Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Melding dieseladditief laag
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=436
Pagina 1 van 1

Auteur:  niettepruimen [ 10 okt 2006 21:39 ]
Berichttitel:  Melding dieseladditief laag

Ik krijg al sinds enkele maanden de melding dieseladditief laag terwijl ik het additief heb laten bijvullen en de module "via de computer laten " uitstoken" en resetten. Ik blijf dezelfde melding krijgen. Nu blijkt dat ze bij mijn dealer (koelmans Heerlen) nog een C5 diesel in onderhoud hebben met het gelijke probleem. Ook gereset, dieselfilter vervangen (800euro) en nog steeds de melding. Nu geeft de dealer aan dat dit een storing is die bij alle oudere modelen (voor 2004) voorkomt en dat de enige oplossing is de computer te vervangen. Dit lijkt mij een erg rigoreuze oplossing. Heeft hier iemand ervaring mee of kan iemand een oplossing aandragen zonder dat ik een klein kapitaal moet uitgeven voor een nieuwe computer.
:roll: :roll: :roll:




C5 2.2. HDI exclusive 100.000km 2001

Auteur:  Pieter1974 [ 10 okt 2006 22:27 ]
Berichttitel: 

Volgens mij heeft in ieder geval Sonnema dit probleem ook gehad. Mogelijk zijn er nog 2 collega 2.2HDI rijders met soortgelijke problemen geweest, Harm van Beek en M&M.

Auteur:  Harm [ 11 okt 2006 00:01 ]
Berichttitel: 

Nee, ik heb het probleem (nog) niet gehad.

M&M dacht ik wel. Ik meen mij te herinneren (maar te lui het uit te zoeken) dat de computer niet vervangen is bij M&M. Even zoeken op de site naar diesel-additief of Eolys...

Auteur:  Roman [ 11 okt 2006 00:02 ]
Berichttitel: 

Harm van Beek schreef:
Nee, ik heb het probleem (nog) niet gehad.

M&M dacht ik wel. Ik meen mij te herinneren (maar te lui het uit te zoeken) dat de computer niet vervangen is bij M&M. Even zoeken op de site naar diesel-additief of Eolys...


hier staat wat :wink:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?t=245


en hier

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?t=243

Auteur:  Menno [ 11 okt 2006 09:16 ]
Berichttitel: 

Wat ik heb laten doen bij mijn dealer is via de lexia het FAP filter uit laten schakelen ( is een trucje wat werkt ... ) week rondrijden en weer aan laten zetten , melding is vervolgens weg en de computer is weer op de hoogte van de volle Eolyse tank ...... vreemd , maar dat doet er verder niet toe :lol:

Hoop dat dit ook voor jouw C5 werkt , Suc6 :P

Auteur:  Oldenhage [ 11 okt 2006 17:53 ]
Berichttitel: 

af en toe zou ik mijn collega´s....

zelfs bij Peugeot weten ze niet hoe het moet. Laat je dealer maar even bellen naar ons.

Computer vervangen lijkt mij niet helemaal de oplossing..

Auteur:  Ronald [ 12 okt 2006 23:21 ]
Berichttitel: 

Oldenhage schreef:
af en toe zou ik mijn collega´s....

zelfs bij Peugeot weten ze niet hoe het moet. Laat je dealer maar even bellen naar ons.

Computer vervangen lijkt mij niet helemaal de oplossing..


O. Was juist van plan in de pen te klimmen om hier te melden dat dit soort oplossingen (computer vervangen) toch wel echt helemaal van de zotte is. Het hoeft gelukkig al niet meer. Ik klim weer uit de pen.

gr. Ronald

Auteur:  Oldenhage [ 24 okt 2006 23:07 ]
Berichttitel: 

zo veel haast was er dus ook weer niet... :cry:

Auteur:  Robbert [ 05 maart 2007 17:31 ]
Berichttitel: 

Hoeveel km kan je eigenlijk rijden met een volle tank eolys ? Mijn C5 doet inmiddels bijna 40.000 km met een volle tank milieuhulp, nog steeds geen melding met bijvulverzoek :?

Auteur:  Menno [ 05 maart 2007 18:10 ]
Berichttitel: 

Onze vroege ph1 ongeveer 80K .... :)

Auteur:  niettepruimen [ 05 maart 2007 21:39 ]
Berichttitel: 

Ik heb inderdaad het filter een week laten uitschakelen en tevens laten uitstoken en nadat het filter weer ingeschakeld was geen problemen meer gehad. Mij dealer was echter niet happy met deze methode. (verdient hier veel minder aan). Sorry voormijn late reactie en ik wil iedereen bedanken die aan dit draadje heeft mee gewerkt.

André

Auteur:  Robbert [ 05 maart 2007 23:57 ]
Berichttitel: 

Bijzonder standpunt van je dealer, hij heeft nog een hoop te leren :cry: deze methode heeft een tevreden klant opgeleverd, en tevreden klanten geven altijd het beste resultaat, op de lange termijn :D

Auteur:  Oldenhage [ 06 maart 2007 00:28 ]
Berichttitel: 

niettepruimen schreef:
Ik heb inderdaad het filter een week laten uitschakelen en tevens laten uitstoken en nadat het filter weer ingeschakeld was geen problemen meer gehad. Mij dealer was echter niet happy met deze methode. (verdient hier veel minder aan). Sorry voormijn late reactie en ik wil iedereen bedanken die aan dit draadje heeft mee gewerkt.

André


Dat is kolder, want op deze milieu artikelen kan hij niet verdienen, hoogsten een uurtje arbeidsloon verkopen, maar dat kan hij nu ook berekenen. Nu heeft hij een tevreden klant en zelf wat geleerd.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/