Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Storing uitlaatgas
En niet alleen die dure tester heeft dan geen zin. Ook een simpele Volt-Ampere-Ohm-meter in de handen van iemand die niet weet wat hij ermee moet, levert niks op Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
17 aug 2021 23:57 |
|
|
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1216 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs
Naar boven
|
Re: Storing uitlaatgas
BJG schreef: Begrijp me niet verkeerd, ik zoek naar een aanwijzing voor de oorzaak. Een eenvoudige 2 kanaals meting op voeding en aansturing van de injector geeft zo enorm veel inzicht in wat er speelt op het moment dat mm de fout opslaat.
Die oorzaak zou ik ook erg graag weten. Nu even de praktijk. Hoe meet je een verstuiver "en route"? De storing trad pas op na ca 30 min. Zodra je stopte, was de storing na de nieuwe start weer minutenlang weg. Op de verstuiver zit een stekker als deel van een draadboom, die ergens in de rimboe verdwijnt. Hoe en waar pik je het verstuiversignaal op zonder wijzigingen aan die draadboom? Of zijn daar misschien speciale adapters voor?
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
18 aug 2021 08:49 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7264 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Storing uitlaatgas
JW-C5 schreef: En niet alleen die dure tester heeft dan geen zin. Ook een simpele Volt-Ampere-Ohm-meter in de handen van iemand die niet weet wat hij ermee moet, levert niks op Groet, JW Ik heb de oostenrijker maar een schema van dit forum gestuurd, toen was hij er snel uit
|
18 aug 2021 09:18 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Storing uitlaatgas
JanSr schreef: BJG schreef: Begrijp me niet verkeerd, ik zoek naar een aanwijzing voor de oorzaak. Een eenvoudige 2 kanaals meting op voeding en aansturing van de injector geeft zo enorm veel inzicht in wat er speelt op het moment dat mm de fout opslaat.
Die oorzaak zou ik ook erg graag weten. Nu even de praktijk. Hoe meet je een verstuiver "en route"? De storing trad pas op na ca 30 min. Zodra je stopte, was de storing na de nieuwe start weer minutenlang weg. Op de verstuiver zit een stekker als deel van een draadboom, die ergens in de rimboe verdwijnt. Hoe en waar pik je het verstuiversignaal op zonder wijzigingen aan die draadboom? Of zijn daar misschien speciale adapters voor? Die meting heb ik al eerder uitgelegd toen je daar om vroeg in dit draadje. Dat gaat prima on route. En die aansluitingen maak je eenvoudig met meetpennen die je langs de draad achter in de stekker steekt. Niets bijzonders op zich. Iedereen die iets (al is het maar een simpele spanning met de Multimeter) zou willen meten aan een auto heeft ze (of zou ze moeten hebben). https://uploads.tapatalk-cdn.com/202108 ... 0f95ab.jpgVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
18 aug 2021 09:52 |
|
|
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1216 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs
Naar boven
|
Re: Storing uitlaatgas
Het plaatje is helaas niet zichtbaar. De link loopt dood.
Nog even dit; Bevredigen van nieuwsgierigheid is een goede zaak. In dit geval zou dat kunnen door het terugplaatsen van de temperatuursensor en dan proberen die verstuiver te meten, als de storing optreedt. Ik denk, dat ik dan spanningswegval zie als de motor op 3 poten loopt. Misschien zie ik dat verkeerd. Zo'n verstuiver is toch een supersample ding? Geen spanning = dicht, wel spanning = open. Dus als het netjes loopt ziet de meter een voltage, dat is opgebouwd uit een reeks pulsen/tijd en als de storing er is geen pulsen/tijd. Let wel: die verstuiver is al vervangen door een nieuwe: resultaat 0. En daarmee weet ik dan niets meer dan nu: Nieuwe temperatuur sensor: probleem over.
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
18 aug 2021 10:10 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Storing uitlaatgas
Dat zie je niet goed Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
18 aug 2021 20:13 |
|
|
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1216 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs
Naar boven
|
Re: Storing uitlaatgas
BJG, jij bent de pro, ik niet.
Wat verwacht je van een meting van die verstuiver? En dan graag voor de situatie nu: geen storingen meer En de situatie met haperingen na ca 30 min.
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
18 aug 2021 22:53 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Storing uitlaatgas
Je vraag is niet zo maar te beantwoorden. En verder gaf ik ook al aan dat ik geen zin heb om alle opties te benoemen. Daar heeft niemand wat aan.
Voor wat betreft een goede situatie zal het waarschijnlijk een normaal voeding en aanstuurbeeld geven. Wil je weten hoe dat weet uit ziet dan kan je bijvoorbeeld de pico software op je computer installeren (gratis) en in de bibliotheek zoeken, daar staat wel een voorbeeld van een massa gestuurde 12 V injector.
Ik weet dus echt niet wat er gebeurt tijdens de storing daarom zou ik het willen zien. Belangrijk daarbij is te begrijpen wat er precies gebeurt, dus niet het vergelijken van een voorbeeld met een gemeten signaal.
Ik zeg niet dat je na de meting weet wat de oorzaak is. Wel wat wat er gebeurt. Dan kan je terug gaan zoeken.
Wat betreft de sensor, was daar ook lekkage van koelvloeistof in de stekker te zien?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
19 aug 2021 09:49 |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|