Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

gasklepstand opnieuw in geleerd
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=22396
Pagina 1 van 1

Auteur:  martslaats [ 15 apr 2021 21:01 ]
Berichttitel:  gasklepstand opnieuw in geleerd

hoi luitjes
ik heb vandaag de gasklepstand opnieuw in geleerd vanwege lpg problemen daarna uitgelezen met een obd tester en zag tot mijn verbazing dat de LTFT aan de 30% zat en ik meen dat dit maar max 25 mocht zijn terwijl de STFT wel redelijk goed was 3% nu is mijn vraag komt dit omdat ik die pas net in heb geleerd en past die zich nog aan of hoe gaat dit in zijn werk ben een leek op dat gebied
gr mart

Auteur:  Jokke [ 26 apr 2021 23:28 ]
Berichttitel:  Re: gasklepstand opnieuw in geleerd

Rijdt ze vlot? Bokt de dame als ze koud is?
Ik had bij mn lpg ook de fueltrims die alle kanten uitgingen. Het kan vaak aan de inspuitingkoppen van je lpg installatie liggen bij een G3, maar ook aan versleten lambdasensor. Veel hangt af van het soort en merk LPG systeem en lpg computer.

Auteur:  martslaats [ 27 apr 2021 19:21 ]
Berichttitel:  Re: gasklepstand opnieuw in geleerd

hoi jokke ik heb een ag gsi teleflex 3 installatie erin liggen maar bedoel je als je het eerste stuk op benzine rijd dat bokken dat valt bij mij wel mee alleen als die overschakelt van benzine naar lpg dan houd die ongeveer 2 seconden in en de druksensor is al gelijk vanaf inbouw 2012 aangepast dus geen sagem maar bosch druksensor en de inspuitventielen zijn van necam en die wil je niet zomaar vernieuwen voor 150 per stuk
heb gehoord dat die bosch sensor zelden of ooit kapot gaat
gr mart

Auteur:  GW-tje [ 28 apr 2021 09:10 ]
Berichttitel:  Re: gasklepstand opnieuw in geleerd

Alles wat er in de LPG installatie gebeurt wordt gekopieerd vanaf de benzinezijde. Dáár moet je het probleem oplossen. De LTFT die je meet wordt door de benzine-inspuiting geset. De STFT waarden worden bij elke motorstart gereset, die informatie moet je op het "probleemmoment" zien te bekijken
d.m.v. live-data. Die 3% kun je even niks mee.

Controleer eens op het blauwe ventiel op de brandstofgallerij, desnoods met een bandenpomp, wat de druk is die je brandstofpomp levert.
Als de fuel trims naar de 30% lopen betekent dit dat de injector zo lang mogelijk wordt opengezet om maar voldoende brandstof in te kunnen spuiten. Er is dus een gebrek aan brandstof.

Eerst benzine-zijdig oplossen dan pas lpg-zijdig gaan kijken.

Auteur:  martslaats [ 28 apr 2021 12:18 ]
Berichttitel:  Re: gasklepstand opnieuw in geleerd

dat was ook de bedoeling
ik ga eerst een paar dagen op benzine rijden en dan weer meten
heb al eens met de lexia de inspuit tijden vergeleken (tip lpg monteur) dus met benzine en lpg getest en daar zit al meer als 14 % verschil in en dat mag volgens hem maximaal 10% zijn dus druksensor is toch verdacht maar om uit te sluiten eerst op benzine rijden en testen
gr mart

Auteur:  Jokke [ 03 mei 2021 11:11 ]
Berichttitel:  Re: gasklepstand opnieuw in geleerd

De lambda sondes in de katalysator kunnen ook defect zijn en/of een foute waarde geven waardoor het systeem ontregelt (of gaatje in uitlaat). Het trim verschil bij mij vroeger tussen benzine en lpg was bij mij ook meer dan 30%... Ik reed echt met oude rommel,dus het kon me weinig schelen en het reed desondanks zalig :)

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/