Re: C5 HDI 2.0 START MAAR SLAAT NIET AAN
pascalc5 schreef:
Vandaag paar keer gereden zonder problemen, na 5 min stil staan start hij wel maar slaat niet aan. Juist alsof hij geen diesel krijgt. Bat. en zekeringen gecontroleerd, alles ok. Wie heeft een idee? Volgens mij heeft het met electronica te maken want als je een beetje zoekt op de forums kom je dikwijls de nokkenassensor tegen die stuk is...
C5 HDI 2.0 automaat, 11/2003, 148000 KM.
Volgens mij moet je even zoeken, JO schreef hierover ongeveer een jaar geleden, bij eenzelfde soort klacht lag het aan de verstuiver(s), die zouden lekken en daardoor kan er bij het starten geen druk opgebouwd worden.
Je moest dan de retourleidingen losnemen, als daar veel diesel uitkwam was de verstuiver defect.
Wel oppassen ander spettert alles onder.
Even kijken onder berichten van JO.
------------------------------------------
Even een aanvulling, ik heb het betreffende bericht gevonden, misschien kun je er wat mee.
Johan Oldenhage schreef:
Je bent dus bij een dealer geweest...??? Laat hem eens naar de verstuivers kijken, voorzichtig de retourleidingen los (laten) halen, eentje zal er behoorlijk lekken. Dat is de reden dat hij wel aanslaat als je hem aanduwd. Let wel op want het geeft een behoorlijke rotzooi en de drukken zijn behoorlijk hoog.