Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 Hikje bij overschakelen van benzine naar LPG normaal? 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 12:14
Berichten: 207
Woonplaats: Groningen
Auto: 2.0 i 16v Berline Ligne Prestige
Opties: Trekhaak, cruise control, PDC
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9362CJ
Productienummer: 10520
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301k
Kleur: Gris Fulminator EYPC
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Hikje bij overschakelen van benzine naar LPG normaal?
Afhankelijk van de buitentemperatuur schakelt de AG-installatie na een koude start ('s zomers) na 200 a  500 meter over op gas.
Ik start in een 30 km zone en rijd dus heel rustig in twee.
Het overschakelen gaat gepaard met een korte hik.
Het is ook al voorgekomen dat de motor op drie cylinders begon te lopen; pas na aan- en uitzetten ging dit over.
Er is een servicemelding en een melding over uitlaatgas.
De computer is al eens uitgelezen en gereset, maar de volgende dag ging het weer mis. Printjes meegevraagd en -gekregen.
Volgens de dealer moet er uitgebreid onderzoek gedaan worden.

Ik ken de uitgebreide draad 'uitlaatgasstoring en op drie cylinders lopen' op het CF.

Mijn vraag: is de hik normaal, of hoort die ook bij de verschijnselen in de CF-draad?

Dit alles voor een zo goed mogelijke diagnose.

_________________
BMW R80/7 1979 voor mooi weer en het boxergeluid


28 jul 2006 11:04
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21
Berichten: 2016
Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Een hikje vind ik niet zo vreemd (al valt het me bij mijn auto niet op, mijn Xantia had er meer last van). Je verandert van brandstof en dat hoeft niet altijd even soepel te gaan...

Maar het slecht lopen na het overschakelen is wel iets om goed na te laten kijken...

_________________
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...


28 jul 2006 11:14
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Geen hikje bij mijn LPG-C5.
Ik merk alleen dat hij overschakelt doordat het geluid uit de bagageruimte stopt (gezoem van de LPG pomp?) en het lampje niet meer knippert.

Ik denk dat het verstandig is, hier eens een LPG-specialist bij te halen.
Jouiw probleem heb ik 1 keer gehad, na ongeveer 30.000km. Toen is de auto bij de LPG-specialist geweest en daarna nooit meer last gehad.
de melding over uitlaatgas en katalysator krijg ik alleen nog als ik de gastank leeg rijd.
Bij mij schakelt de auto niet automatisch terug naar benzine bij een lege gastank.


28 jul 2006 11:32
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21
Berichten: 2016
Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Jep, helemaal mee eens.

Zit je nog in de garantie? Anders gewoon direct naar een specialist. Dat heeft toen bij mijn Xantia ook perfect geholpen (die wilde bij warm weer niet meer op gas lopen als de airco aan was geweest).

_________________
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...


28 jul 2006 11:36
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 12:14
Berichten: 207
Woonplaats: Groningen
Auto: 2.0 i 16v Berline Ligne Prestige
Opties: Trekhaak, cruise control, PDC
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9362CJ
Productienummer: 10520
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301k
Kleur: Gris Fulminator EYPC
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
R1200C schreef:
. . .Zit je nog in de garantie? Anders gewoon direct naar een specialist. . .

De garantietermijn van drie maanden loopt nog, maar de auto komt niet van een Citroen-dealer.
Daarom wil ik zo gericht mogelijk actie ondernemen; anders wordt weer de alleen de melding, maar niet de storing verwijderd. Dat helpt niet echt.

_________________
BMW R80/7 1979 voor mooi weer en het boxergeluid


28 jul 2006 12:09
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10662
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
nixmit schreef:
R1200C schreef:
. . .Zit je nog in de garantie? Anders gewoon direct naar een specialist. . .

De garantietermijn van drie maanden loopt nog, maar de auto komt niet van een Citroen-dealer.
Daarom wil ik zo gericht mogelijk actie ondernemen; anders wordt weer de alleen de melding, maar niet de storing verwijderd. Dat helpt niet echt.

maakt toch niks uit??

ik heb destijds mijn evasion ook niet bij een citroendealer gekocht maar omdat de verkopende garage niet instaat was om de auto inorde te brengen hebben zij dit bij citroen laten doen :wink:
ik neem aan dat aan een gas install toch niet iedere garage mag werken cq prutsen??


28 jul 2006 12:11
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21
Berichten: 2016
Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Je kunt ze natuurlijk ook de suggestie doen om er een specialist bij te halen

_________________
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...


28 jul 2006 12:14
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 12:14
Berichten: 207
Woonplaats: Groningen
Auto: 2.0 i 16v Berline Ligne Prestige
Opties: Trekhaak, cruise control, PDC
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9362CJ
Productienummer: 10520
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301k
Kleur: Gris Fulminator EYPC
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Naar de gasspecialist!
Duidelijk is dat de gasspecialist eraan te pas moet komen. Daarvan is de garagist intussen overtuigd.

Wanneer je de draad op het CF leest, zie je dat dat niet per definitie tot een oplossing leidt.

Vandaar dat ik zo goed mogelijk wil weten wat er aan de hand is.

_________________
BMW R80/7 1979 voor mooi weer en het boxergeluid


28 jul 2006 12:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 74 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.