storing motorolie DRUK???
Auteur |
Bericht |
Oppie
|
 storing motorolie DRUK???
Hallo allemaal, Gisteren kreeg ik na een rit van Vlaardingen naar Haarlem (motor was dus gewoon warm enz) in Haarlem voor een stoplicht opeens een piepende melding en in mijn scherm stond.. Motoroliedruk te laag Na 3 sec. ging de melding ook weer weg en er is geen MM lampje aangegaan of wat ook.... Kent iemand deze melding??? waar staat hij voor (welke oliedruk wordt er allemaal gemeten?) en kan het kwaad of is dit het zogenoemde karakter van de auto??? thnx for the info 
|
24 mei 2009 11:26 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: storing motorolie DRUK???
Zoals het zegt te weinig motor -olie , eerste waarschuwing ga maar eens peilen met de stok 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
24 mei 2009 11:48 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Idd, als het carter te leeg raakt dan hapt de oliepomp lucht, hierbij stort de druk in,
Een andere mogelijkheid is dat er te veel verbrandingsresten in de olie zijn gekomen (bij LPG dus veel water!) die verlagen de viscositeit dus de oliedruk. In dat geval: goed warm rijden en de waterdamp eruit stoken...
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
24 mei 2009 13:59 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
Peilen aan de stok, s'morgen's doen, dan heeft de wagen een nacht gestaan. 
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
24 mei 2009 15:01 |
|
 |
Oppie
|
OK thnx for the info. Zou me alleen verbazen als het daar aan zou liggen want ik heb vorigeweek alle olie ververst en er nieuwe 5W30 ingegooid Naja ik ga zomestrakkies maar eens ff onder de kap kijken en dan evt. nog een beetje bijvullen. Weet iemand hoeveel er in het motorblok gaat in totaal??? Ik had een 5 liter fles/blik/kan en ik heb er minder dan 1 liter aan over gehouden. (in een klein flesje voor dit soort gevalletjes;) ) Ik hou jullie op de hoogte iig. Als het peil goed is hoop ik op andere suggesties gr. Oppie
|
25 mei 2009 10:15 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Bouwjaar: 2018
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
olie filter wel optijd mee vervangen? lpg heeft wel schone olie maar toch oude filter kan verstoppen en dan... 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
25 mei 2009 21:40 |
|
 |
Oppie
|
OK!! Ja ik weet dat de filter niet mee is vervangen en ik heb ook geen idee wanneer die eigenlijk voor het laatst is vervangen dus die ga ik dan ook nog maar ff doen snel. Heb besloten om mijn versnellingsbak ook te vervangen (de olie) niet dat hij heel raar loopt maar aangezien ik meer mensen ondertussen heb gehoord en hier heb gelezen dat het wel degelijk nodig is in sommige gevallen. Dus meer uit voorzorg om zeker van te zijn dat allles weer netjes is. Onder het motto als ik voor mijn C5 zorg, dan gaat m'n C5 ook voor mij zorgen 
|
31 mei 2009 10:04 |
|
 |
edgo
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 maart 2009 19:14 Berichten: 190 Woonplaats: Tilburg
Auto: 1.8 16v Ligne Prestige Berline
Opties: DHZ PDC,CD Wisselaar etc.
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9230
kilometerstand: 157.200
Kleur: Gris orageux
KPH: Achter
Naar boven
|
Oppie schreef: OK!! Ja ik weet dat de filter niet mee is vervangen en ik heb ook geen idee wanneer die eigenlijk voor het laatst is vervangen dus die ga ik dan ook nog maar ff doen snel. Heb besloten om mijn versnellingsbak ook te vervangen (de olie) niet dat hij heel raar loopt maar aangezien ik meer mensen ondertussen heb gehoord en hier heb gelezen dat het wel degelijk nodig is in sommige gevallen. Dus meer uit voorzorg om zeker van te zijn dat allles weer netjes is. Onder het motto als ik voor mijn C5 zorg, dan gaat m'n C5 ook voor mij zorgen  Lijkt mij niet echt handig,om na het vullen van nieuwe olie, je oliefilter te wisselen  Of zie ik dat verkeerd 
_________________ Als je taal fouten vindt mag je ze houden!
|
02 jun 2009 20:03 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Nee dat zie je niet verkeerd denk ik. Nu dus nogmaals olie vervangen inclusief het filter. Johan
|
03 jun 2009 10:02 |
|
 |
manny21479
|
Ik heb ook 1 malig diezelfde melding gehad,misschien bochtje te scherp genomen zeiden ze tegen mij bij de dealer  melding nooit meer gezien na die ene keer! 
|
03 jun 2009 16:53 |
|
 |
|