Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Motor stottert bij stationair 
Auteur Bericht
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4510
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Motor stottert bij stationair
Zo te lezen heeft de dealer geen zin om je als zelfklusser te helpen, effe uitlezen is een klusje van niks, waar ze even snel € 70 ofzo tegenwoordig mee vangen voor de garage. Als je het mij vraagt, weggeleerd MM, tenzij je nu opeens zegt dat je het speciale blokkeer tooltje in het vliegwiel niet heb gebruikt?


21 dec 2023 16:10
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jul 2016 17:27
Berichten: 217
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Motor stottert bij stationair
Ja hebben we gebruikt, alleen mij helper zei me vanonder de wagen dat ie erin zat (we hebben een automaat) nu had ik het gevoel dat bij het aandraaien van de poelie (met tooltje erin, of half erin) het allemaal niet prettig ging, waarschijnlijk zat het daar niet goed. Nu geef ik m'n helper niet op z'n donder, maar mezelf. Ik had mezelf moeten overtuigen...Weer wat geleerd! Nu sprokkel ik overal info vandaan, om het zaterdag weer opnieuw uit te voeren. Misschien is er in dit forum nog wat te vinden, ik houd me aanbevolen! Op you-tube is het een allegaartje, het is een Ew10 blok, met op de inlaatnokkenas die kleppenversteller, en zo'n los zittend (over een spie) krukas tandwiel. ;)

_________________
Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte


21 dec 2023 17:00
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4510
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Motor stottert bij stationair
Bij een automaat gaat het grote tooltje er niet helemaal in, het vlakke stuk blijft buiten, bij een handbak gaat het er helemaal in, het gat in de bak een beetje opschuren om schoon te maken, is aanbevolen.

Tool voor de nokkenas met versteller is een listige, dat is pen met een vlak stuk, de EW10A is wat dat betreft hetzelfde als de EW12 in mijn 407C. In mijn uitgebreide set PSA D-riem tools, zat net niet de juiste pen, ik heb toen een aparte set van Midlock gekocht speciaal voor EW10A/EW12. Onderstaande foto van AE, het blokkeer tooltje voor de nokkenas met versteller zit hier niet bij.

Bijlage:
Knipsel000123.PNG


Dit is het juiste tooltje, met vlak stuk, meestal in de wat duurdere (merk) setjes.
Bijlage:
Naamloos0123.png


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


22 dec 2023 02:17
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jul 2016 17:27
Berichten: 217
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Motor stottert bij stationair
Wij hebben ook zo'n doos met PSA tooltjes (jou foto)en vorige week lukte het een tooltje door de versteller heen in de kop te krijgen. Waarschijnlijk is de tool te dun (uit de doos)en zit ie te ruim in de versteller, ik neem jou info mee morgen! hartelijk dank voor deze belangrijke info.
Hoe dik is die halve pen? lijkt me 10mm

_________________
Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte


22 dec 2023 10:02
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jul 2016 17:27
Berichten: 217
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Motor stottert bij stationair
Vandaag de timing van de distributieriem gecontroleerd, en wat bleek: op een of andere manier stonden de in en uitlaat nokkkenas zo'n anderhalve tand (inkeping tandje) te laat. We zijn eerder dus verkeerd gegaan, maar hebben dat goddank weer opgelost, de C loopt nu weer geweldig en ik ben blij dat het is opgelost.
Wel deed zich nog een probleem voor.
De bout die nodig is voor de krukas-poelie, zat zo vreselijk vast dat we dachten dat ie zou kunnen afbreken. (door teveel aan locktite ofzo)we hebben de boutkop heet gestookt met een electrische verfbrander, en konden deze er gelukkig uit krijgen. Zou ie afbreken, zouden we erg ver van huis zijn!
Gelukkig is alles goed nu.
De vorige reactie had het over een afgeplatte pen, voor de inlaatnok, die zat in ons assortiment, maar paste niet in de inlaatnok.!! Eind goed al goed >>>>

_________________
Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte


23 dec 2023 21:30
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4510
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Motor stottert bij stationair
Is alweer een tijdje geleden, maar nu herinner ik mij weer dat de versteller van een 2.2 niet hetzelfde is als van een 2.0, dat zou het verschil kunnen zijn. Voor de 2.2 in mijn 407C heb ik de normale pennen geprobeerd om te kijken of er verschil is, ze passen niet goed, de afgeplatte pen was echt nodig voor mijn auto.


24 dec 2023 02:15
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 97 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.