Die Fransen gebruiken andere omrekeningsfactoren.
De pk (ch of hp) is per definitie geen metrische eenheid en er zijn twee omrekeningsfactoren in omloop:
P = m.g.v = 735,498 75 watt = 1 ch
P = m.g.v = 745,699 8 watt = 1 hp
horsepower (metric) hp = 75 m kgf/s = 735.498 75 W
horsepower (European electrical) hp = 75 kp m/s = 736 W
horsepower (Imperial mechanical) hp = 550 ft lbf/s = 745.699 W
horsepower (Imperial electrical) hp = 746 W
daarnaast drie (meet) standaarden, DIN, bhp en CEE
1PS DIN = 0,73549875 kW
1bhp = 1,0141PS DIN
Omdat bij een getal ook een meetmethode hoort: bijv ps DIN vs. kW CEE, is zomaar omrekenen dus eigenlijk onzin. Helemaal verwarrend is het, als men eerst naar de ene methode gaat daarna de ander, met als gevolg dat er ineens 98kW/136pk komt te staan
http://www.citroenet.org.uk/passenger-cars/psa/c5/c5tech3.htmlHet mysterie is simpel op te lossen: het vermogen volgt uit het koppel, en pakken we de curve erbij dan heeft de 2.2HDi:
317Nm CEE @2000tpm = 66,3kW
295Nm CEE @3000tpm = 92,7kW
240Nm CEE @4000tpm = 100,5kW! (=136,6 DIN PS /134,7 bhp)

oftewel zoals bij RR, tussen 2500tpm en 4000tpm: genoeg
NB een hele kleine verandering in het maximum toerental waarbij het topvermogen vrijkomt levert al een groot verschil op
240@3900=133pk,
240@4100=140pk!
Gezien de toleranties tijdens productie is dit helemaal niet vreemd, ik heb lang in een Xm V6 gereden die bij 6400tpm z'n max haalde (ipv 6000) het gevolg: meer dan 190pk ipv 170pk.
Citaat:
1 type 2.2 hdi motor
idd, er is maar een 100kW 2.2HDi16v, altijd met FaP, dubbele balansassen, variabele turbo geometrie (VGT), en variabel inlaatspruitstuk (swirl).
Citaat:
Die 2.2 in de ph2 is dezelfde motor ,...
Je hebt wel nog een 173 PK variant in de ph2
De 2.2HDi173 is een van de nieuwere varianten van die motor, hij komt in drie vermogens:
~160pk belgische markt
173pk 370Nm 6bak handbak (C5ph2,C5-3 en C6)
173pk 400Nm 6bak automaat (C5ph2, C6 mj2009)
itt tot de 2.2HDi136 heeft deze motor een dubbele turbo.