Auteur |
Bericht |
morro
C5club Newbie
Geregistreerd: 27 aug 2006 22:00 Berichten: 8 Woonplaats: Heerlen
Auto: Sedan type 3 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 70.000
Kleur: Grijs metalic
Naar boven
|
 Lekke koppakking
Helaas bij 154.000 km werd ik geconfronteerd met een lekkende koppakking bij mijn c5 2.0 HDI uit 2003. Tevens werd de distributieriem vervangen: totale kostenpost zo'n 1300 euries. Citroen gaf niet thuis met enige coulance-regeling. Zijn er meer mensen die dit bij een jonge auto dit hebben meegemaakt?
_________________ Vanaf febr 2015 c5 type 3, 2 liter automaat sinds 1987 citrofiel (bx-en, xm en C5 type 1)
|
13 feb 2007 23:23 |
|
 |
frank65
V.I.P.
Geregistreerd: 30 mei 2006 11:34 Berichten: 1566 Woonplaats: Willemstad
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Naar boven
|
Hier nog niet (2001 2.0HDI automaat 171.000km)
_________________
Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011. Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17 Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015 In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
|
14 feb 2007 00:49 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
2.2 HDIf met 248000. Lekke koppakking? Wat is dat?
Anderzijds, bij welke kilometerstand moet de distributieriem? 160.000? Daarover kun je dan niet klagen, omdat dat nu meteen al gebeurd is.
Heb je de auto zelf sinds nieuw?
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
14 feb 2007 08:55 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11350 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Inderdaad snel maar wie was en hoe de vorige berijder?dat zegt ook een hoop denk ik.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
14 feb 2007 09:05 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
Ik heb er ook geen last van maar ik rijd benzine en heb er nog niet zo veel kilometers opzitten
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
14 feb 2007 09:07 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Distributieriem kost denk ik een 500€. Valt onder normaal onderhoud.
En lekke koppakking is iets wat voor door de berijder wordt veroorzaakt.
Ik vrees dat je weinig recht van spreken hebt.
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
14 feb 2007 09:13 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
Harm van Beek schreef: En lekke koppakking is iets wat voor door de berijder wordt veroorzaakt.
Is dat altijd het geval? Kan het dan niet iets te maken hebben met een slechtere kwaliteit van materiaal? 
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
14 feb 2007 09:14 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Nee, voor zover ik weet wordt het in 99% van de gevallen veroorzaakt door het niet rustig en gelijkmatig warm laten worden van de motor. Dus meteen volgas weg, veel toeren maken bij koude motor.
LPG was ook een boosdoener, maar aangezien dit een diesel is, is dat niet relevant.
Maarre, correct me if I'm wrong.
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
14 feb 2007 09:20 |
|
 |
AJ Meester
|
Wimmie schreef: Harm van Beek schreef: En lekke koppakking is iets wat voor door de berijder wordt veroorzaakt.
Is dat altijd het geval? Kan het dan niet iets te maken hebben met een slechtere kwaliteit van materiaal? 
kan natuurlijk een keer voorkomen, maarja hoe bewijs je dat?
|
14 feb 2007 09:21 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Simpel: dan gebeurt het vaker.
Denk aan de TU-motoren.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
14 feb 2007 09:23 |
|
 |
arendonk
C5club Executive
Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59 Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
Harm van Beek schreef: Nee, voor zover ik weet wordt het in 99% van de gevallen veroorzaakt door het niet rustig en gelijkmatig warm laten worden van de motor. Dus meteen volgas weg, veel toeren maken bij koude motor.
LPG was ook een boosdoener, maar aangezien dit een diesel is, is dat niet relevant.
Maarre, correct me if I'm wrong.
Owjeej 
|
14 feb 2007 11:39 |
|
 |
morro
C5club Newbie
Geregistreerd: 27 aug 2006 22:00 Berichten: 8 Woonplaats: Heerlen
Auto: Sedan type 3 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 70.000
Kleur: Grijs metalic
Naar boven
|
 koppakking is van metaal
Het blijkt dat de pakking tussen moterblok en kop nu uit een metalen plaat bestaat. Het schijnt dat alle nieuwere PSA motoren dit hebben.
De lekkage was gering, maar de motor bouwde in het koelvloeistofcircuit zoveel druk op, dat hij bij de dop van het expansievat ging lekken.
Om de 200 km een halve liter bijvullen is niet zo'n probleem, maar je blijft met een natte motorcabine rijden.
De slangen konden na een korte rit niet meer indrukt worden, zoveel druk zat op het systeem. Ook 's morgens bij koude motor zat er nog flink wat druk op het koelwatercircuit.
Dit is natuurlijk niet bevorderlijk voor slangen en radiator, dus moest ik er maar aan geloven.
Mijn garagist zegt dat het voor hem de eerste c5 was, maar het schijnt dat het bij meer motoren (ook bij een lagere kmstand en ook bij renault en peugot) voorkomt.
Vandaar mijn oproep.
Overigens ben ik wel een rustige (caravan)rijder. Wat mogelijk wel een verklaring kan zijn is dat ie een 3 maanden in de verkoop heeft gestaan. Mogelijk is toen gejakkerd. maar het is gissen. (met de caravan erachter had ik dit probleem niet).
_________________ Vanaf febr 2015 c5 type 3, 2 liter automaat sinds 1987 citrofiel (bx-en, xm en C5 type 1)
|
14 feb 2007 22:35 |
|
 |
unknown4u
|
 Re: Lekke koppakking
Vandaag na meer dan 6 jaar in het bezit te zijn geweest van de zelfde 2.0 hdi 81 kw versie zelfde euvel. auto is van 2001. en heeft 177.000 km gereden. koelvloeistofverlies en ook een vreselijke drukopbouw in het koelsysteem. zelfs na een nachtstilstand. koppakking naar de k!@#$. 
|
03 jul 2007 20:15 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: Lekke koppakking
Zonde... 6 jaar terug met dezelfde auto of een andere? Welke km-stand destijds?
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
03 jul 2007 20:16 |
|
 |
henkie HDI
V.I.P.
Geregistreerd: 14 jun 2007 18:26 Berichten: 1853 Woonplaats: Amsterdam
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl
Naar boven
|
 Re: Lekke koppakking
de mijne bij 217.000 vervangen .... en nu sta ik op 281.000
_________________ De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5
|
03 jul 2007 20:37 |
|
 |
|