Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
 electrische thermostaat 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 25 feb 2016 00:03
Berichten: 373
Woonplaats: Roermond
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht electrische thermostaat
vandaag een weerstand van 10 k ohm met een kroonsteen tussen de twee draden van de thermostaat geplaatst en weg is de beruchte melding
eindelijk van die vervelende piep af wat steeds terug kwam en dat met een paar minuutjes werk en weerstandje van een paar cent met dank van een goede tip van een forumlid
gr mart


10 maart 2020 20:29
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 12 apr 2016 10:23
Berichten: 83
Auto: C5 2.0 Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10049
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 232.000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: electrische thermostaat
Hallo Mart,
Zou je een foto kunnen plaatsen van die weerstand en de plaats waar die zit, de 2 draden etc..?. Krijg ik een beetje beeld van hoe dat zit.
Mvg.


10 maart 2020 20:51
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: electrische thermostaat
In je eigen draadje schreef je:
Vin schreef:
JW-C5 schreef:
heb jij er nog een gestuurde thermostaat in zitten?
Of is die ooit vervangen door een 89 graden exemplaar, zonder stekker aansluiting?
Als dat laatste het geval is, ligt het kabeltje los, en is het "circuit onderbroken".

Heb je nog wél de originele 105 graden thermostaat, met aansturing dus, moet je er wel wat aan doen.
Om oververhitting van de motor te voorkómen


Ik heb geen idee JW. Ik heb m zelf net 2 maanden.................. Ik zal vragen of ie die thermostaat ook mee kan nemen. Altijd handig lijkt mij. Alhoewel de meters niet aangeven dat ie te warm wordt.
......


Heb je dan al gecheckt welke thermostaat er in zit?
Als dat nog de originele 105 graden thermostaat is, zit de stekker daarop aangesloten.
Bij een 89 graden thermostaat die daar de vervanger van kan zijn, hangt die stekker los. Daarop moet je dan die weerstand van 10 kOhm aansluiten.

Oftewel: duik onder de motorkap en check hoe dat zit.

Overigens zou ik zelf dat weerstandje erin solderen en af isoleren. Van kroonsteentjes hou ik niet, zeker niet onder de motorkap....

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


10 maart 2020 21:01
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: electrische thermostaat
martslaats schreef:
vandaag een weerstand van 10 k ohm met een kroonsteen tussen de twee draden van de thermostaat geplaatst en weg is de beruchte melding
eindelijk van die vervelende piep af wat steeds terug kwam en dat met een paar minuutjes werk en weerstandje van een paar cent met dank van een goede tip van een forumlid
gr mart



10k en 0.5w voldoende?


27 apr 2020 09:38
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 7247
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: electrische thermostaat
Meer dan genoeg.


27 apr 2020 09:58
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: electrische thermostaat
Je bedoelt die ½W?

Dat is meer dan voldoende.
Zelfs al zou er 14V op dat weerstandje van 10 kOhm komen te staan, dan nog wordt daarin maar 0,02 W warmte opgewekt :smt203

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


27 apr 2020 10:00
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: electrische thermostaat
:smt017


27 apr 2020 10:57
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 7247
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: electrische thermostaat
Ik heb die weerstand overigens gewoon in de stekker geprikt en omwikkeld met tape.


27 apr 2020 10:59
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 aug 2017 10:44
Berichten: 2181
Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: electrische thermostaat
willy4 schreef:
:smt017


P=VxV/R=14x14/10000=0,0196 Watt.

_________________
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.


27 apr 2020 11:47
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 7247
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: electrische thermostaat
Gewoon wat je hebt liggen en kunt beetpakken dus. 1/8e watt is al zatt ...


27 apr 2020 11:56
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 12 apr 2016 10:23
Berichten: 83
Auto: C5 2.0 Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10049
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 232.000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: electrische thermostaat
Ik heb ook een 10 kOhm weerstand in de stekker gestoken en met tape omwikkelt. In eerste instantie niets aan de hand.
Kreeg ik laatst toch weer een storing, piepje. Heb m afgelopen zondag aan de computer gehangen en geprobeerd de storing te wissen maar kreeg m niet weg terwijl dat eerder wél ging.
Toen bedacht ik om de laatste verandering die is aangebracht weer ongedaan te maken; heb dus de weerstand er weer uitgetrokken. Nu kreeg ik de storing wel weg...? Vreemd :roll:

Nu moet ik erbij vermelden dat er naast de storing van de thermostaat nog een 2de storing staat vermeld. Die van de katalysator. Schijnt vol te zitten..? Is dat heel prangend? Of zeg je; daar kun je nog wel even mee rijden.
Mvg
Beun de Haas


09 jun 2020 16:20
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: electrische thermostaat
Wat is de exacte foutcode en omschrijving?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


10 jun 2020 19:05
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 12 apr 2016 10:23
Berichten: 83
Auto: C5 2.0 Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10049
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 232.000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: electrische thermostaat
Hallo BJG,
Ik heb de voiture weer even aan de computer gehangen om het op te zoeken maar de katalysator storing was niet meer te vinden. Blijkbaar is dat de storing die het incidentele piepje geeft. Die komt nog wel een keer terug. Dan zal ik hem op het forum plaatsen.

Andere storingen die permanent zijn, zijn die van de:
1. bediening gestuurde thermostaat, onderbroken circuit. Code P0597
Open loopregeling (omstandigheden om over te gaan op closed loop niet bereikt.

2. Geen waarde met de stuurhoeksensor niet ontvangen. Waarde niet correct. Code P05D2

3. Airco storing. Vochtigheidssensor niet bepaald. Code F702

Mvg
Vin


11 jun 2020 19:52
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: electrische thermostaat
1 is al besproken.
2 kan je negeren
3 lijkt op een configuratie probleem.

Ik vermoed dat je niet alle fouten in motormanagement hebt uitgelezen? 3 lijkt mij uit de BSI te komen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


13 jun 2020 23:22
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.