Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
Hdi starten https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=2350 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | c5fries [ 11 feb 2008 21:51 ] |
Berichttitel: | Hdi starten |
Hallo, heb een vraagje. Onze C5 Hdi 2001 start na het gloeien (snel gloei) niet direct (na de sleutel omdraaien duurd het even voor hij aanslaat) Is dit bij alle C5 Hdi zo of zouden de gloeispiralen aan vervanging toe zijn. Bij afslaan schud de auto (rauw afslaan) doen ze dit ook allemaal (vind het niet erg ofzo maar wou dat even checken) |
Auteur: | Citroƫnnetje [ 11 feb 2008 21:54 ] |
Berichttitel: | Re: Hdi starten |
Bij mijn weten hoef je een HDI niet voor te gloeien. Wanneer deze niet direct 'pakt' kan het een voorteken zijn dat de accu aan vervanging toe is..... |
Auteur: | Menno [ 11 feb 2008 21:55 ] |
Berichttitel: | Re: Hdi starten |
Ik gloei nooit voor ( ook niet nodig ) , .... de C5 slaat meteen aan , ook bij kou e/o vocht |
Auteur: | vhsdown [ 11 feb 2008 22:02 ] |
Berichttitel: | Re: Hdi starten |
mijn 2.2. hdi hoeft ook niet voor te gloeien. Het schudden bij uitzetten herken ik wel. |
Auteur: | Menno [ 11 feb 2008 22:07 ] |
Berichttitel: | Re: Hdi starten |
Inderdaad , soms wat schudden bij uitzetten , ... |
Auteur: | EvilTwin [ 12 feb 2008 11:02 ] |
Berichttitel: | Re: Hdi starten |
voorgloeien gaat zo snel dat je het nauwelijk ziet, maar nagloeien doe hij wel degelijk, de gloeispiralen zitter er niet voor niks: Code: -30C 16sec voorgloeien, 3min nagloeien -10C 5sec, 3min 0C 0.5sec, 1min +10C 0.25sec, 1min 18C geen voorgloeien, 30sec na 40C geen voor-, geen nagloeien viewtopic.php?f=5&t=1465&p=64742 |
Auteur: | frank65 [ 12 feb 2008 11:16 ] |
Berichttitel: | Re: Hdi starten |
Het naschudden doe ie bij mij nu met 198.00 op de teller aanzienlijk meer als 40.000 geleden. Dat is volgens mij ook ineens gekomen en niet geleidelijk. Maar stationair trilt ie ook meer en maakt iets meer lawaai. Nog 5.000 tot de beurt, om er eens goed naar te laten kijken want de planning is nog minstens 2 jaar door te rijden. Kan het iets met demping/motorsteun(en) te maken hebben. Mijn Xsara had er trouwens boven de 200.000 ook last van (naschudden) |
Auteur: | exroosje [ 12 feb 2008 12:26 ] |
Berichttitel: | Re: Hdi starten |
Verstuivers die nadruppelen? Probeer eens een flesje anders ultrasoonbad anders vervangen. |
Auteur: | tonny25 [ 12 feb 2008 12:34 ] |
Berichttitel: | Re: Hdi starten |
Verstuivers zijn goed te controleren. Retour slangetjes los maken en met starten kijken of er niet teveel brandstof "lekt" Dan heb je inwendige lekkage. Daardoor te weinig startdruk en langer nodig voor aan te slaan. Openbaart zich bij temp. onder de vijf gr. celc. Heb hetzelfde gehad. Gr. tonny25. |
Auteur: | JHV [ 12 feb 2008 13:31 ] |
Berichttitel: | Re: Hdi starten |
Ik dacht dat terug lekken via de retourleiding iets anders was dan nadruppelen cq lekken via de verstuivers in de cilinder. Dit laatste kun je niet even meten door de retourleiding los te halen toch? Johan |
Auteur: | tonny25 [ 12 feb 2008 13:38 ] |
Berichttitel: | Re: Hdi starten |
Minder goed starten heeft niet met nadruppelen te maken toch. Inwendige lekkage betekent te weinig startdruk deze is ong. 300 bar Als de motor loopt is deze ong. 1000 bar Gr. Ton. |
Auteur: | Harm [ 12 feb 2008 13:40 ] |
Berichttitel: | Re: Hdi starten |
Mijn laatste panne met de oude C5 was een brandstofpomp die onvoldoende druk gaf: slechts 80bar. De motor sloeg dus niet aan... |
Auteur: | tonny25 [ 12 feb 2008 13:41 ] |
Berichttitel: | Re: Hdi starten |
Harm had jij een 2.2 motor? Ton |
Auteur: | Harm [ 12 feb 2008 13:42 ] |
Berichttitel: | Re: Hdi starten |
Ja. Want? |
Auteur: | tonny25 [ 12 feb 2008 13:46 ] |
Berichttitel: | Re: Hdi starten |
Bij 2.2 nooit meegemaakt. Bij 2.0 komt dit vaker voor vooral in de winter dan heeft hij die 300 bar echt nodig. In de zomer merk je dat niet zo. Brandstof brand dan beter. Gr. Ton |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |