Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 RIP of Revisie? Sic mocht niet mee op vakantie... 
Auteur Bericht
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21
Berichten: 2016
Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: RIP of Revisie? Sic mocht niet mee op vakantie...
De thermostaat is als laatste vervangen en de radiator geeft een goed IR beeld.

Een inventarisatie van wat er vervangen moet worden kan natuurlijk pas als het probleem bekend is. Blijft een beetje het punt waar alles omheen blijft draaien: hoe krijg ik helder wat het probleem veroorzaakt?

Mijn ervaring met meerdere garages is dat juist het stellen van een diagnose voor een wat ongrijpbaarder probleem erg lastig is.

Ik snap dat je zonder een complete demontage en controle op Formule1 niveau het lastig is om alles te vinden maar het voelt zo onwerkelijk dat er steeds vaker proefondervindelijk gewerkt wordt...

_________________
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...


04 aug 2023 07:29
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58
Berichten: 959
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: RIP of Revisie? Sic mocht niet mee op vakantie...
In bericht 4 schrijf je dat het meetwerk is gedaan.
Maar in vind nog steeds niet precies wat de oorzaak is na het meetwerk.
Cilinderlektester gebruikt? die verteld je alles.
Het is arbeidsintensief, maar dan weet je wat. In/uitlaat kleppen/ koppakking/ zuigerveren/thermostaat.
Toen mijn waterbuis kapot was 3x een oververhitte motor gehad op weg naar huis.
Na reparatie in eigen beheer geen problemen met de koppakking gehad, en dat is inmiddels 8 jaar geleden.
Grüß
Het koelsysteem is makkelijk buizen/ slangen/ radiator/ en waterpomp/thermostaat.
water pomp vernieuwen schakelt al een hoop dingen uit.
Ik hoor je ook niet meer over de oliedruk.

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


04 aug 2023 16:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 87 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.