichten: 595 Woonplaats: 0318
Auto: Tourer Ligne Business
Opties: Panoramadak, metallic, getinte ruiten rondom, inklapbare spiegels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12021CJ
Productienummer: 10251
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235345
Kleur: Blauw
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: distributieriem vervangen ph1 2.0 hpi 2002
Geruststellend bericht Mooi dat je speurwerk dat heeft opgeleverd.
_________________ C5 II X7 Ligne Business Bleu 2009 Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),
9,9 l/100 km
|
02 jun 2009 22:27 |
|
 |
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: distributieriem vervangen ph1 2.0 hpi 2002
à propot distributieriem. Mijn garagehouder (hier in de Adèche - dus dicht bij het vuur, om zo maar te zeggen) vermoed, of wil eerst uitsluiten dat mijn distributieriem één tandje verspringt. Mijn 2.0 HPi heeft 194.000 km gelopen en staat nu met motorstoring bij de garage en draait alleen, heel onregelmatig, stationair. Gas geven levert geen enkel resultaat. Eén van de monteurs ter plekke vermoed dat er wellicht een luchtklep niet open gaat (na uitlezen van gegevens). Kan iemand hierover iets zinnigs zeggen?
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
03 jun 2009 22:09 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|