Verschil 2.2 136PK (phI) & 2.0 138PK HDi (phII)
Auteur |
Bericht |
maeseelek
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:13 Berichten: 592 Woonplaats: Vlaanderen
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Naar boven
|
 Verschil 2.2 136PK (phI) & 2.0 138PK HDi (phII)
Er is een groot verschil tussen de 2.2hdi en 2.0hdi, verklaring, dunno
|
30 mei 2006 17:12 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
maeseelek schreef: Harm van Beek schreef: sja, vind de mijne al comfortabel genoeg....mocht wat sneller zijn...is soms wat traag in de wegrijdactie... is een groot verschil tussen de 2.2hdi en 2.0hdi, verklaring, dunno (maar dit misschien in een ander draadje?)
Dunno? wasda? Oh ja, don't know....
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
30 mei 2006 17:13 |
|
 |
maeseelek
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:13 Berichten: 592 Woonplaats: Vlaanderen
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Naar boven
|
alle ja, groot nu niet, maar je voelt wel het verschil moet ik zeggen.
de 2.0 is rapper weg vind ik persoonlijk
|
30 mei 2006 17:27 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Deze post is blijven steken :
Harm van Beek schreef: sja, vind de mijne al comfortabel genoeg....mocht wat sneller zijn...is soms wat traag in de wegrijdactie... M&M schreef: OT : Tja 1533 kg in beweging brengen ( ex de bestuurder  ) duurt ff , heeft mijn C5 ook last van , maar eenmaal rollen gaat hij prima vooruit ( 't is helaas geen V6 .... )
Verder wat orde en draadjes gemaakt , liep allemaal een beetje door elkaar 
|
30 mei 2006 17:28 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Werknemer bij mijn dealer kwam met de sugesstie m'n 2.2 te chippen ...
Dat trage 'starten' is soms lastig , vooral bij een rotonde even nadenken voordat je jezelf ervoor gooit
Wil wel eens dat verschil merken ( 2 pk en een paar NM ) van de 2.0 , met natuurlijk de nieuwe auto 6-bak ... 
|
30 mei 2006 17:31 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Bij mij is er een piefje kapot. Van de week wordt dat gefixt.
Ben benieuwd of dat nog effect heeft.
En idd, dat verschil van die 2pk wil ik ook wel eens voelen.
Enne, chippen, ik heb er ook wel eens aan gedacht (men is snel verwend, zo blijkt), maar dan wil ik wel zeker weten dat het overige mechaniek er tegen kan.
Mijn vorige gechipte auto vrat koppelingen en turboslangen 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
05 jun 2006 20:31 |
|
 |
Pieter1974
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:29 Berichten: 269 Woonplaats: De Kwakel
Auto: Peugeot 407 XT 2.0-16V HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 126126
Kleur: Gris Fer
Naar boven
|
Harm van Beek schreef: Bij mij is er een piefje kapot. Van de week wordt dat gefixt. Ben benieuwd of dat nog effect heeft. En idd, dat verschil van die 2pk wil ik ook wel eens voelen. Enne, chippen, ik heb er ook wel eens aan gedacht (men is snel verwend, zo blijkt), maar dan wil ik wel zeker weten dat het overige mechaniek er tegen kan. Mijn vorige gechipte auto vrat koppelingen en turboslangen 
voor de koppeling moet je nu niet bang voor zijn..... ahoewel ik bij de Passat met een gechipte 96 kw heb gereden waarbij de toerentallen ook ineens omhoog konden vliegen zonder versnelling.
_________________ Pieter van Lenten
|
06 jun 2006 01:42 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Ook een automatische koppeling is beperkt in koppel of vermogen. Dus ik ga het geintje niet zonder onderzoek vooraf (laten) uitvoeren.
Eerst het piefje...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
06 jun 2006 22:08 |
|
 |
Pieter1974
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:29 Berichten: 269 Woonplaats: De Kwakel
Auto: Peugeot 407 XT 2.0-16V HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 126126
Kleur: Gris Fer
Naar boven
|
was een bugje in de electronica, originele tuning.....  inmiddels verholpen.
_________________ Pieter van Lenten
|
07 jun 2006 01:27 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Maar zit er ook verschil in de koppels en de toerentallen waarbij de maxima gecreëerd worden? Dat lijkt me ook van invloed op het "gevoel" van de auto.
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
07 jun 2006 08:38 |
|
 |
Robbert
|

Mijn 'oude' 2.2 HDI komt qua vermogen overeen met de nieuwe 2.0, allebei circa 135 pk en 310 nm. Ook voor wat betreft sprint naar 100 en topsnelheid zouden beide varianten volgens fabrieksopgaaf zeer aan elkaar gewaagd zijn. Maar n.a.v. stukje tekst uit test begon ik te twijfelen :
Niet uniek voor Citroen, maar wel zeer modern, zijn de dieselmotoren met roetfilter. Behalve met de diverse benzinemotoren is de C5 naar keuze leverbaar met een 1.6, 2.0 of 2.2 liter dieselmotor, altijd met roetfilter. De keuze voor de testauto gaat uit naar de 2.0-liter variant omdat deze het meest verkocht wordt.
De motor is stil, presteert uitstekend en heeft altijd meer dan voldoende reserve beschikbaar. Sterker nog: tijdens de lange rit op de Duitse Autobahn haalde de testauto een beduidend hogere topsnelheid dan beloofd. Citroen stelt dat de 138 paardenkrachten bij 205 km/u ophouden, maar in de praktijk wordt 230 km/u op de snelheidsmeter getoverd!
Artikel komt hier vandaan :
230 per uur, lijkt me wat overdreven. Met wind in de rug berg af ? Iemand soortgelijke ervaringen (uiteraard opgedaan op de Duitse Autobahn  )
|
03 dec 2006 19:56 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Ik heb mijn automaatje op hooguit 192km/h gekregen, na de vervanging van de turbo. Daarvoor was 170 het matje.
Ben idd benieuwd...wellicht hadden ze toch een 2.2 (173pk!) bij zich...maar dan nog, hoor 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
03 dec 2006 21:15 |
|
 |
maeseelek
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:13 Berichten: 592 Woonplaats: Vlaanderen
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Naar boven
|
ik woon veel te ver van duitsland ...
ga anders eens kijken op 407forum.nl daar staan redelijk veel top-testen
_________________ op de oprit: ... (in bestelling) 1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13 1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ... 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit: 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06 C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03 Smart For2 cabrio CDi
|
04 dec 2006 08:52 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
de 2.0 hdi en de 1.6 hdi (ph2) hebben toch die fameuze "turboboost" die je op het gewenste moment 20Nm extra geven.
|
04 dec 2006 09:40 |
|
 |
arendonk
C5club Executive
Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59 Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
M&M schreef: Werknemer bij mijn dealer kwam met de sugesstie m'n 2.2 te chippen ... Dat trage 'starten' is soms lastig , vooral bij een rotonde even nadenken voordat je jezelf ervoor gooit Wil wel eens dat verschil merken ( 2 pk en een paar NM ) van de 2.0 , met natuurlijk de nieuwe auto 6-bak ... 
Heb pas met de 2 liter 6-bak automaat gereden van mijn schoonvader. Hop op de sportstand en gaan! Zeeer snelle auto
|
04 dec 2006 09:44 |
|
 |
|