Auteur |
Bericht |
THEFXR
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 15 jul 2007 04:03 Berichten: 590 Woonplaats: Zuid-limburg
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen
Naar boven
|
 flashlube LPG
zijn hier mensen die op LPG rijden met het flashlube systeem gemonteerd? info http://www.flashlube-europe.com/
|
25 jul 2007 16:12 |
|
 |
dbnunumete
|
 Re: flashlube LPG
Ik ken het alleen maar voor oldtimers op lpg, die nog eigenlijk lood nodig hebben voor de "klepsmering".
|
31 jul 2007 16:32 |
|
 |
joopbos
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 sep 2008 12:54 Berichten: 152
Auto: C5 2.0 16V Berline Ligne Prestige
Opties: trekhaak, Vialle LPI
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 08970
Productienummer: 10230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Vert PETIT PRES
Naar boven
|
 Re: flashlube LPG
In onze vorige auto een Mazda 626 heb ik altijd Flashlube gebruikt. De Mazda 626 heeft relatief 'zachte' kleppen. Na 186.000 km (waarvan 120.000 km op LPG was er geen slijtage waarneembaar). LPG is erg schraal - Flashlube kun je beschouwen als een soortgelijke dope die je ook in benzines als V-Power en Excellium e.d. aantreft. Binnenkort wordt in onze C5 Vialle LPI ingebouwd, inclusief een doseereenheid voor Flashlube.
|
30 sep 2008 19:45 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: flashlube LPG
joopbos schreef: In onze vorige auto een Mazda 626 heb ik altijd Flashlube gebruikt. De Mazda 626 heeft relatief 'zachte' kleppen. Na 186.000 km (waarvan 120.000 km op LPG was er geen slijtage waarneembaar). Het probleem met dit soort producten is altijd dat je niet weet hoe je Mazda er na 186.000 had uitgezien zonder dit product. Dus kan dit nooit als bewijs of serieuze aanbeveling worden gezien. Sorry, ik ben altijd sceptisch, ik doe het nooit. gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
01 okt 2008 19:24 |
|
 |
joopbos
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 sep 2008 12:54 Berichten: 152
Auto: C5 2.0 16V Berline Ligne Prestige
Opties: trekhaak, Vialle LPI
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 08970
Productienummer: 10230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Vert PETIT PRES
Naar boven
|
 Re: flashlube LPG
Je hebt in deze zin gelijk: de meeste additieven zijn slecht evalueerbaar ('Stop een tijger in uw tank')... Echter: het komt bij Mazda's 626 (met de 1.8 GE motor) op lpg redelijk vaak voor dat de cylinderkop na 150.000 km op lpg aan vervanging toe is. Onze Mazda vertoonde na 120.000 km geen merkbare slijtage; dat is een redelijke indicator van het effect. Mijn garagehouder was verbaasd... Ook een indicator is dat de motor niet 'rauw' loopt bij het gebruik van Flashlube; het loopt soepeler. Ook onze lpg-inbouwer heeft positieve resultaten met de toevoeging. Voor de C5 2.0 is Flashlube niet persé noodzakelijk - de motor loopt er minder rauw op. Om de kosten hoef je het niet te laten, Flashlube is niet duur in gebruik. Zie ook de test van Honda's en een Xantia op: http://www.flashlube-europe.com/nl/tech ... taten.html
|
01 okt 2008 20:56 |
|
 |
joopbos
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 sep 2008 12:54 Berichten: 152
Auto: C5 2.0 16V Berline Ligne Prestige
Opties: trekhaak, Vialle LPI
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 08970
Productienummer: 10230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Vert PETIT PRES
Naar boven
|
 Re: flashlube LPG
Sinds gisteren rijdt de C5 op LPG: Vialle LPI systeem. Gemonteerd door Adrie Schouten in Heerenveen en voorzien van Flashlube set. LPI rijdt geweldig, volle tank voor € 26,=...
|
10 okt 2008 17:08 |
|
 |
THEFXR
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 15 jul 2007 04:03 Berichten: 590 Woonplaats: Zuid-limburg
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen
Naar boven
|
 Re: flashlube LPG
joopbos schreef: Sinds gisteren rijdt de C5 op LPG: Vialle LPI systeem. Gemonteerd door Adrie Schouten in Heerenveen en voorzien van Flashlube set. LPI rijdt geweldig, volle tank voor € 26,=... Lpi wordt toch vloeibaar ingespoten ipv gasvorm, dan heb je dat flashlupe niet meer nodig.
|
10 okt 2008 19:34 |
|
 |
joopbos
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 sep 2008 12:54 Berichten: 152
Auto: C5 2.0 16V Berline Ligne Prestige
Opties: trekhaak, Vialle LPI
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 08970
Productienummer: 10230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Vert PETIT PRES
Naar boven
|
 Re: flashlube LPG
Bij Vialle LPI wordt LPG inderdaad vloeibaar ingespoten (het verandert in gasvorm zodra het in de verbrandingkamer belandt), maar dat wil niet zeggen dat daardoor de eigenschappen van LPG veranderen. LPG is schraal (dus niet 'vettig', zoals benzine of diesel). Het probleem is dat LPG géén smerende eigenschappen heeft, of het nu vloeibaar of in gasvorm wordt geïnjecteerd. Door de toevoeging van Flashlube wordt het 'smerende' effect van benzines bereikt (vergelijkbaar met zgn. 'dopes' in benzine (zie V-Power of Excellium). Wellicht ten overvloede: Flashlube wordt niet in de gastank met LPG gemengd (aan LPG kun je niks toevoegen). Flashlube wordt via een opening in het inlaatspruitstuk bij het brandstof mengsel gevoegd. (zie http://www.flashlube-europe.com/images/ ... 0dl_nl.pdf
|
10 okt 2008 20:45 |
|
 |
|