Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
LuchtMassaMeter https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=4337 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Hugo c5 [ 22 feb 2009 15:36 ] |
Berichttitel: | LuchtMassaMeter |
Hoe komt er water in mijn luchtfilter waardoor mijn LuchtMassaMeter kapot ga ? Rij in een 2.0 HDI |
Auteur: | Duck [ 22 feb 2009 16:59 ] |
Berichttitel: | Re: LuchtMassaMeter |
Spuit je het blok af? |
Auteur: | tonny25 [ 22 feb 2009 18:52 ] |
Berichttitel: | Re: LuchtMassaMeter |
Hoge snelheid met veel regen op autobaan. Motor [luchtaanzuiging] zuigt dan veel natte lucht naar binnen. Tip: Gat boren onder in luchtfilterhuis, dat water er ook weer uit kan lopen. groeten Tonny. |
Auteur: | Hugo c5 [ 23 feb 2009 22:57 ] |
Berichttitel: | Re: LuchtMassaMeter |
nee spuit hem niet af |
Auteur: | Hugo c5 [ 23 feb 2009 22:59 ] |
Berichttitel: | Re: LuchtMassaMeter |
Maar als ik er een gat in boor zuig die dan geen valse lucht ? |
Auteur: | Harm [ 23 feb 2009 23:04 ] |
Berichttitel: | Re: LuchtMassaMeter |
Ik zou niet zo maar een gat in een luchtfilter of slang boren.... ![]() |
Auteur: | tonny25 [ 23 feb 2009 23:27 ] |
Berichttitel: | Re: LuchtMassaMeter |
In het onderste gedeelte zit toch ook de aanzuigpijp. Het huis zit in motorruimte. Daar zit ook de aanzuigbuis aan die zuigt de lucht onder het voorscherm vandaan. Hier kan met veel regen ook water mee gezogen worden. Dit komt dan in het huis terecht. Hierdoor kan door de luchtstroom het luchtfilter nat worden. Waardoor de LMM kapot van kan gaan. Klachten hadden alleen berijders die veel en hard over de duitse autobanen reden. Groeten Tonny. |
Auteur: | GuidoK [ 23 feb 2009 23:35 ] |
Berichttitel: | Re: LuchtMassaMeter |
Een gaatje boren is idd de oplossing (in de onderbak van het luchtfilterhuis). Het onderste gedeelte is het gedeelte vóór filter, en hier kan zich water in ophopen. Een gaatje zorgt ervoor dat het water kan weglopen; het is niet zo dat als er water inkomt dit ineens met liters tegelijk inkomt, maar met mate, en dat kan niet weg (dus hoopt het op en kan het schade veroorzaken). |
Auteur: | Oldenhage [ 23 feb 2009 23:42 ] |
Berichttitel: | Re: LuchtMassaMeter |
geen gaatjes boren, maar gewoon het juiste luchtfilter monteren. Dat luchtfilter is voorzien van een soort schuim / fiberfill materiaal. Dat spul houd het water tegen. |
Auteur: | tonny25 [ 23 feb 2009 23:43 ] |
Berichttitel: | Re: LuchtMassaMeter |
Ook dit filter heb ik wel eens kletsnat gezien. Gr. Tonny. |
Auteur: | jpiek [ 24 feb 2009 01:15 ] |
Berichttitel: | Re: LuchtMassaMeter |
Regelmatig uitwringen dan maar. Als het toch niet van het een op het andere moment gebeurt... |
Auteur: | GuidoK [ 24 feb 2009 01:20 ] |
Berichttitel: | Re: LuchtMassaMeter |
Oldenhage schreef: geen gaatjes boren, maar gewoon het juiste luchtfilter monteren. Dat luchtfilter is voorzien van een soort schuim / fiberfill materiaal. Dat spul houd het water tegen. Bij mijn auto heeft de merkdealer zelf het gaatje geboort, hij kwam zelf met de oplossing aandraven. Terwijl de auto daar in onderhoud zat, dus ik neem aan met de juiste luchtfilters. |
Auteur: | Hugo c5 [ 24 feb 2009 22:28 ] |
Berichttitel: | Re: LuchtMassaMeter |
Heb er inderdaad last van als ik op wintersport ga. Kwam dit jaar aan naar een dag in de spray gereden te hebben op duitse autobaan. Het luchtfilter stond echt vol met water. De toeter naar onder was helemaal gevuld. Maar nu weet ik het nog niet gat boren of niet. Ander idee aanvoerslang naar binnen halen en lucht uit de motor te laten zuigen. Of is dat ook geen goede oplossing ? |
Auteur: | tonny25 [ 25 feb 2009 00:27 ] |
Berichttitel: | Re: LuchtMassaMeter |
Gaatje boren. Lucht uit de motorruimte is vaak te warm en maakt extra geluid. Gr. Tonny. |
Auteur: | staircase [ 25 feb 2009 01:26 ] |
Berichttitel: | Re: LuchtMassaMeter |
Hugo c5 schreef: Ander idee aanvoerslang naar binnen halen en lucht uit de motor te laten zuigen. Of is dat ook geen goede oplossing ? Dit is geen goede oplossing. De lucht zou zo koud mogelijk moeten zijn afgezien van extremen. In koude lucht zit meer zuurstof dus meer vermogen/rendement. De aanzuigbuis voor het filter was bij mijn Laguna lang, met een vrij diepe S-bocht en haalde zijn lucht vlak achter de linker koplamp zodat ik bij deze nog nooit vocht in de buurt van filter heb aangetroffen. Tot op heden ook nog niet bij de C5 gelukkig al begrijp ik nu wel die extra toevoeging aan het filter. Chris. |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |