Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Koude start gestotter 2.0 16v 
Auteur Bericht
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 20 jan 2013 22:02
Berichten: 71
Woonplaats: Lage Zwaluwe
Auto: C5 Berline 2.0 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 96.000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koude start gestotter 2.0 16v
Goedendag
Beter een tip dan geen tip?
Ik neem aan dat je E5 benzine tankt.
Doe je dit niet dan zou ik daarmee beginnen.
Wanneer ik in stap en de sleutel in het contact steekzet ik hen in (accesoire stand) start ik niet gelijk.
Ik laat de computer eerst zijn ding doen dus het hoort diverse checks doen.
Ik start pas wanneer op het dashboard de streepjes in cijfers verschijnen of de radio begint te spelen.

Ook ik heb wel eens te snel gestart en de meldingen zolas jij gehad,
Zelf dat ik de straat uit reed en de auto uit het niets stil viel .

Soms steek ik de sleutel in het contact, draai hem naaar accesoire stand,draai hem weer terug en weer naar accesoire stand en wacht op boven geschreven

Dus je zou het kunnen proberen moeite kost het niet.
succes Foeke


16 jan 2021 15:09
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 21 jul 2011 20:11
Berichten: 45
Woonplaats: Regio R'dam-Den Haag
Auto: C5 2.0i 16V ph3 Automaat Exclusive
Opties: CC+Leer+trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.000
Kleur: zwart metall.


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koude start gestotter 2.0 16v
Ik heb nog maar een halve tank getankt.
Wel premium, een 98. (nu nog E0)

Maar dit moet toch niet nodig zijn?
M'n "oude" C5 ph1 2002 rijd altijd op de gewone E10. Nooit problemen, start altijd. (kleppen hoor ik nooit of nooit opgevallen)

Tuurlijk heeft premium/98 nog wat voordelen, maar als het nodig is om motorproblemen te voorkomen/te verdoezelen, dan is er volgens mij wel wat aan de hand met die motor.

Maar d'r zit wel wat in, wat nuttige additiefjes in premium.
D'r zal best al een draadje over zijn, zal ik eens doornemen.

Te snel starten-> Helemaal mee eens om de computer even de tijd te geven!
Voor mij is de ph3 display helemaal nieuw en vooral nu nog wacht ik eventjes.

Zal ook wel te maken hebben met de tijd die ik nodig heb om alles te snappen...
Voorlopig is de computer sneller dan ik....


De Ph3 heb ik weer een paar dagen kunnen gebruiken, het koude starten gaat na bezoek aan garage vlotjes, oké. Wat er precies gedaan is, het moet een raadsel blijven.

Wat mij wel opgevallen is, is dat vóór het bezoek (dus met de koude-start-problemen) het toerental stationair altijd zo'n 800 was, Nu is dat 1100 bij de start en zakt na enige tijd terug naar de 800. Misschien een aanwijzing wat er nu fout zat of aangepast is.

_________________
DS23 Pallas, C5 Exclusive break ph1, C5 Exclusive ph3, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo


20 jan 2021 00:22
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 20:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koude start gestotter 2.0 16v
Het stationaire toerental is niet door de gebruiker in te regelen, dit wordt allemaal geregeld door de ECU. Het kan zijn dat er bijvoorbeeld een temperatuursensor is vervangen.....
Bij de koude start is het normaal dat de motor even wat sneller draait, een soort van automatische choke. In het thermostaathuis zit een temperatuursensor die de temperatuur van de koelvloeistof doorgeeft aan de ECU. Die past het draaien van de motor daarop aan. Kans is groot dat die ook kapot is geweest en dat ze die met uitlezen hebben ontdekt en wellicht vervangen.
Je kunt natuurlijk gewoon vragen wat ze allemaal hebben uitgevoerd, dan weet je het maar.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


20 jan 2021 09:54
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 7247
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koude start gestotter 2.0 16v
Storing motormanagement kan betekenen dat de noodloop is ingeschakeld.


20 jan 2021 10:57
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.