uitlaat storing na powerbox
Auteur |
Bericht |
c5fries
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 26 feb 2007 13:22 Berichten: 214
Auto: Citroen DS5
Opties: So Chic
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 77459
Naar boven
|
 uitlaat storing na powerbox
een collega van mij heeft een C5 Hdi uit 2002 break 110pk. hij wou wat meer vermogen en had besloten een powerbox van PSI motorsport te monteren. Deze werd op aangesloten op de verstuivers. De auto reed voordat hij de box aansloot altijd goed en geen storingen. Na een test ritje met de box (auto eerst warm gereden) sloeg de auto af bij voluit gasgeven (hij kon wel voelen dat hij een sterker koppel had maar dat was voor korte duur) Hij kon hem wel weer starten en verder rijden maar heeft de box toch maar weer afgekoppelt
Nu was zijn vraag zou er iets kapot zijn gegaan door de box en zo ja wat zou het kunnen zijn???
_________________ Wat Duits, Japans en Italiaans daarna Citroën Ax 1.1 Citroën Zx 1.4i Citroën Xsara 1.4i Citroën Xsara break TD Citroën C5 break 2.0 hdi ph I Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III Citroën DS5 1.6 Thp
|
09 jul 2008 09:39 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
 Re: uitlaat storing na powerbox
_________________

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
09 jul 2008 12:09 |
|
 |
Nodri
|
 Re: uitlaat storing na powerbox
Idd powerbox is sowieso geen goed idee. Gewoon laten chippen bij een bedrijf dat de MM zelf aanpast. Is idd duurder maar ook wat veiliger. Een goede chipper leest eerst de auto uit en zal daarna een aanpassing doen op basis van wat de motor aankan!
|
09 jul 2008 12:22 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: uitlaat storing na powerbox
Dit is het verhaal van iemand met een Peugeot 308 1.6 HDI
Heb afgelopen woensdag (2 juli) mijn 308 laten chippen. De eerste dag was ik niet zo onder de indruk. Vermogen en koppel kwamen er niet echt uit. De vrijdag daarop was het geheel anders. De hernemingen in de 5e versnelling waren super. Dit bracht mij ertoe om eens te kijken met een collega hoe snel de auto nu eigenlijk wel was. 9 seconden van 0-100km/h 10.5 seconden van 80 tot 120km/h in zijn 5 5 seconden van 100 tot 120km/h in zijn 5
Vandaag 8 juli naar dezelfde rollenbank geweest waar ik mijn standaard vermogen heb laten meten wegens ander luchtfilter (K&N). Ik kan een ieder meedelen dat wat er op deze site aan vermogen staat met inachtname van de aandrijfverliezen waar wordt gemaakt. Qua verbruik durf ik nog niets zinnigs te zeggen. De kick van het "wegspuiten" zonder terugschakelen is nog te leuk en ik heb het idee dat de verbruiks meter in de auto nog even moet "wennen". Wat ik wel kan vertellen dat met tegen wind ik eerst een verbruik van rond de 7 l/100km had en nu is dit rond de 6l/100km.
Deze tuning heeft mij helemaal gegeven waar ik hem voor heb laten tunen. Dik koppel in de lage toeren (1700 - 2500rpm) en krachtig boven de 3000rpm. Een 2.0HDi voor de prijs van een 1.6HDi?
ZIPTUNING maakt het waar.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
09 jul 2008 14:57 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
 Re: uitlaat storing na powerbox
ja maar de 110 hdi vind het niet leuk klaverblaadje
quote eviltwin geen directe ervaring, maar voor de 2.0HDi110 geldt, dat noch de handbak (koppeling), noch de automaat meer vermogen en koppel aankan. Houd dus rekening met een gereduceerde levensduur.
Het is niet voor niks dat de 2.2HDi136 een veel grotere koppeling en een andere automaat heeft (zelfde als V6) unquote eviltwin
_________________

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
09 jul 2008 21:19 |
|
 |
harryeik
|
 Re: uitlaat storing na powerbox
Kan je de 2.2 dan wel makkelijk laten chippen? Ik bedoel: kan die het extra koppel aan???
|
26 jul 2008 08:43 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: uitlaat storing na powerbox
Ik heb het geprobeerd met mijn ex 2.2. Maar het voelde niet prettig (enorme dip in de koppelkromme) zodat ik het heb laten terugdraaien...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
04 aug 2008 10:01 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: uitlaat storing na powerbox
Harm van Beek schreef: Ik heb het geprobeerd met mijn ex 2.2. Maar het voelde niet prettig (enorme dip in de koppelkromme) zodat ik het heb laten terugdraaien... Vertel eens wat meer, waar lag die dip dan? Had je in een bepaald gebied minder vermogen als voor die tijd? Bij wie heb je dat laten doen? Was dat een powerbox of een verandering in het motormanagement.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
04 aug 2008 13:18 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: uitlaat storing na powerbox
Ik heb het bij Zip-tuning een poging gewaagd, destijds...
Wat merkte ik: eerst ging de hele update van het MM volledig fout. De motor was dood na het overzetten. Na 4 uur wachten was er eindelijk de juiste persoon met de spullen (of de persoon met de juiste spullen) aanwezig en nadat alles weer erin gezet was, merkte ik voor de 2000rpm een enorm dood(s) moment. Bij acceleratie werd je rond dat toerental bijna met het gebit op het stuur geworpen omdat de auto enorm inhield.
Was geen prettig gevoel.
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
04 aug 2008 13:23 |
|
 |
|