Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
diesel reinigings additief https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=243 |
Pagina 1 van 6 |
Auteur: | sonnema [ 13 jul 2006 16:09 ] |
Berichttitel: | diesel reinigings additief |
na wat storingsmeldingen bleek toch dat het additieftankje gevuld moest worden. kosten totaal 260 euro ![]() soms ben ik niet blij met mijn c5 ![]() |
Auteur: | Menno [ 13 jul 2006 16:11 ] |
Berichttitel: | eolyse |
![]() ![]() |
Auteur: | sonnema [ 13 jul 2006 22:30 ] |
Berichttitel: | |
bij mij was het ook de dealer ![]() ga toch eens vragen hoe dat zit. wat was de hoeveelheid die bij jou gevuld is? volgens de rekening is er 5,5 liter in gegaan zijnde 114 euro en 103 euro ex btw arbeidsloon |
Auteur: | Menno [ 14 jul 2006 06:46 ] |
Berichttitel: | |
Er is inderdaad 5,5 liter bijgevuld , rekening dik € 80,- incl. arbeidsloon .... Ik heb er met m'n neus bijgestaan , tevens is het FAP filter leeggestookt , via de lexia een speciaal programma wat doorlopen wordt. |
Auteur: | Pieter1974 [ 15 jul 2006 16:58 ] |
Berichttitel: | |
Zoooooooooooooooo heeeeeeeee das nog eens een verschilletje 103 eu zal ~anderhalf uur zijn. |
Auteur: | sonnema [ 30 jul 2006 11:59 ] |
Berichttitel: | |
Vanmorgen uit mijn werk tijdens het rijden een tik en weer storing reinigings programma ![]() cq minder vermogen. Ik ga van de week maar eens naar Nieuw Vennep, want met die knoeiers hier in Alkmaar heb ik het wel een beetje gehad ![]() |
Auteur: | Menno [ 30 jul 2006 13:09 ] |
Berichttitel: | |
Ben benieuwd of ze in NV wel de storing wegkrijgen ... |
Auteur: | sonnema [ 30 jul 2006 16:36 ] |
Berichttitel: | |
ik ook |
Auteur: | Menno [ 31 jul 2006 16:00 ] |
Berichttitel: | |
Kun je gelijk een KPH scoren ... ![]() ![]() |
Auteur: | sonnema [ 31 jul 2006 20:32 ] |
Berichttitel: | |
is idd geval beter dan de klpd ![]() nog even langs de "knoeiers"geweest want voor 260 euro mogen ze wel de kans krijgen de klus af te maken de auto heeft een geforceerde reinigingscyclus gekregen die wel werd afgemaakt ![]() nu geen storing meer in het scherm , nog even de volgende cyclus afwachten 500 km of het dan wel automatisch gaat. |
Auteur: | sonnema [ 31 jul 2006 21:48 ] |
Berichttitel: | |
storing onvoldoende reiningscyclus is na 20 km weer terug ![]() morgen maar weer even langs ![]() |
Auteur: | Menno [ 02 aug 2006 11:45 ] |
Berichttitel: | |
Hmmm , niet echt geweldig ![]() |
Auteur: | madelief [ 16 aug 2006 22:23 ] |
Berichttitel: | |
wat is dat eigenlijk een additieftankje? en wat heeft het voor functie? wil iemand dat mij uitleggen? groet, arjan. |
Auteur: | Pieter1974 [ 16 aug 2006 22:58 ] |
Berichttitel: | |
sonnema schreef: storing onvoldoende reiningscyclus is na 20 km weer terug ![]() morgen maar weer even langs ![]() Goed bezig...... ![]() ------------------------------------------------------------ In het additieftankje wordt Eolys gedaan, deze stof, op basis van cerine, wordt gebruikt om eens in de 4 a 500km het partikelfilter te reinigen. (regenereren) tijdens regeneratie wordt 5 % meer brandstof gebruikt en het proces duurt 2 a 3 minuten. Het tankje moet elke 80.0000 km gevuld worden en dan moet ook het roetfilter zelf met een hogedrukreiniger gereinigd worden. |
Auteur: | Menno [ 17 aug 2006 11:06 ] |
Berichttitel: | |
Nog even een aanvulling op Pieter ![]() * : Het FaP raakt iedere 500km vol met roetdeeltjes, een standaard verbrandingscylcus met hoge temperatuur brandt het dan schoon (regeneratie) Eolys wordt vanuit een apart tankje bij iedere tankbeurt in de brandstof tank gepompt, het verbrandt in de motor gedeeltelijk, maar belangrijker, het komt ook in de roetdeeltjes terecht, zodat deze tijdens regeneratie makkelijker verbranden. * : De auto geeft een waarschuwing minimum peil Diesel Dope ( of : peil diesel additief laag ) Dit geeft aan dat je Eolys bijna op is.Een setje bij de dealer met 5L kost + 70EUR. Inclusief een setje slangen en een opvangflacon, moet wel vanonder de auto bij het Eolys tankje kunnen komen. Daarna moet de BSI gereset worden (anders blijft de melding) en verteld worden hoeveeel Eolys er bij is gegaan , je zet de teller weer op nul. * : Bij auto's van voor medio 2002 is dit iedere 80.000-100.000km. Daarna is de levensduur ~120.000km. Het zou standaard bij de 80.000km beurt uitgevoerd moeten worden. Bij deze standaard procedure hoort ook het vervangen van het FaP-filter. * : Maar de procedure die de dealer roetfilter vernieuwen noemt hoeft niet per se het vervangen van het roetfilter in te houden. De procedure die ik ( zie : #1 ) heb laten uitvoeren is een speciale regeneratie. Deze is bedoelt om aangekoekt roet en as deeltjes er uit te krijgen, die na de normale regeneratie blijven hangen. * : het FaP-filter zelf is een tussenstuk in de utilaatpijp (dikke bak tussen pre-katalysator en post-katalysator, met pijpen eraan voor de druk sensoren. #1 : Aan de lexia hangen en vervolgens de optie FAP-filter regenereren kiezen ...Vervolgens gaat de auto langzaam warm draaien , als de olie op temperatuur is gaat het toerental flink omhoog ( in mijn geval 4000 rpm ) en wordt het Filter schoongeblazen ..... computer berekend hoe lang en welk toerental , vervolgens zakt deze weer langzaam naar normale waarden en komt er geen zwarte rook* meer uit het systeem ( 'schoon' ) .... klaar ![]() *Zwarte rookwolken zijn het gevolg alsook een extreem heet uitlaatsysteem , kortom na een tijdje komt er rook uit alle hoekjes en gaatjes en denk je werkelijk dat je C5 in de fik staat , vandaar niet aan te raden om te kijken ( of juist wel ) ... ![]() Zie ook : FAQ |
Pagina 1 van 6 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |