Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
Brandstofdrukregelaar 2.0 Hpi
Auteur |
Bericht |
RobHaps1967
C5club Rookie
Geregistreerd: 23 maart 2020 11:03 Berichten: 16 Woonplaats: Haps
Auto: C5 2.0 Hpi Break Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 103525
Kleur: Gris Quartz
Naar boven
|
Brandstofdrukregelaar 2.0 Hpi
Hallo,
Ik heb sinds kort een 2.0 Hpi Break. Kon de wagen voor weinig overnemen. Auto heeft 102000 gereden, en dat is ook te zien. Alles is recht en ziet er keurig uit. Ik kocht de wagen met startproblemen, en heb gezien dat meerdere Hpi lotgenoten dezelfde euvels hebben gemeld.
Via de Lexia alles uitgelezen voor een eerste diagnose. Druk in de galerij was 5 bar, wat er op wijst dat de LD pomp in orde is en de sensor op de galerij waardes afgeeft.
Heb vervolgens de HD brandstofpomp verwijderd en nader bekeken. Ondanks de melding in de vraagbaak dat dit een niet te servicen onderdeel is, bleven die 3 torx 30 bouten me aankijken. Boel geopend, er zat totaal geen olie in. Enkel een flinke lik vet op de plunjers. Na inspectie van membranen en ringen eigenlijk geen rare zaken kunnen ontdekken. Vervolgens de afstopkogel eruit getikt, draad getapt voor een plug, zaak goed schoongemaakt en gemonteerd. Daarna gevuld met ATF en gemonteerd op de auto.
Wagen start bijna direct, Lexia aan, en trala, druk in de galerij zit rond de 85 bar. Wat volgens mij te hoog is voor stationair. Zie vervolgens de druk alleen maar toenemen.
Ik ben er van overtuigd dat de drukregelaar zijn werk niet doet. Ik heb er ondertussen eentje in Polen besteld, maar was eigenlijk ook benieuwd of iemand zo'n drukregelaar wel eens heeft geopend? Lijkt me niets anders dan een spoel met een stift. En ik vermoed dat die stift door E10 of andere vervuiling vast zit.
|
27 maart 2020 09:32 |
|
|
RobHaps1967
C5club Rookie
Geregistreerd: 23 maart 2020 11:03 Berichten: 16 Woonplaats: Haps
Auto: C5 2.0 Hpi Break Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 103525
Kleur: Gris Quartz
Naar boven
|
Re: Brandstofdrukregelaar 2.0 Hpi
Nieuwe regelaar uit Polen ontvangen. Gemonteerd, fouten gewist en gestart. Geleverde druk volgt mooi de gevraagde druk. Lijkt opgelost!
|
31 maart 2020 20:29 |
|
|
jantje1948
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 04 aug 2017 11:44 Berichten: 2181 Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Naar boven
|
Re: Brandstofdrukregelaar 2.0 Hpi
_________________ Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
|
31 maart 2020 20:32 |
|
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|